- 20.03.17 00:16
#87788
Kyse on siitä, että joissain paikoissa ne riittävät riittävän monelle riittävän monessa tilanteessa. Östersundomissa ne eivät riittäisi kenellekään, koska sieltä on mahdoton tehdä mitään järkeviä julkisia poikittaisyhteyksiä yhtään mihinkään.
veka kirjoitti:Itse kyllä arvelen, että mahdolliset bulevardiasukkaat hommaavat autoja tarpeisiinsa siinä missä muutkin noilla etäisyyksillä keskustasta asuvat.Niin no. Esimerkiksi Haagassa (Hämeenlinannväylän bulevardi tulee käytännössä sinne) noin 60 % asuntokunnista on autottomia. Östersundomissa lukema olisi luultavasti jotain 20-30 %:n luokkaa, jopa vaikka se kallis turhakemetro rakennettaisiin. Autonomistuksen lisäksi on myös otettava huomioon, paljonko sitä autoa käytetään silloin kun sellainen löytyy. Östersundomista on matkaa useimpiin aluekeskuksiin tuollaiset 15-25 kilometriä, Haagasta 5-10. On aivan selvää, että Östersundomiin rakentaminen kasvattaisi liikennesuoritetta ja siten ruuhkia helvetisti enemmän kuin parin liikennevalon siirtäminen.
veka kirjoitti: Julkiset poikittaisyhteydet eivät millään riitä erilaisiin elämäntilanteisiin.Onko joku väittänyt, että ne riittävät kaikkiin erilaisiin elämäntilanteisiin? =D
Kyse on siitä, että joissain paikoissa ne riittävät riittävän monelle riittävän monessa tilanteessa. Östersundomissa ne eivät riittäisi kenellekään, koska sieltä on mahdoton tehdä mitään järkeviä julkisia poikittaisyhteyksiä yhtään mihinkään.
veka kirjoitti:Kaikki uusi asutus kantakaupungin ulkopuolella tulee lisäämään autojen määrää.Hyvin mahdollista, vaikka ei täysin väistämätöntä. Ennen kaikkea kyse on kuitenkin siitä, että toisiin paikkoihin rakentaminen lisää autojen määrää (ja sitä kautta ruuhkia) enemmän kuin toisiin.
veka kirjoitti:Kehiin (1 ja 3) tarvitaan koko ajan lisää kaistoja, Kehä 2 saa jatkeensa, Östersundomin toteutuessa jollain lailla Porvoon motarikin ruuhkautuu muiden tavoin ja levennetään jne.Sellaista se on, varsinkin jos rakennellaan östersundomeja keskelle metsää.
hmikko tykkää tästä
"tekninen kehitys tekee jalankulusta turhan toimenpiteen"