Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Tornitaloja - lisää tornitaloja! Yläkerrassa keskustelua kaikesta korkeisiin taloihin liittyvästä ja korkeuksiin kohoavista uudisrakennuksista.
tekijänä SdeS
#37
Kielotorni on valmistuessaan Vantaan korkein asuintalo, siihen tulee 17 kerrosta ja 78 asuntoa.
Se valmistuu Vantaan Tikkurilaan Joulukuussa 2005. Rakennuksen katto kohoaa noin 50 metrin korkeudelle maapinnasta.
Talon kolmeen ensimmäiseen kerrokseen tulee mm. varastotilaa asukkaille.

8/17 kerrosta valmiina

Havainnekuvia:

Kuva
Kuva
Kuva

15.05.2005
Kuva


Skanska
Viimeksi muokannut SdeS, 15.05.05 18:13. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
tekijänä Quu
#42
Hyvältä näyttää. Toivottavasti nuo havainnekuvien puut toteutuvat. HS:n eilisessä Kuukausiliitteessä oli muuten mielenkiintoinen artikkeli näistä aurinkoisista havainnekuvista ja harmaista lopputuloksista. :) Ei sillä että nämä luonnokset olisivat mitenkään epärealistisia.
tekijänä SdeS
#43
Qualtagh kirjoitti:Hyvältä näyttää. Toivottavasti nuo havainnekuvien puut toteutuvat. HS:n eilisessä Kuukausiliitteessä oli muuten mielenkiintoinen artikkeli näistä aurinkoisista havainnekuvista ja harmaista lopputuloksista. :) Ei sillä että nämä luonnokset olisivat mitenkään epärealistisia.
Tänään ajettiin rakennustyömaan ohi, ja pystyssä olevat kolme ensimmäistä kerrosta näyttivät samalta kun havainnekuvissa. Luonnonkiveä ja poimutettua betonia. :)
Avatar
tekijänä H.C.
#71
^

Huh, se nousee nopeasti. Vasta vähän aikaa sitten ajelin siitä ohi eikä silloin ollut näkyvissä kuin korkeintaan yksi kerros. Todella tervetullut rakennus Vantaalle, harmi vaan ettei se alkuperäinen suunnitelma Tikkurilan kolmesta maamerkistä toteutunut.
tekijänä SdeS
#72
Aloin äsken työstämään 3d-mallia Kielotornista, ja tässä on ensimmäinen renderöinti (malli ei ole kovin yksityiskohtainen vielä):
Kuva
tekijänä Quu
#73
SdeS kirjoitti:Aloin äsken työstämään 3d-mallia Kielotornista, ja tässä on ensimmäinen renderöinti (malli ei ole kovin yksityiskohtainen vielä)
Minulla ei ole käsitystä kauanko tuollaiseen menee aikaa, mutta on se hieno jo nyt. Kuva
tekijänä Daccis
#86
@ Sdes:

Itsekin jonkunverran 3d-mallinnusta harrastaneena voisin sanoa että hyvältä näyttää noi sun rendit. Millä ohjelmalla olet väsäillyt? 3dsMax?
tekijänä SdeS
#88
Daccis kirjoitti:@ Sdes:

Itsekin jonkunverran 3d-mallinnusta harrastaneena voisin sanoa että hyvältä näyttää noi sun rendit. Millä ohjelmalla olet väsäillyt? 3dsMax?
Mukavaa kuulla että joku toinenkin väsäilee 3d-malleja tällä boardilla :)
Käytän Lightwavea.
tekijänä Devi
#252
Itekin oon jonnin verran kokeillut 3d mallintamista, en tosin rakennusten.
Käytän Cinema 4D softaa joka on mielestäni todella monipuolinen.

Joo sori offtopikki ;) Sitähä vois perustaa jonninmoisen 3d mallinnus topikin joskus kun saa jotain malleja aikaseks?
tekijänä SdeS
#680
Onko joku sattunut ajamaan/matkustamaan Kielotornin ohitse lähiaikoina, olisi kiinnostavaa tietää missä vaiheessa talo on nyt? :)
Avatar
tekijänä H.C.
#681
Eilen heitin lenkin tonne itään päin. Eka asuinkerros eli neljäs kerros oli rakennettu ja saanut ainakin siitä mitä itse näin katon, viides alkaa varmaan nousta alkavalla viikolla. 8)
tekijänä SdeS
#682
P. Catani kirjoitti:Eilen heitin lenkin tonne itään päin. Eka asuinkerros eli neljäs kerros oli rakennettu ja saanut ainakin siitä mitä itse näin katon, viides alkaa varmaan nousta alkavalla viikolla. 8)
Kiitti. Kohtahan se alkaa jo näyttämäänkin tornilta :D.
Vaikka siitä ei kamalan korkea tulekkaan, niin jostain syystä olen erityisen kiinnostunut tästä projektista.
Avatar
tekijänä H.C.
#683
Kiitti. Kohtahan se alkaa jo näyttämäänkin tornilta .
Joo, Vantaan Sanomissa on sillon tällön seurattu tota rakentamista ja nyt kun ne alimmat kerrokset on pystyssä niin pitäis rakennustahdin olla melkein 1 uus kerros viikossa :D .
Vaikka siitä ei kamalan korkea tulekkaan, niin jostain syystä olen erityisen kiinnostunut tästä projektista.
Sama täällä. Se tulee kyllä ympäristöönsä nähden olemaan todella korkea, kun tosta vierestä löytyy paljon 2-4 kerroksisia rakennuksia ja jopa omakotitaloja. Myös toi sijainti on mahtava, suoraan siinä edessä keskellä kun tullaan Tikkurilaan, mahdollisimman näkyvällä paikalla. Muutenkin Tikkurilan täydennysrakentaminen on Vantaan mittakaavassa ollut harvinaisen laaduksta (esim. Skanskan As.Oy:t Silkinkulma ja Silkinkaari).
Avatar
tekijänä H.C.
#886
Kylläpä siitä näyttää tulevan siro, eilen illalla satuin taas ajamaan ohi, 5 kerrosta valmiina ja jo nyt se on todella kapean näköinen. Ei siinä mitään, hyvältä se näyttää! Pitää hommata se kamera että saa kuvia.
tekijänä Devi
#887
Aivan! Kuvia ehdottomasti, ettei tarvi Vantaalle lähteä ajelemaan :)