- 25.02.09 11:31
#23471
Mun mielestä nää keskustojen parkkihallit on todella hyvä homma, jos halutaan pitää keskustat kilpailukykyisinä. Maan alla ne ei edes vie tilaa miltään tärkeämmältä. Se MOT:n juttu oli mun mielestä ihan todella surkee. Ongelmaha siinä oli olevinaan kai se, että S-ryhmällä on valtaa kunnallisessa päätöksen teossa ja se tekisi näistä toriparkkihankkeista jotenki hämäriä... Tais mennä tosin ihan yleiseks parkkiluolien vastustamiseks ja todella yksipuoliseks jorinaks.
Pitäskö S-ryhmältä evätä mahdollisuus ihan mihin tahansa liiketoimintaan sen takia, että siellä sattuu olemaan samoja luottamusmiehiä, kuin kunnissa? Mä en missään tapauksessa usko, että nää henkilöt tekis kunnassa päätöksiä S-ryhmän edun mukaan (ainakaan näissä toriparkkitapauksissa). Tuntuu ihan järkevältä, että parkkihallit on kaupunkien omissakin intresseissä ja kaupunkien omien etujen mukaisia. Tekemällä tehty tuo MOT:n juttu ja paljon on mielikuvitusta käytetty, jotta noi asiat näyttäs jotenki epäilyttäviltä. "S-ryhmän hallinnossa mukana olevat saavat jopa 15% alennusta ostoksistaan." So fucking what? Mitä vaikutusta tällä on johonki päättäjään, kun se miettii pitäskö toriparkki rakentaa vai ei? Ihmeellistä argumentointia kerrassaan, mut enpähä ite oo onneks rahoittamassa YLE:n toimintaa.
Ainii ja haluisinpa tietää, kuinka paljon S-ryhmissä ja kunnissa loppujen lopuks ees on samoja luottamusmiehiä päättämässä, vaikkapa TOK:n ja Turun kohdalla? MOT ei tätä asiaa maininnu ja veikkaanpa, että se johtuu siitä, että se olis vienyt tältä tutkivan journalismin kultakimpaleelta lopullisen pohjan, mut voin olla väärässäkin. Tuskin niillä ainakaan enemmistöö on. Ja tulee muistaa, ettei se S-ryhmä noita pysäköintilaitoksia yksin oo rakentamassa.
Pitäskö S-ryhmältä evätä mahdollisuus ihan mihin tahansa liiketoimintaan sen takia, että siellä sattuu olemaan samoja luottamusmiehiä, kuin kunnissa? Mä en missään tapauksessa usko, että nää henkilöt tekis kunnassa päätöksiä S-ryhmän edun mukaan (ainakaan näissä toriparkkitapauksissa). Tuntuu ihan järkevältä, että parkkihallit on kaupunkien omissakin intresseissä ja kaupunkien omien etujen mukaisia. Tekemällä tehty tuo MOT:n juttu ja paljon on mielikuvitusta käytetty, jotta noi asiat näyttäs jotenki epäilyttäviltä. "S-ryhmän hallinnossa mukana olevat saavat jopa 15% alennusta ostoksistaan." So fucking what? Mitä vaikutusta tällä on johonki päättäjään, kun se miettii pitäskö toriparkki rakentaa vai ei? Ihmeellistä argumentointia kerrassaan, mut enpähä ite oo onneks rahoittamassa YLE:n toimintaa.
Ainii ja haluisinpa tietää, kuinka paljon S-ryhmissä ja kunnissa loppujen lopuks ees on samoja luottamusmiehiä päättämässä, vaikkapa TOK:n ja Turun kohdalla? MOT ei tätä asiaa maininnu ja veikkaanpa, että se johtuu siitä, että se olis vienyt tältä tutkivan journalismin kultakimpaleelta lopullisen pohjan, mut voin olla väärässäkin. Tuskin niillä ainakaan enemmistöö on. Ja tulee muistaa, ettei se S-ryhmä noita pysäköintilaitoksia yksin oo rakentamassa.

