Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

tekijänä frank_hki
HCB kirjoitti:Odottelemme kuvia, jossa alue näkyy kokonaisuutena. :)
Näinpä. Töölönlahden kommentointi ennen valmistumista on musta jotenkin erityisen vaikeaa, kun siihen tuntuu vaikuttavan huomattavan paljon muutkin tekijät kuin rakennusten ulkonäkö, ts. maisema-arkkitehtuuri ja koko alueen onnistuminen puistoineen ja kanavineen. Eli vierähtää vielä hetki, ennen kuin annan viimeisen tuomioni.
tekijänä Janne_H
frank_hki kirjoitti: Ja Janne, näitä voisi laittaa SSC:n taas, jos jaksat (pienoismallikuvatkin voisi ulkomaan eläviä kiinnostaa).
No itse en kyllä näe, että tämmöiset kovinkaan monia kiinnostaa sen oman kaupungin postikorttikuva spämmäyksen rinnalla, mitä sielä eniten harrastetaan.
Mutta jos joku teistä on sitä mieltä, että sielä on kiinnostuneita, niin kyllä mun rakennusprojektikuvia saa jakaa kunhan vaan mainitsee mun nimimerkin kuvien yhteydessä.
HCB kirjoitti:Odottelemme kuvia, jossa alue näkyy kokonaisuutena. :)
No tässä yksi kuva, josta näkee vähän kaikkia pystyssä olevia taloja. Sivulla 23. myös mun iltapanorama kuukauden alkupuolelta, josta näkee kokonaisuutta.

Kuva
tekijänä Purkki^
Janne_H kirjoitti: Kuva
Toivottasti tuohon kulmaan tulee kaarevaa lasia vaikka pahaa pelkään että ei tule...
tekijänä frank_hki
Janne_H kirjoitti:No itse en kyllä näe, että tämmöiset kovinkaan monia kiinnostaa sen oman kaupungin postikorttikuva spämmäyksen rinnalla, mitä sielä eniten harrastetaan.
Mutta jos joku teistä on sitä mieltä, että sielä on kiinnostuneita, niin kyllä mun rakennusprojektikuvia saa jakaa kunhan vaan mainitsee mun nimimerkin kuvien yhteydessä.
Noh, jos ei kiinnosta, niin ei ole pakko lukea :D Suomen meno on siellä muutenkin niin hiljaista, että en siinä haittaakaan näe. Mutta joo, hyvä tietää, ettet pahastu jos jotain kuviasi kreditoituna sinne laitan.
tekijänä markus047
Alueesta tulisi heti viihtyisämpi jos vesi saataisiin jotenkin mukaan alueelle juuri niinkuin kuvassa oli kuvattu.
tekijänä JR
Purkki^ kirjoitti:Toivottasti tuohon kulmaan tulee kaarevaa lasia vaikka pahaa pelkään että ei tule...
Miksi pelkäät? Itse löisin vetoa kaarevan lasin puolesta, koska 1) havainnekuvissa näkyy kaarevaa lasia ja 2) miksi tehdä alla olevasta betonista kaarevaa, jos lasi ei tule olemaan kaarevaa.
tekijänä hmikko
frank_hki kirjoitti: Alman talossa harmittaa, että on noin mitäänsanomaton tuo puiston puoli.
Havainnekuvissa se näytti minustakin todella pahalta, kuin pätkältä umpitavallista 60-luvun kerrostaloa, joita on Suomi täynnä. Tuossa valokuvassa tilanne ei minusta ole ihan niin paha. Eipä talon asuinosassa mitään omaleimaista ole, mutta saattaisin kuvitella, että puiston valmistuttua ihan siedettävän näköinen paikka. Lähiömäinen kylläkin.

Viistot osat UPM:n talon julkisivussa eivät yhtään miellytä meikäläisen silmää. No, ei pidä sanoa enempää noin keskeneräisestä.
tekijänä Kirsi
http://imageshack.us/a/img836/9652/img0888fj.jpg

Osaisiko joku selventää? Lasitetut parvekkeet. Lasitus ei pidä lämpöä, joten parvekkeella ei voi oleskella kuin kesällä. Sateelta ja tuulelta lasitus suojaa. Tällöinkin siellä parvekkeella voi kuitenkin oleskella vain, jos on lämmintä, eli kesä. Kaatosateella ollaan sisällä. Suurin hyöty on parvekekalustuksen kuivana säilyminen? Esteettisesti eivät varmaan miellytä ketään, mutta niistä on jo tullut standardi.
tekijänä Janne_H
Pidentää oleskeluaikaa kesän molemmin puolin? Vähentää melua hieman?
Ja minä en ainakaan näe mitään esteettistä haittaa lasitetuissa parvekkeissa. Mielestäni rakennuksen julkisivusta tulee elävämpi, kun on enemmän heijastuspintaa vuorokaudenaikojen eri väreille.

Grendyllä tais olla isohko lasinen parveke, tulisko sieltä päin jotain lisättävää? ;)
tekijänä Purkki^
Kokonaan lasitettu parveke on ihan must have jos kerrostalossa asuu. Varsinkin kesäisin se toimii hienosti olohuoneen jatkeena. Meillä on partsilla ihan sohva, matto jne... Ei tarvitse huolehtia vedesta eikä roskista. Ilman laseja ainakin meillä olis parveke kesäisin täynnä lehtiä ja siitepölyä.
tekijänä Kantti
Parvekelasitus suojaa parvekkeen rakenteita niin sateilta, pölyltä kuin talvella lumisateelta. Parvekkeet jotka ovat ilman lasitusta ovat talvella täynnä lunta ellei niitä kauho puhtaaksi. Lasitus jatkaa parvekkeen käyttökelpoisuutta sekä syksyllä että keväällä ja parveke lasituksella on arvokkaampi kuin ilman lasitusta käytännöllisyytensä vuoksi.
tekijänä Clepe
^^Tolla tavalla toteutettuna noi lasitetut parvekkeet eivät mielestäni oleellisesti eroa tavallisista nauhaikkunoista. Sellaset tavalliset laatikkoparvekkeet ovat kyllä aivan järkyttäviä lasituksella tai ei, eli mieluummin sitten tollanen yhtenäinen parvekejulkisivu.
tekijänä grendy
Juu on kyllä kiinnostava näkemys lasitetuista parvekkeista Kirsillä ;) Lasittamaton parveke vasta turha Suomessa onkin. Lasitettua sentään voi käyttää huomattavasti enemmän kuin lasittamatonta. Esteettisesti aivan yhtä miellyttäviä/epämiellyttäviä kuin lasittomat versiot.
tekijänä pallo
Tuossa kuvassahan parvekkeet ovat jopa tyylikkäät, mitä ne eivät kyllä tosiaan aina ole. Lisäävät kuitenkin myös omasta mielestäni parvekkeen mukavuutta.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 50