Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Avatar
tekijänä Tehari
#39783
Ei nyt bitteri ollut kyllä tuosta kyse. Älä turhaa yritä syylistää mua mihinkään. Totesin vain että ilman turisteja ei ne keskukses pysyis pystyssä sen verran niitä turisteja täällä on. Älä puhu asioista joista et tiedä mitään. Oon ite ollu duunissa kampissa 1,5 vuotta ja nyt ollu forumissa 1,5 vuotta ja tiedän mistä puhun. Eihän ne turistit nyt pelkästää shoppailee tuu mutta kyllä ne shoppailemaankin tulevat. Lisäksi oon vieraillu ihan riittävän monta kertaa jumbossa sekä ompussa.
Mut edelleenkään tää ei nyt liity turun terminaaliin mitenkään. Joten miks sä jauhat tästä asiasta josta sä et tiedä kerran yhtää mitään.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
tekijänä ÄmJii
#39785
Jos et haluu tästä terminaaliuutisesta sikiävään keskusteluun uutiseen liittymättömiä viestejä, niin miks ite jauhat asiasta? Sun viesteistä 1/3 taitaa liittyy ite uutiseen...

Hyvä, että Viikkari satsaa Turkuun!
tekijänä Darre
#39800
Valdéz kirjoitti:
Viking Line sai luvan Turun terminaalin laajennukselle

Turun Sanomat 11.8 2011 17:56:59

Viking Linen Turun terminaalin laajennus sai sinetin rakennuslautakunnassa torstaina. Vielä kaksi viikkoa sitten Viking Line veti keskeneräisen rakennuslupahakemuksensa pois lautakunnan käsittelystä.

Rakennuslautakunta hyväksyi lupahakemuksen tietyin ehdoin. Viking Linen on esitettävä rakennusvalvontaviranomaiselle ennen jokaista työvaihetta rakenne-, salaoja-, vesi- ja viemäri-, ilmanvaihto-, savunpoisto- sekä turva- ja merkkivalosuunnitelmat.

Myönnetyn rakennusluvan perusteella Viking Linen on aloitettava rakennustyöt kolmen vuoden kuluessa luvan myöntämisestä. Terminaalin laajentaminen saa kestää enintään viisi vuotta, mikäli sen voimassaoloaikaa ei pidennetä.

Käytännössä laajennuksen pitäisi olla valmis alkuvuodesta 2013. Silloin STX:n Turun telakalta tilatun uuden laivan on määrä aloittaa liikennöinti.

Terminaalin laajennus on käytännössä välttämätön, sillä uusi alus edellyttää lisää tilaa matkustajille terminaaliin.

Laajennus koskee terminaalirakennuksen itäpäädyn laajentamista kahteen kerrokseen ja pohjoispäätyä laajennetaan kahvilan kohdalla.
No mutta tämähän on positiivinen asia. Kyllä Turussakin - ainakin näennäisesti - jotain kasvavaa tapahtuu. Ja hyvä niin.
Mitä tarkoittaa näennäinen kasvu? Liittykö se jotenkin Turkuun erityisesti vai suomalaisiin kaupunkeihin yleensä?
Avatar
tekijänä Kantti
#39816
Myllysilta avautuu liikenteelle Turun Sanomissa olleen tiedon mukaan 15. syyskuuta. En tiedä miten kauan siltarakentaminen kaupunkien keskustoissa yleensä kestää, mutta on se valmistunut nopeasti tämä!
Myllysilta avataan liikenteelle 15. syyskuuta

Turun Sanomat 15.8 2011 18:23:51

Uuden Myllysillan rakentaminen etenee aikataulussa ja ensimmäiset autot ylittävät sillan 15. syyskuuta. Myös vesijohtoasennusten teko saadaan kohta päätökseensä: Linnankadulla tehtävät vesityöt valmistuvat kuluvan viikon aikana ja Itäisellä Rantakadulla putkistojen vetäminen saatetaan loppuun kahta viikkoa myöhemmin.

Siltatyö on aiheuttanut keskustassa paljon tilapäisiä liikennejärjestelyjä, mutta työmaapäällikön Timo Hirvasmaan mukaan uusiin liikennejärjestelyihin ei ole enää tarvetta.
– Nämä vanhat kuten Wäinö Aaltosen museon edessä tehdyt järjestelyt riittävät loppuun asti, uskoo Hirvasmaa.

