henkka kirjoitti:Hervannan pohjoisakselin eli Solarista, Polarista ja Naurista vastapäätä olevan ryteikön ja parkkipaikan kehittäminen on alkamassa ideakilpailulla. Alue on yksi niistä, Tampereen korkean rakentamisen selvityksessä luokitellaan soveliaiksi korkealle rakentamiselle, joten sopinee tähän viestiketjuun. Lisäksi alue on väylien kattamisselvityksessä yksi niistä, joilla kattaminen olisi mahdollista. Kilpailu päättyy toukokuussa, jolloin kilpailutöitä esitellään yleisölle ja tulokset pyritään julkistamaan syyskuussa.
http://www.tampere.fi/asuminen-ja-ympar ... pailu.html
Polaris oliskin sopiva nimi jos siihen valtaväylän toiselle puolen joku megatall läväytettäisiin. Mutta muuten en usko että Skanska tai Lemminkäinen käyttivät omista projekteistaan edes sisäisissä memoissa kyseisiä nikkejä...
Mitä tulee siihen parkkipaikan dash ryteikön kehittämiseen niin nimenomaan nyt siihen olisi hyvä kaivaa naftasta se yksi Matrix-kilpailun finalisteista eli 1x24 (nimeä en muista) joka aikanaan sitten muiden mukana hävisi tälle sinänsä hyvän massiiviselle "hervantalaiselle" 3x16 ratkaisulle. Se kun olisi hyvä vastapari Matrix-kolmikolle tien toisella puolella. Ja toisi vähän korkeuskontrastia.
Toinen selkeästi tornia vielä kaipaava tontti Hervannassa on Valtaväylän eteläpää eli Ruskontieltä Hervantaan tulevan reitin viereinen ryteikkö, ns. eteläinen sisääntulo Hervantaan. Varsinkin kun Kehä II alkaa rakentua niin siinä olisi oiva eteläportti Hervantaan esim. jollain maltillisella 12-14krs tornilla toteutettuna. Kunnon pesubetonipinnalla tottakai. *sarc*