- 28.06.06 22:30
Noniin, käytiin Tonin kanssa katsastamassa muutama pienempi kaupunki. Tarkoitus oli alun perin käydä ottamassa kuvia kahdesta upeasta kesäkaupungista Tammisaaresta ja Hangosta, mutta kotimatkalla päätettiin vielä pysähtyä Lohjalla. Kuvia on kaikista kolmesta luvassa, mutta aloitellaan nyt Tammisaarella ja odotellaan että Ober saa myös netin toimimaan ja pääsee lisäilemään kuviaan.
Tammisaari on sellainen pieni vajaan 15.000n asukkaan vanha rannikkokaupunki länsi-uudellamaalla n. 100km Helsingistä. Se on itselleni tullut tutuksi kun mökki on siellä lähellä, siellä asuu muutama sukulainen ja olin siellä vuoden (1/01) Dragsvikissä suorittamassa asepalvelusta, jolloin myös paikan yöelämä ja strippibaarit tuli tutuiksi. Siihen aikaan oli pitkät iltavapaat vielä mahdollisisa joka keskiviikko.
Mutta sitten niihin kuviin. Kyseessä on Perjantai keskipäivä, ja näissä mun kuvissa paikka näyttää melko hiljaiselta. Ehkä Toni onnistui paremmin kuvaamaan ihmisiä, mutta mistään kuolleesta kaupunginsta ei todellakaan ole kyse. Etenkin kesäisin toripäivinä tuolla on aikamoinen tungos eikä yöelämässäkään ollut paikan kokoon nähden vielä viisi vuotta sitten valittamista:

Kaupungintalo

Kaupunginhotelli

Rannalla ja puistossa oli ihmisiä ottamassa aurinkoa

Vanhaa kaupunkia

Korttelit ilmeisesti oli nimetty kalojen mukaan. Tässä lahnan kortteli

Kirkko, sisältä en onnistunut ottamaan kunnon kuvia...

Kaupungintalo. Ei ollut toripäivä, joten torille oli pysäköity autoja.

Sitten vähän tätä kävelykatua. Ai että on upea!

Santa Fe. Kuinkahan monet kännit sielläkin tuli otettua...

Vesitorni

Kaupungin elokuvateatteri:

Iso kaunis talo ja pieni Oberleutnant

Sitten löydettiinkin oikein ruma talo, aito SDP-blockki

Pankki

Palattiin sitten takaisin kävelykadulle

Vielä vähän torin ympäristöä

...ja on se vaan niin että kyllä niitä commieblock lähiöitä löytyy Tammisaarestakin. Onneksi sentään vaan jotain mitättömiä muutaman talon ryppäitä jossain reuna-alueilla.

Tämä näin alkuun nyt. Tuolla reissulla tuli itse otettua vajaa 500 kuvaa kolmesta eri kaupungista ja sitten on vielä Tonin kuvat, joten lisää on tulossa...
Tammisaari on sellainen pieni vajaan 15.000n asukkaan vanha rannikkokaupunki länsi-uudellamaalla n. 100km Helsingistä. Se on itselleni tullut tutuksi kun mökki on siellä lähellä, siellä asuu muutama sukulainen ja olin siellä vuoden (1/01) Dragsvikissä suorittamassa asepalvelusta, jolloin myös paikan yöelämä ja strippibaarit tuli tutuiksi. Siihen aikaan oli pitkät iltavapaat vielä mahdollisisa joka keskiviikko.
Mutta sitten niihin kuviin. Kyseessä on Perjantai keskipäivä, ja näissä mun kuvissa paikka näyttää melko hiljaiselta. Ehkä Toni onnistui paremmin kuvaamaan ihmisiä, mutta mistään kuolleesta kaupunginsta ei todellakaan ole kyse. Etenkin kesäisin toripäivinä tuolla on aikamoinen tungos eikä yöelämässäkään ollut paikan kokoon nähden vielä viisi vuotta sitten valittamista:

Kaupungintalo

Kaupunginhotelli

Rannalla ja puistossa oli ihmisiä ottamassa aurinkoa

Vanhaa kaupunkia

Korttelit ilmeisesti oli nimetty kalojen mukaan. Tässä lahnan kortteli

Kirkko, sisältä en onnistunut ottamaan kunnon kuvia...

Kaupungintalo. Ei ollut toripäivä, joten torille oli pysäköity autoja.

Sitten vähän tätä kävelykatua. Ai että on upea!

Santa Fe. Kuinkahan monet kännit sielläkin tuli otettua...

Vesitorni

Kaupungin elokuvateatteri:

Iso kaunis talo ja pieni Oberleutnant

Sitten löydettiinkin oikein ruma talo, aito SDP-blockki

Pankki

Palattiin sitten takaisin kävelykadulle

Vielä vähän torin ympäristöä

...ja on se vaan niin että kyllä niitä commieblock lähiöitä löytyy Tammisaarestakin. Onneksi sentään vaan jotain mitättömiä muutaman talon ryppäitä jossain reuna-alueilla.

Tämä näin alkuun nyt. Tuolla reissulla tuli itse otettua vajaa 500 kuvaa kolmesta eri kaupungista ja sitten on vielä Tonin kuvat, joten lisää on tulossa...
"So basically you are NIMBY for beautiful buildings. It is you and your kind that prevent finnish cities to become livable. " - Pallomeri @ SSC