Heikki K kirjoitti:
Täytyy kysyä, että minne teit tuon aloitteen/kehen otit yhteyttä? Minulla on nimittäin eräs toinen huolenaihe, johon pitäisi pystyä vaikuttamaan, ennen kuin katusuunnitelmaa aletaan lopulisesti toteuttaa. Sehän on jo vuodelta 2008, ja joiltain osin muu kehitys on ajanut sen ohitse.
Kerro ihmeessä minkälainen huolenaihe on kyseessä, tosin pian joudutaan toteamaan, että juna meni jo... Tuskin kovin paljon on tehtävissä katusuunnitelman muuttamiseksi, kun kuvien perusteella betonirakenteita kiertoliittymän, ramppien ja alikulun osalta jo valetaan.
Mielestäni hyvää tuossa katusuunnitelmassa on aidosti molemmin puolin kevyenliikenteenväylät erotetuilla kaistoilla, sekä eteläpuolella puurivistö (YIT kuitenkin rakentaa taas jotain hirvittävän kammottavaa (vrt. viereinen KOy Ratinan kaari).
Selviä virheitä katusuunnitelmassa on myös; suojatien paikka on aivan liian lähelä Voimakadun risteystä (ja ilman omaa valo-ohjausta), jossa seuraava suojatie. Varsinkin kun juuri samaiselta kohdalta on alikulkutunneli.
Lisäksi eteläpuolelta puuttuvat portaat alas Ratinanraitille.
Kaistaviivoitus on niin ikään väärin piirretty, pitäisi olla sulkuviiva estämässä Tampereen valtatietä itään ajavien kääntymisen rampilta nousevien eteen kun kääntyvät vasemmalle Vuolteenkadulle.
Samoin Tampereen valtatietä länteen ajettaessa pitäisi olla jonkin matkaa sulkuviivaa, ettei Voimakadulle vasemmalle kääntyjät samalla tavalla leikkaa eteen "Ramppi länsi" pitkin nousevien kiusaksi.
Katusuunnitelmassa näkyvä alikulku Voimakadun jatkeelta (KOy Ratinan kaaren länsipuolelta) jää ilmeisesti toteuttamatta, tuskin enää "Ramppi Hatanpää":n alle sitä kukaan alkaa kaivelemaan, eikä kiertotiekään ole tarpeeksi pitkä vaan koukkaa juuri samalta kohtaa takaisin Tampereen valtatielle.
Paikanpäältä ajaessa Tampereen valtatietä itään ja kääntyäkseen vasemalle Hatanpään valtatielle, siinä on jotain kummallista meneillään... Kääntyjille on oma kaista, mutta sen alkupää on typerästi tukittu reunaohjureilla... ruuhkassa autot tukkivat poikittain myös vasenta kaistaa, kun lyhyemmällä reunaohjurilla mahtuisi 3-4 autoa enemmän jonoon kääntymiskaistalle.