- 02.05.08 15:56
zeizei kirjoitti:Mutta itse uskon tuon tapahtuvan alle 50 vuoden, luultavasti alle 30 vuoden kuluessa. Ellei sitten lentoliikenteessä tapahdu jotain mullistavaa.Noin mäkin uskon. Ja joku 50 vuotta on sitä paitsi ihan mieletön aika. Tästä 50 vuotta taaksepäin niin autot oli harvassa, maaseudulla kuljettiin varmaanki hevosilla, suurin osa teistä oli mutkaisia maanteitä, WW II:sta oli vain reilut 10 vuotta, junamatkat oli aivan jumalattoman pitkiä, lentomatkustaminen oli hyvin vähäistä, tietokoneita tuskin oli ollenkaan, kännyköitä ei ainakaan jne... Jos miettii, miten huimasti yhteiskunta, infrastruktuuri, liikenne ja ihan kaikki on kehittynyt viimeisten 50:n vuoden aikana, niin pidän kyllä pienenä ihmeenä, että joku pitää epärealistisena saada suora junayhteys Suomesta Eurooppaan vastaavassa ajassa. Klazu täällä usein peräänkuuluttaa "reality checkejään" vaikka tuntuu, että on itse oman ennakkoasenteellisuutensa vuoksi etääntynyt hyvin, hyvin kauas todellisuudesta, mitä tulee näiden Suomeen liittyvien projektien ja etenkin Helsingin arviointiin. Täällä mikään tavallisesta poikkeava rakentaminen ei tunnu olevan kannattavaa tai realistista. Voin taata, että niillä sijoittajilla, jotka pistävät miljoonansa likoon, on käytettävissään huomattavasti parempaa tietoa (okei, unohdetaan Sukari).
Klazu kirjoitti:En siis elättelisi toiveita seuraavaan 50 vuoteen suoralle yhteydelle Suomeen.Ei millään pahalla, mutta voisitko ees jättää noi hymiöt pois tuollaisten kommenttien perästä, niin ei vaikuttais niin suoralta vittuilulta? Mä en ymmärrä, miten joku voi saada posiitiivisia kicksejä siitä, ettei tänne saatais suoraa junayhteyttä Euroopasta. Eikö sen pitäis olla vaan negatiivinen ja huono asia?