Vaikka silta avataan liikenteelle syyskuun puolivälissä, rakennustyöt sillan alla jatkuvat Hirvasmaan mukaan lokakuun loppuun asti.
– Uskoisin, että rosteriverhous on siihen mennessä tehty. Tarkasti en osaa sanoa, sillä kokemusta tällaisesta verhouksesta on vähän, rakennusmaapäällikkö Hirvasmaa toteaa Turun Sanomille.

Rakennustyömaaväki korjaa myös Aurajoen reunamuurit sillan molemmista päistä. Hirvasmaan mukaan kivetys on painunut kummaltakin puolelta noin 20–30 senttimetriä.
http://www.ts.fi/online/kotimaa/248208.html

Jätkäsaareen menevää Crusellin siltaa tehtiin kaksi vuotta ja Ratinan kävelysiltaa samanverran? Vanha Myllysilta oli lisäksi purettava alta pois. Toisaalta paine sillan valmistumiseksi nopeasti oli eri luokkaa kuin Helsingissä jätkäsaareen tai Tampereella kävelysiltaan jotka saatiin tehdä kaikessa rauhassa. Tilanne Aurajoen ylittämiseksi on normalisoitumassa noin kuukauden kuluttua, tällä on iso merkitys kaupungin liikenteelle.
Yllätyksellisesti sillan valmistumisestakin löytyy jonkun mielestä vikaa ;)
Martinmäen hillittömät ruuhkat on taas varmistettu vuosiksi eteenpäin aivan kuten eräs kaupungin liikennesuunnittelun virkamies oikein lehdessä aikoinaan totesikin... Hän ei edes halua muutosta niihin.

"Nuiva ukko jokirannasta" kirjoitti 16.8.2011 09:49
:D :D :D
Avatar
tekijänä Kantti
#39858
Kuva
Aiihh

Kuva
ääääääääää....

Kuva
nyyyyyyyyhh.. sinne meni mun upea loft-kämppä..

Joka tapauksessa telakkaranta on toinen suurista ja merkittävistä projektialueista Turussa tulevina vuosina. Toinen suuri huippaus kaupungin kehittämisessä on Kakolan rakennustöiden alkaminen katurakentamisesta!

Turkulainen
Turun Kiinteistöliikelaitos aloitti viime viikolla katujen ja kunnallistekniikan rakentamisen Kakolanmäellä. Työt piti alunperin aloittaa aikaisin keväällä, mutta aikataulu meni hieman uusiksi.

Urakan nimi on Kakolan kunnallistekniikan rakentaminen, vaihe 1, jonka pitäisi olla valmis loppukesästä 2012. Urakkaan kuuluu kolmen uuden kadun, vesihuoltolinjojen sekä kaukolämmön ja kaukokylmän linjojen rakentaminen. Kakolanmäen uudet kadut ovat Michailowinkatu, Graniittilinnankatu ja Lohrmanninkatu. Alueen sisäänajokadun Michailowinkadun alkupää on nykyisen Malminkadun loppupää. Michailowinkatu kiertää hassusti vanhan mielisairaalarakennuksen ja yhtyy lopulta Graniittilinnankatuun.

Graniittilinnankatu kulkee päävankilan edestä. Graniittilinnankatu yhdistyy Kakolankatuun, joka pitenee hieman. Loppupään sijainti on jatkossa eri paikassa. Katuosuudesta tulee vaiheessa 2 Tiililinnankatu. Lohrmanninkatu sijaitsee Graniittilinnankadun ja länsipuolella olevan Anneksen polun välissä. Graniittilinnakadun kulmaan tulee Lohrmanninaukio. Michailowinportaat taas tulevat keväällä 2012 purettavan lämpökeskuksen kohdalle. Samalla, kun teitä on revitty auki, hoidetaan vesihuoltolinjat Graniittilinnankadulta Michailowinkadun kautta Malminkadun ja Hansakadun kulmaan.

Ensi vuonna tehdään vesihuoltolinja välille Malminkatu-Pakkarinkatu-Linnankatu-Crichtoninkatu.

