Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talon aulassa voit esitellä omia kuvia rakennuksista, kaupungeista ja muista urbaaniin teemaan liittyvistä kohteista. Esittele kotikaupunkisi tai kommentoi muiden kuvia. HUOM! Kuvat ovat tekijänoikeuslain suojaamia, eikä kuvien kopiointi ole sallittua ilman kuvaajan lupaa!
tekijänä järvellä nukkuva
Erinomaisia kuvia! Mukavasti on myös saatu tallennettua ensimmäiset yöpakkaset. Itse tuskin kuvia enää kehtaan laittaa, kun otokset sen verran reippaasti kalpenevat muiden rinnalla ja laskevat ketjun tasoa, mutta tulipahan ketju avattua ja siihen voi nyt olla tyytyväinen. :)

Kaupunkivalokuvien ottamisessa on sekin puolensa, että jos esimerkiksi jotain kaupunginosaa ei itse tunne, sieltä on paha lähteä ottamaan kuvia. Ei välttämättä tiedä mitään siitä, mikä on paikan henki ja historia, tai yksinkertaisesti vain sitä, mitä kuvaamisen arvoista siellä on. Joskin ehkä jokainen rakennus on kuvan arvoinen.
tekijänä Valdéz
Hyviä kuvia! Tuo vihreä talo on kyllä kertakaikkisen herkullisen värinen. Näemmä Eirassa ainakin ollut yöpakkasia.
tekijänä Jape
Kalasatamaa, Suvilahtea ja Sompasaarta loka- ja joulukuisina iltoina. Suunnitelmia katsoessa voi tietysti tulla sellainen fiilis, ettei malta odottaa tulevaa, mutta itse asiassahan paikka on nykyiselläänkin omalla tavallaan aivan ainutlaatuinen sekä maisemiensa että tunnelmansa puolesta:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Hanasaaren voimalan 150 metrin korkuinen piippu on aika dominoiva, ja ilmestyy näkyviin, oltiinpa melkeinpä missä päin kantakaupunkia tahansa. Olen jo pitkään miettinyt, että koska sitä joutuvat kaikki vuodesta toiseen kuitenkin katsomaan, ja Kalasataman uuden alueen myötä vieläkin enemmän, niin eikö siihen voisi installoida vaikkapa jotain saman tapaista kuin Fibonaccin Sequence 1-55 Turussa?

Kuva

Kuva

...tai edes maalata, ettei olisi aivan harmaa betonipötkö. :smt022

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
tekijänä Luukie
Viimeinen kuva todella hieno ja tunnelmallinen. Joku roti noihin piipuille kyllä pitäisi olla. Vaikka joku lainsäädäntö, että piipun pitää olla
¨kaunis¨. Mielestäni tuo Turun 1-55 piippu on muutenkin ihan nätti sinällään. Kun taas uuden kakilaitoksen piippu on karmea. Eikä auta vaikka
siihen tunkisi mitä numeroita tai jouluvaloja. ja Vaasanpuisto tulee vissiin ihan siihen kiinni, että on hyvät näkymät tulevasta tornista sitten joskus.
Onko tuo Kalasataman graffiti-seinä vähentänyt graffitteja kaupungissa, vissiinkin on aika uusi juttu Helsingissä? Turun samanlainen hanke taitaa olla jo valmis? Tosin graffitit on taidetta, tägien tekoon noi eivät varmasti vaikuta. Toisaalta kun ajattelee niin hienot graffitit kuuluvat urbaaniin kaupunkikuvaan, että onko se sitten hyvä että hienot töhryt vähenevät ja rumat jäävät elämään. Ja on niitä töhryjä Tokiossakin Klazu, pitä vain mennä pintaa syvemmälle.
tekijänä Toni
Japelle kiitos erittäin tunnelmallisista kuvista. Varsinkin kuva missä Merihaan tornit kohoavat pressupäällysteisten tavaroiden ja vesilammikoiden täyttämän asfaltin yllä iski kovaa. Erinomainen illanhetki valoituksen kannalta.

En ole varsinaisesti kuvaillut Helsingissä sitten syksyn 2009 (http://taloforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=794), mutta tässä pari kännykällä otettua kuvaa viime vuoden viimeisiltä lämpimiltä päiviltä. Koitin olla kikkailematta liikaa Hipstamatic-applikaation tuloksilla.

2000-luvun alkupuolella valmistunut Kevan talo Unioninkadulla
Kuva

Vanhan kirkon puistossa ruohikoilla makoillen
Kuva

Kohti Kallion kirjastoa
Kuva

Pohjois-Haagaa
Kuva

Punavuoren korttelijuhlintaa
Kuva

Kuva

Pussikaljalla Kalliossa
Kuva

Puhdaslinjaista funkkista Bulevardilla
Kuva

Kuva

Jäi kyllä harmittamaan, kun olin syksyllä odottamassa Jyväskylän junaa ja oli sumuinen ilta asemalla. Kaiuttimista kuului venäjänkielinen ilmoitus Moskovan junasta, joka valmistautui lähtöön viereisellä laiturilla ja ohitse käveli univormuissaan pari venäläistä konduktööriä. Eikä tietenkään kunnon kameraa mukana. Olisi ollut perhanan tunnelmallinen hetki taltioitavaksi.
tekijänä Janne_H
Ei ole tapana linkittää toisten kuvia, mutta nyt on pakko kyllä. Siis kattokaa kuinka siistit maisemat on Kallion kirkontornista! Tuonne on kyllä aivan pakko päästä joskus itse. Tää on ehkä paras "viistokuva" Helsingistä mitä oon nähny.

Kuva
tekijänä satama
Talvisia kuvia Helsingistä. Turistikamaa. Taivas oli pelkkää pilveä niin puhkihan sen pokkari poltti.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
tekijänä Luukie
Hieno siitä tuli. Tosin ehkä tykkää Turun pääkirjastosta enemmän. Kai senkin takia kun siinä on uutta ja vanhaa. Mutta niin jos saisi pyytää kuvia
kirjaston sisältä? Ainakin itse tykkään Turun kirjaston sisätiloista ja siellä on mukava käydä ihan vain muutenkin. Vaikka kuin odottaa kaveria.
tekijänä Chae-chu
Eipä taida olla vielä sisältä valmis tuo yliopiston keskuskirjasto, että voi olla aika ankeita sisäkuvat. :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 37