- 26.04.12 16:50
#46154
No hyvä, koska kuka noista maksaisi? Toisaalta typerää vaan laittaa ilmaiseksi brändi töhrittäväksi nuorison toimesta.
[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.
Mikä on Taloforum?
Tamperelainen kirjoitti:Tässä on Särkänniemen ensi kesän uusi laite!http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/2 ... uusi-laite
Vuodesta 1968 tyhjänä kummitellut Pispalan uittotunneli valjastetaan Särkänniemen käyttöön jo keväällä.
Tuolloin alkaa Alarannasta matkustajaliikenne Uittotunnelin kautta Särkänniemeen. Hopealinjan ja Runoilijantien alukset kuljettavat matkustajat vetten päällä. 280 metriä pitkässä tunnelissa turistit saavat kulkea aluksi jalan.
Uusi nähtävyys esitellään Matka 2013 -messuilla Helsingissä 18.–20. tammikuuta.
– Tämä herättää laajaa valtakunnallista kiinnostusta, uskoo hankkeen pitkäaikainen puuhamies, satamamestari Matti Joki.
Hänellä on jo tiedossa Pyhäjärven puoleinen laituri. Se on Viinikanlahdessa tarpeettomaksi käynyt soutukeskuksen laituri. Toisella puolella laivalaiturina toimi Pölkkylän laituri. Nämä satamarakenteet mukaan lukien ajoluiskat, Pyhäjärven linjamerkinnät ja tunnelin valaistus maksavat Joen mukaan alle 20 000 euroa.
Särkänniemen päässä määräsatama on Mustalahti.
Tunnelia kaavailtiin aluksi vain pienveneiden siirtoon vesistöjen välillä. Uittotunnelin läpi voi kuljettaa yli 10 metriä pitkiä ja noin viisi metriä korkeita ja viisi metriä leveitä veneitä. Avautuessaan se avaa venereitin Janakkalasta Viroille ja Hauholta Keuruulle.
– Särkänniemi tuli mukaan aika viime vaiheessa, yhdyskuntalautakunnassa asian esitellyt apulaispormestari Timo Hanhilahti (kesk) kertoo.
Tämä ei herättänyt Hanhilahden mukaan mitään keskustelua lautakunnassa, ja uittotunnelin käyttöönotto hyväksyttiin äänin 6–5. Särkänniemen toimitusjohtajan Miikka Seppälän mukaan tarkkoja suunnitelmia kesän liikenteestä ei vielä ole, koska päätös meni niin tiukille. Avoinna ovat niin aikataulut kuin laivalippujen ja pääsylippujen mahdollinen yhteishinnoittelu.
Uittotunnelin käyttöönottoa ovat vastustaneet Ala-Pispalan ja Hyhkyn asukkaat. Lautakunnassa puolesta äänestivät Hanhilahden lisäksi Anna-Kaarina Rantaviita-Tiainen (kesk), Anne Tervo (sd), Hannele Strömberg (kok), Ilpo Sirniö (sd) ja Kalle Hyötynen (vas).
– Nythän alue kamala on kuin kaatopaikka. Kun se siivotaan, vastustajatkin tajuavat, missä mennään, Joki sanoo.
Hänen mukaansa alueella museoidaan historiasta – myös vanhemman tunnelin ajoista – kertovaa materiaalia.
– Suljemme portit, kun yrittäjä (veneiden kuljettaja) ei ole paikalla, mutta voi olla, että voimme palkata yhden kesätyöntekijän. Suunnitelmissa on myös käsin vedettävä traileri kanootteja ja suotuveneitä varten. Kenties myös kumipyöräliikennettä, Joki kertoo.
Aamulehti kirjoitti:Vuosikymmenen suurin investointi: Tässä on Särkänniemen uutuushttp://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194788 ... utuus.html
Tampereen Särkänniemessä aloittaa toimintansa Mauri Kunnaksen suosituista kirjoista tuttu Koiramäki. Uusi teemapuisto on Särkänniemen 2000-luvun suurin investointi. Sen arvo on yli 5 miljoonaa euroa. Koiramäkeä on suunniteltu jo kolmen vuoden ajan kaikessa hiljaisuudessa. Lasten Eläintarhan tilalle rakennettava alue on laajuudeltaan 10 000 neliötä, ja sinne muuttavat myös Lasten Eläintarhan eläimet. Särkänniemeen nousee Koiramäen kaupunki, Koiramäen talon pihapiiri ja Drakkulan linna.
– Olemme rakentamassa Suomen mittakaavassa ainutlaatuista aluetta. Rakennukset tulevat olemaan lähes oikean kokoisia, ja alueelle tullessaan asiakas astuu todellakin Koiramäen maailmaan, iloitsee Särkänniemen toimitusjohtaja Miikka Seppälä.
Urakassa mukana on teemapuistosuunnittelijoiden huippuihin kuuluva amerikkalainen BDR Design -toimisto, joka oli mukana luomassa viime vuonna avattua Angry Birds Landia.
