- 06.09.06 12:43
#6953
^^^
Tuo Alppikylän suunnitelma oli minulle ihan uusi tuttavuus, en ainakaan muista nähneeni tuota aiemmin. Ihan mukava nähdä, että Suomessa pikkuhiljaa on lähdetty tuollaiseen esikaupunki - tai lähiö, jos haluaa sitä sanaa käyttää - suunnittelluun. Ihan hyvä, että tuon tyyppisiä suunnitelmia on nyt alkanut nousemaan esiin ainakin pääkaupunkiseudulla ja Tampereen seudulla. Espoon Hista on tietenkin hyvä esimerkki, tai ainakin suurin, mutta ikävä vaan, että ellei pääkaupunkiseudun muuttovoitto kasva vielä nykyisestä oletettua enemmän, alueen kaavoitusta tuskin saadaan valmiiksi tällä vuosikymmenellä - eikä se kai ole ollut tarkoituksenakaan.
Mahtaako -late muuten tietää, mistä johtuu, että edes pientalo kaavoituksessa ei tunnuta Suomessa etenevän riittävää vauhtia? Tämän ongelman on tiedostanut moni ihminen ja julkisia valituksia on kuulunut jo korkeammiltakin tahoilta, jokin aika sitten Helsingin varakaupunginjohtaja ja nyt viimeisimpänä Eero Heinäluoma. Luin jostain pari vuotta vanhasta pdf:stä eilen, että Helsingissä - saattoi olla pk-seutu tai koko Helsingin seutu, en ole varma - oli sillä hetkellä noin 34m2 asuintilaa per henki. PDF:ssä mainittiin, että asuntopula saattaa jopa osoittautua tulevaisuudessa pullonkaulaksi alueen kasvulle, ja sitten vuoden 2004 on kai kasvu on vielä kiihtynyt, joten tämä pullonkaula ei voi kovin epärealistinen olla.
Tuo Alppikylän suunnitelma oli minulle ihan uusi tuttavuus, en ainakaan muista nähneeni tuota aiemmin. Ihan mukava nähdä, että Suomessa pikkuhiljaa on lähdetty tuollaiseen esikaupunki - tai lähiö, jos haluaa sitä sanaa käyttää - suunnittelluun. Ihan hyvä, että tuon tyyppisiä suunnitelmia on nyt alkanut nousemaan esiin ainakin pääkaupunkiseudulla ja Tampereen seudulla. Espoon Hista on tietenkin hyvä esimerkki, tai ainakin suurin, mutta ikävä vaan, että ellei pääkaupunkiseudun muuttovoitto kasva vielä nykyisestä oletettua enemmän, alueen kaavoitusta tuskin saadaan valmiiksi tällä vuosikymmenellä - eikä se kai ole ollut tarkoituksenakaan.
Mahtaako -late muuten tietää, mistä johtuu, että edes pientalo kaavoituksessa ei tunnuta Suomessa etenevän riittävää vauhtia? Tämän ongelman on tiedostanut moni ihminen ja julkisia valituksia on kuulunut jo korkeammiltakin tahoilta, jokin aika sitten Helsingin varakaupunginjohtaja ja nyt viimeisimpänä Eero Heinäluoma. Luin jostain pari vuotta vanhasta pdf:stä eilen, että Helsingissä - saattoi olla pk-seutu tai koko Helsingin seutu, en ole varma - oli sillä hetkellä noin 34m2 asuintilaa per henki. PDF:ssä mainittiin, että asuntopula saattaa jopa osoittautua tulevaisuudessa pullonkaulaksi alueen kasvulle, ja sitten vuoden 2004 on kai kasvu on vielä kiihtynyt, joten tämä pullonkaula ei voi kovin epärealistinen olla.