– Vuonna 2012 etenkin Pakkarinkadun ja Linnankadun työt sekoittavat omalta osaltaan liikennettä ja asukkaiden arkea. Varsinkin Pakkarinkatu on erittäin ahdas katu. Pyrimme tietysti pitämään häiriöt minimissä, projektipäällikkö Janne Laine Kiinteistöliikelaitokselta kertoo.

Kaukolämpö- ja kylmälinjojen rakentaminen ei ensimmäisessä vaiheessa sotke tieliikennettä. Linja lähtee Linnankadulta mäkeä ylös Graniittilinnankadulle. Tarkoitus on näin varmistaa alueen arvokiinteistöjen pysyminen lämpimänä.

Ensi vuonna osa Kakolan alueesta saatetaan avata yleiseen käyttöön, mutta pääosa alueesta pysynee edelleen aidattuna, koska alueella on useita uudisrakennus-, kunnostus- ja muutoskohteita.
http://www.turkulainen.fi/artikkeli/662 ... -aloitettu

Kumpaakin aluetta tullaan seuraamaan suurella kiinnostuksella niiden edetessä!
tekijänä bitterfly
#39864
^ Sinne meni mun hieno näköalakahvila-idea :D damn.. ei tuota olisi saanut purkaa. Kaupunkikuva tylsistyi juuri.
Avatar
tekijänä Kantti
#39865
Joo, tuota parvea siellä nakerretaan parhaillaan murusiksi. Ei jää näköalatasannetta Aurajokisuistoon ainakaan Korppolaismäeltä, tai ainakaan tuohon paikkaan! Jospa Maununtyttären puistoon sittemmin tulisi paikka josta näkisi hyvin joen ja alueen Turun linnasta Forum Marinumin edessä oleviin museolaivoihin, ja joelle muutenkin? Tulevat talot luultavasti peittää pahasti näköaloja.

Vanhasta asettitehtaasta ei ollut tänään enää mitään jäljellä.. kele.. :cry:
Avatar
tekijänä RV
#39872
Surku kun päättivät tuon purkaa! Kuinka kauan oikein menee, että Suomessakin tajutaan ruveta arvostamaan vanhoja teollisuusrakennuksia?
tekijänä Luukie
#39880
Harmillista että purettiin. Tuli noissa taloissa vietettyä viimekesänä monia hyviä hetkiä.
Noh aika kauheita ne oli, että hyvä että kerrostalot tulee vissiin jo tänä vuonna projekteiksi.
Avatar
tekijänä -A-
#39940
RV kirjoitti:Surku kun päättivät tuon purkaa! Kuinka kauan oikein menee, että Suomessakin tajutaan ruveta arvostamaan vanhoja teollisuusrakennuksia?
Sitten aletaan arvostaa kun viimeinenkin on tuhottu! Ja jälkeenpäin päättäjät harmittelee, että olisihan ne voinut säästääkkin. :smt013
tekijänä bitterfly
#39941
haha! varsinainen bunkkeri on kyllä. No eipä kai se tuossa ruuhkaisen ratapihankadun ja ruman ratapihan vieressä paljon asiaa pahenna.
Avatar
tekijänä satama
#39953
Tää on tätä outoa arkkitehtikuntaa joka suunnittelee sisäpihan julkisivusta paremman näköisen kuin kadunpuoleisesta.
tekijänä Luukie
#39954
satama kirjoitti:Tää on tätä outoa arkkitehtikuntaa joka suunnittelee sisäpihan julkisivusta paremman näköisen kuin kadunpuoleisesta.

Jos nyt oikein katsoin niin sisäpiha tulee näkymään Läntiselle Pitkäkadulle. Että jos näin on niin parempi, että sisäpiha kauniinpi.
Avatar
tekijänä Kantti
#39955
Ukilainen kirjoitti:Rautatieaseman naapuriin suunniteltu talo on saanut rakennusluvan. Aika möhkö.
Kuvan perusteella näyttää varastorakennukselta! Todella vähän ikkunoita asuintaloksi, ja vielä pieniä aukkoja. Päädyssäkin jossa voisi olla kunnon ikkunat on vain kapea pystynauha, mistä asuntoihin on ajateltu valoa saatavan?
Näyttää karsealta jos lähtökohtana pidetään hyvää modernia kaupunkiarkkitehtuuria. Pitääkö rakennuksen olla budjetiltaan erikoishalpa, vai miksi sen on näytettävä tehtaalta ruutukaava alueella?
  • 1
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 291