Klazu kirjoitti:Käykääs joku joskus ottamassa kuvia niistä ruuhkista noilla teillä, kun en itse ole koskaan onnistunut sellaista Kehä3:lla kokemaan. 
Varmasti asiat voisivat olla paljon huonomminkin, mutta pitääkö odottaa siihen asti ennenkuin asioille tehdään jotain? "Mulla on jalka murtunut, mutta koska jostain maailmasta löytyy varmasti joku jolla murtuma on kehittynyt kuolioksi, niin turha mun on vielä lääkäriin mennä".
No kyllä se on tähän myönnettävä, että aika nopeasti siitä vielä läpi pääsee pahimpaankin ruuhka-aikaan vaikka jonot usein jatkuu molempiin suuntiin niin kauas kuin näkee. Ainoastaan kerran olen joutunut istumaan siellä yli tunnin autossa kun rekka oli kaatunut tiensivuun eikä sitä ahtaaassa paikassa saatu pois, koko väylä meni silloin hetkessä tukkoon. Onnettomuuksista saa lukea jatkuvasti paikallislehdissä (itsekkin olen siellä kolariin joutunut) ja usein joku loukkaantuu. Ne valoristeykset siellä on pk-seudun, ja samalla varmasti koko Suomen, pahimpia.
Toinen paha asia on rinnakkaisteiden tukkeutuminen. Eli ruuhka-aikaan esimerkiksi Ylästöntie on täysin tukossa, kun työmatkalaiset sen täyttävät. Ja sehän on tietenkin erittäin paha asia, sillä Ylästöntie ei todellakaan ole mikään valtaväylä vaan pieni omakotialueen läpi kiemurteleva 1+1 kaistainen tie, jossa 40 km/h rajoitus. Alueella asuu todella paljon lapsiperheitä ja lasten pitäisi turvallisesti päästä bussipysäkeille aamulla pahimpaan ruuhka-aikaan. Lisäksi tukkeutuu Martinkyläntie Martinlaakson ja Variston kohdalla. Enempää poikittaista liikennettä palvelevia rinnakkaisteita ei tällä alueella ole, eikä se ole Vantaan asia niitä rakentaa vain sen takia että Kehä III:n liikenne vetäisi paremmin.
Kehä III:lta on lisäksi täysin vertaansa vailla olevat yhteydet muualle Suomeen lentokentän ja sataman läheisyydestä puhumattakaan, mikä tekee siitä vertaansa vailla olevan sijainnin logistiikalle. Monen suuren ja pienemmän yrityksen päätoimipisteet ja logistiikkakeskukset sijaitsee nimenomaan Kehä III:n varrella. Eikö se ole hyvää elinkeinopolitiikkaa, että turvataan näiden yritysten tointaedellytykset? Onhan tämä olennainen osa E18-tietä, jonka Suomi on sitoutunut rakentamaan moottoritieksi. Pahimman pullonkaulan poistaminen hyödyttää varmasti elinkeinoelämää Turussa saakka.
Vantaa ottaa sitäpaitsi lainaa, jolla tämä parannus käynnistetään, ja sitoutuu maksamaan kaikki korkokulut. Kyllähän tämä mahdollisuus on tietääkseni muutamalla muullakin paikkakunnalla.
"So basically you are NIMBY for beautiful buildings. It is you and your kind that prevent finnish cities to become livable. " - Pallomeri @ SSC