- 08.11.24 06:38
#107543
Itse tosiaan toivon että Kampintorin ja Simonkadun pysäkkien yhdistäminen saisi myös jäädä odottaan niitä 45m ratikoita, joita ei ole edes vielä mihinkään tilattu. Mutta tässäkin nyt saatiin jo n. 200m pois tuosta hurjimmasta pysäkkivälistä.
veka kirjoitti: ↑06.11.24 11:24 Länsisataman pikaratikan yleissuunnitelma hyväksyttiin eilen lautakunnassa tavanomaista isomman väännön jälkeen. Muutoksia (vastaehdotuksia) ehdotettiin kymmenen. Nämä kaksi koskevat Jätkäsaaren ja Rautatientorin välistä osuutta:Tämä oli hyvä asia ja hienoa että kaikki muutosesitykset meni suurien ryhmien osalta yksimielisesti. Omasta mielestäni tuo Kivekkään ja Koljosen ehdotus on aika selvä. Eli Länsilinkin ja Lapinlahden villojen pysäkkiä ei yhdistetä, vaan ne siirretään paikoille, jotka jo kerrokantasi -kyselyssä oli katsottu. Samalla siis autoliikenne länteen kiellettäisiin tuolla Ruoholahdenkadulla välillä Albertinkatu ja Abrahaminkatu. Mutta kun vastakkain on kymmenien tuhansien päivämatkustajien raitiolinjat ja 150m yhdensuuntaista autokaistaa, niin prioriteetti on aika selvä. Uskon että kaikki päättäjät tajusivat mitä olivat päättämässä, mutta ymmärsivät asioiden mittakaavat.
Molemmat vastaehdotukset hyväksyttiin yksimielisesti. Penttisen ja Raatikaisen muotoilema toive on selvä, mutta kuitenkin vain toive. Kivekkään ja Koljosen muotoilema muutos on tulkinnanvaraisempi. Lastenlehdon pysäkkiä ei nykyisin ole, sillä se on se ehdotettu uusi pysäkki Ruoholahdenkadulla Abrahaminkadun ja Albertinkadun välissä. Hyväksyttiinkö tässä saman tien myös poistuvan autoliikenteen eliminointi Ruoholahdenkadulla ja kierrättäminen Lönnrotinkadun kautta? Vielä kryptisempi on tavoite että "ratikka pysähtyy vain pysäkeillä".
Itse tosiaan toivon että Kampintorin ja Simonkadun pysäkkien yhdistäminen saisi myös jäädä odottaan niitä 45m ratikoita, joita ei ole edes vielä mihinkään tilattu. Mutta tässäkin nyt saatiin jo n. 200m pois tuosta hurjimmasta pysäkkivälistä.