Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

tekijänä bitterfly
Kyllähän siitä ihan nätti lisä kaupunkikuvaan on tulossa. Tampereella on nyt taas ihan uutta suuruuden tuntua! Sillä, kyllä se vain niin on, että isot rakennukset vaikuttavat mielikuvaan.
tekijänä heihachi
Taisi ollakin joku pienoismalli sittenkin..
Kuva

Toisen tallin takaa, voi tasohyppely alkaa
Kuva

Tullintorin ja hornyn väliin tehtiin kiva lasiseinämä, mutta tietenkin pilataan se laittamalla rilliä ja ritilää päälle, mihin veikkaan kiinnitettävän liikkeiden valomainokset viimeistelemään huonous.
Kuva
tekijänä Janne76
Hienot kuvat Heihachi! Eilen satuin käymään illalla Hatanpään sairaalalla, niin sinne näytti tosi hienolta ja korkeelta!
tekijänä zeizei
Kävin pari viikkoa sitten Tampereella, ja täytyy kyllä sanoa että Tornihotelli kyllä tuo merkittävästi ryhtiä kaupungille!

Että onneksi olkoon tamperelaiset. :)
tekijänä Janne_H
K-P 23.02.11 21:49 kirjoitti:Kumpi tapahtuu ensin?

1. Tämä hotellitorni on harjassa
2. Nokian osake nousee yli 8 euron

:)
1. Nokia parhaillaan 6 €.
2. Horny vikaa kerrosta vailla valmis.

Veikkaan että Horny vie voiton.
tekijänä hmikko
Janne_H kirjoitti: Veikkaan että Horny vie voiton.
Nokia yritti epäurheilijamaisesti huijata diilamalla puhelimet pois, mutta ei ehkä silti pärjää tässä.
tekijänä Janne76
Klazu kirjoitti:Sanottiinko videolla todellakin "huippumoderni torni"? :D
Huippumoderni tornihan se on.
tekijänä tissot
Naureskelin itse samaa. :D
Saumainen huippumoderni musta laatikko.
tekijänä Joggeri
tissot kirjoitti:
Naureskelin itse samaa. :D
Saumainen huippumoderni musta laatikko.
No kaippa tässä sitten viitataan energiatehokkuuteen, talotekniikkaan ja sen sellaisiin ratkaisuihin, eikä niinkään näyttävään arkkitehtuuriin, muotoiluun tms. sivuseikkoihin, joilla "tavikset" ymmärtävät huippumodernin. Kyllähän tuollainen boxi on väkisinkin energiapihimpi, kuin lasista rakennettu vastaava. Ei minua kauheasti tuo kommentti naurattanut. Johtuu varmaan siitä, että olen rakennus insinööri :)
tekijänä arkkinikkari
No ei se energiaphin tekeminen tuollaisena laatikkona mikään huippumoderni ratkaisu ole sekään. Kyllä se on ollut aika pitkään tiedossa mikä on vaipan alan merkitys energiatehokkuudelle. Huippumodernia olisi jotkut älymateriaalit jotka osaavat sopeutua automaattisesti auringon säteilykuormaan tai tuottaa itse energiaa talon tarpeisiin. Tuollaisenaan se on aika lailla perus normien mukainen talo, toki korkeampi kuin muut Suomessa.

Eiköhän tuolla videolla kuitenkin tarkoitettu huippumodernilla lähinnä "uutta" kontrastina vanhalle veturitallille.
tekijänä engineerix
Epävirallinen korkeus on nyt pääovelta noin 83,7 m. Tämä tulee olemaan katon perustaso.

Konehuone tulee nousemaan 86,3 metriin. Siihen päälle sitten vielä 1,2 metriä ulkoseinää verhoiluksi.
  • 1
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 129