- 01.12.17 10:14
#91765
Miltä talon pitäisi näyttää, jotta se ei "mukamas olisi alueen tärkein ja arvokkain rakennus"? Nythän se nimenomaan yrittää olla niin neutraali ja yksinkertainen kuin mahdollista, ollen silti edelleen selvästi ilmeeltään julkinen hallintorakennus.
veka kirjoitti:Ympäristörikos? Kuten sanottu, talohan on omalla tavallaan komea, mutta aivan väärässä paikassa. En voi hyväksyä sitä, että Helsingin vanhaan keskustaan rakennetaan taloja, jotka eivät lainkaan yritä sopeutua ympäristöönsä vaan tekevät kaikkensa noustakseen siitä esiin silmätikuiksi. Ikään kuin tuo talo mukamas olisi tuon alueen tärkein ja arvokkain rakennus. Lisäksi arvelen, että noin askeettisen näköinen rakennus on parhaimmillaan näissä kuvissa. Valmiina ja ikäännyttyään se muuttuu vain ankeammaksi.?
Miltä talon pitäisi näyttää, jotta se ei "mukamas olisi alueen tärkein ja arvokkain rakennus"? Nythän se nimenomaan yrittää olla niin neutraali ja yksinkertainen kuin mahdollista, ollen silti edelleen selvästi ilmeeltään julkinen hallintorakennus.




