- 14.04.14 20:54
[edit: katsoin vasta nyt tuon videon ja ymmärsin vähän paremmin mitä tässä haettiin]
Itse olen sitä mieltä että tossa on hyviä idiksiä, mutta viilaisin tuota hieman jos itsellä olisi sananvaltaa. Olen zz:n kanssa samaa mieltä että töölönlahden vahvuus on sen näennäinen luonnontilaisuus ja tätä voisi mielestäni vaalia jatkossakin lahden länsirannalla. Tarkoitan tällä sitä että rantaan jätettäisiin kaislikot eikä rakennettua alaa (esim tuollaisia laitureita) jatkettaisi veteen asti).
Tuo ravintoloiden ketju lahden rannalla, not gonna happen, mutta kyllä sinne voisi yhden tai kaksi kahvilaa tms sijoittaa. Pyörä- ja kävelytunneli on loistava idea, olen joskus miettinyt olisiko se mahdollinen mutta nykytilanteessa tunneli on niin matala etten ole uskonut sen olevan toteutettavissa. Se myös poistaa melkolailla tarpeen sille suunnitellulle uudelle sillalle radan yli (joka lienee kyllä jo kuopattu liian kalliina).
Pohjoisreunan levennys ei ole oikeastaan hassumpi idea, Helsinginkatu on tosiaan aikamoinen melunlähde tuossa rantareitin vieressä. Myöskin tuo reitti linnunlaulun kohdalla rannanmyötäisesti on loistava idea, nykyinen mäennousu ylös linnulauluun on todella epämiellyttävä niin pyörällä kuin ihan kävellenkin..
Lahden eteläreuna vaatii jonkinlaista remonttia ja siellä voisi mielestäni aivan hyvin rakentaa laiturirakennelmia yms. Toivotaan nyt että kaupunki lähtee mukaan ainakin tutkimaan tämän ehdotuksen taustoja, niin olisi edes jonkinlainen mahdollisuus että lahden ympäristö parantuisi vielä tällä vuosikymmenellä.
"The problem with quotes on the internet is that it is hard to verify their authenticity."
-Abraham Lincoln