Seppälän mukaan toiminnallisuus on tärkeässä roolissa uudessa teemapuistossa, vaikka varsinaisia huvilaitteita alueelle ei tule.
Toimitusjohtaja kuvailee Koiramäen olevan maailmanluokan kohde.
– Uskommekin ensi kesänä entistä suurempiin kävijämääriin ja ulkomaisten vieraiden määrän kasvuun, Seppälä näkee.
Koiramäki avautuu 27. huhtikuuta.
16valve kirjoitti:Vaikuttaa todella hyvältä, varsinkin kun itselläni on lapsiaSärkänniemi selvästi haluaa profiloitua pikkulasten huvipuistoksi jos parin viimeisimmän vuoden hankintoja ainakin katsotaan... Toivottavasti ensi vuonna tulisi jotain uutta HC-härveliä!
grendy kirjoitti:Särkänniemi selvästi haluaa profiloitua pikkulasten huvipuistoksi jos parin viimeisimmän vuoden hankintoja ainakin katsotaan... Toivottavasti ensi vuonna tulisi jotain uutta HC-härveliä!No juu, kyllä sitä itsekin kaipaa niitä isompia vuoristoratoja, joita löytyy esim. PowerParkista.
16valve kirjoitti:PowerPark on ainoa oikea paikka Suomessa jos haluaa kunnon huvipuistokyytiä ilman possujunia.grendy kirjoitti:Särkänniemi selvästi haluaa profiloitua pikkulasten huvipuistoksi jos parin viimeisimmän vuoden hankintoja ainakin katsotaan... Toivottavasti ensi vuonna tulisi jotain uutta HC-härveliä!No juu, kyllä sitä itsekin kaipaa niitä isompia vuoristoratoja, joita löytyy esim. PowerParkista.
Elämyspuisto laajenee porttien ulkopuolelle - Vanhasta Teboilista Särkänniemen kahvilahttp://www.tamperelainen.fi/artikkeli/2 ... men-kahvil
(12:18)
Särkänniemen Elämyspuisto on aloittanut kahvilatoiminnan Särkän porttina tunnetun kahvilan tiloissa.
Teboilin kylmäaseman tiloissa sijaitseva Kahvila Särkänniemi avattiin jo vuoden alussa, ja se vahvistaa Särkänniemen ympärivuotista tarjontaa. Polttoaineen jakelusta vastaa jatkossakin Oy Teboil Ab
- Asiakkaamme mieltävät Särkänniemen alueen alkavan jo Paasikiventieltä. Kahvila Särkänniemen myötä palvelemme asiakkaitamme paremmin heti ensi metreiltä asti, Särkänniemen toimitusjohtaja Miikka Seppälä kertoo.
Kahvilassa tarjoillaan ruoka-annoksia ja aamiaista sekä luomukahvia ja paikan päällä tehtyjä leivonnaisia.
- Voisilmäpullat ja lähileipomon tuoreista raaka-aineista täytettävät sämpylät ovat olleet suosittuja. Ruokalistalla on niin liha-, kana- kuin kasvisruokiakin sekä tilauksesta valmistettavia annossalaatteja. Jatkossa palvelutarjonta voi laajentua asiakaspalautteen perusteella, Särkänniemen ravintolatoiminnan päällikkö Marjo Salonen lupaa.
Kahvila Särkänniemi on avoinna maanantaista perjantaihin klo 8–17 ja lauantaisin klo 9–15. Aamiainen on tarjolla klo 8–10.
Tehari kirjoitti:Powerpark onkin nykyaikainen ja rakennettu keskelle ei mitään. Heillä riittää tilaa, toista lintsillä ja särkänniemellä jotka kävelee 2min läpi.Muuten vois käydäkin mutta kun se on keskellä ei mitään niin evvk
Grendy kirjoitti: Muuten vois käydäkin mutta kun se on keskellä ei mitään niin evvkEnsi vuonna Powerpark saa oman juna pysäkin joten jatkossa ei ole syitä olla käymättä Powerparkissa.
ktpama kirjoitti: Saa nähdä tuleeko tästä mitään:
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/korkeam ... vetonaula/
– Uudella radalla on korkeutta huomattavasti enemmän kuin millään meidän nykyisellä laitteella. Myös nopeus ja kiihtyvyys ovat kovempia kuin puiston tähänastisilla laitteilla, kehitysjohtaja Ville Aarresuo kertoo.Jotain Maurer Söhnen Skyloopin tyylistä (Ukko)? Olen miettinyt jos Särkänniemeen saisi tungettua vaikka eurofighter radan. Tuon tyyppiset radat ovat suhtkoht pieniä ja olisi Suomen ensimmäinen.
Laite menee korkealle, mutta se liikkuu eteen- ja taaksepäin, ei pelkästään pystysuoraan. Sen kohderyhmänä ovat huimapäät.