- 19.05.09 19:55
#24779
Mitä tulee tuohon menneisyyden käsittelyyn, niin mitä tarkoitat sillä? Mitä turkulaisten pitäisi tehdä, jotta se sinua tyydyttäisi? Minusta kun tuntuu, että tämänkin palstan turkulaiset ovat jo tän asian kohdanneet ja käsitelleet. Ainoa, joka ei tunnu kykenevän käsittelemään asiaa ja pääsemään sen ylitse, olet sinä. Tuskin kukaan hyväksyy sitä tuhoa, mikä kaupungilla on käynyt, mutta pitääkö tästä asiasta mielestäsi tehdä joku riippakivi, jota kantaa hautaan asti? Ylipäänsä en ymmärrä ollenkaan, mihin pyrit tällä jatkuvalla Turkua koskevalla vouhotuksellasi. Käsittele sinä se asia, niin ei tarvitse meidän muiden jatkuvasti lukea sitä samaa jankutusta. Menisi tämä keskustelu eteenpäin.
-Gentleman82- kirjoitti:Tavallaan tarve todistaa "muiden osallisuutta" tai "virheitä" osoittaa jo, että omat tunnustetaan hiljaa, muttei ääneen ja oikeutusta haetaan arvioimalla omaa toimintaa vertaamalla sitä muihin. "kun muutkin ajaa ylinopeutta", "toikin varasti".Onko tää sitä sun objektiivista, kiihkotonta ja ei-tunnepitoista keskustelua, kun et hyväky muiden mielipiteitä ja näkemyksiä, vaan värität ne sellaisiksi, millaisina ne itse haluat nähdä? Jos jonkun, niin SINUN mielipiteesi ja kirjoituksesi Turusta ovat erittäin subjektiivisia, kapeakatseisia ja tunteille perustuvia. Siksi en niille mitään arvoa annakaan, kunhan käyt tasaisin väliajoin vauhkoamassa Turun taudista yms. Miks se keskustelu pitää aina aloittaa uudestaan, jos se on jo käyty?
Menneisyyden käsittely on hirveän vaikeaa niille, jotka eivät sitä halua kohdata.
Mitä tulee tuohon menneisyyden käsittelyyn, niin mitä tarkoitat sillä? Mitä turkulaisten pitäisi tehdä, jotta se sinua tyydyttäisi? Minusta kun tuntuu, että tämänkin palstan turkulaiset ovat jo tän asian kohdanneet ja käsitelleet. Ainoa, joka ei tunnu kykenevän käsittelemään asiaa ja pääsemään sen ylitse, olet sinä. Tuskin kukaan hyväksyy sitä tuhoa, mikä kaupungilla on käynyt, mutta pitääkö tästä asiasta mielestäsi tehdä joku riippakivi, jota kantaa hautaan asti? Ylipäänsä en ymmärrä ollenkaan, mihin pyrit tällä jatkuvalla Turkua koskevalla vouhotuksellasi. Käsittele sinä se asia, niin ei tarvitse meidän muiden jatkuvasti lukea sitä samaa jankutusta. Menisi tämä keskustelu eteenpäin.

