- 10.02.19 10:44
#97062
Todella hyvä verrata Singaporen lentokentän edustalle tulevaa ostaria funktionaaliseen terminaaliin...ehkä vähän eri asia kuitenkin.
[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.
Mikä on Taloforum?
Suomen suurin hotellikokonaisuus rakennetaan Helsinki-Vantaan lentoaseman yhteyteen. Hotelliin kaavaillaan 13:a kerrosta ja jopa yli 700:aa huonetta.
Hotelli on tarkoitus avata vuonna 2023 ja sen rakennusbudjetti on yli 120 miljoonaa euroa.
Klazu kirjoitti: ↑09.02.19 22:26 Vaikka ajatus Suomen luonnon markkinoinnista lentokentällä onkin aivan oikean suuntainen, niin onhan tuo toteutus jälleen todella köyhä. Rakentakaa sinne nyt ihan oikea ja elävä metsä muutaman videotaulun ja kolkkojen puuhallien lisäksi. Muualla maailmassa (esimerkiksi täällä Vancouverissa) löytyy lentokentiltä solisevia puroja, vesiputouksia, kulttuuritaidetta sekä erilaisia biomeja.
Singaporen lentokentän tuleva laajennus puolestaan kertoo mikä tämän päivän huipputaso ja Helsinki-Vantaa jää siitä kyllä auttamattomasti jälkeen.
_________________________
_________________________
_________________________
Sinähän voit nyt - aikuisten keskustellessa - työntää Singaporet ja Vancouverit....
Pitääkö joka paikkaan tunkea niitä? Infantiilinen pakkomielle ja rasittavaa muille.
___
Mutta suurimman lentokenttämme kehitys on myönteistä.
Comfort Hotel Helsinki Airportin lisäksi hotellikompleksiin tulee täyden palvelun Clarion-hotelli. Yhteensä hotellikompleksiin tulee 718 huoneen lisäksi ravintoloita, neuvottelutiloja, kuntosali ja baareja.Loput linkistä.
Hotellihankkeen taustayhtiöllä on entuudestaan Helsinki-Vantaan lentokenttäalueella Clarion Hotel Helsinki Airport- ja GLO Hotel Airport -hotellit. Kun uusi hotellikompleksi valmistuu, yhtiöllä on lentokentän alueella neljä hotellia, joissa on yhteensä 1 045 huonetta.
– Terminaalin edustalla on ensin tehty isoja purkutöitä, jotta lentoaseman uutta sisäänkäyntiä sekä lähtö- ja tuloaulaa päästään rakentamaan, kertoo laajennus- ja muutosprosessista vastaava projektipäällikkö Tuomo Lindstedt Finavialta.Loput linkistä.
Terminaali 2:n nykyiset lähtö- ja tuloaulat muuttuvat täydellisen muodonmuutoksen jälkeen Schengen-lentojen porttialueeksi.
Uuden pysäköintirakennuksen runko pian valmis
– Olemme purkaneet kuluvan vuoden aikana vanhan P1/P2-pysäköintirakennuksen sekä aikaisemmat matkustajien saattajille tarkoitetut autorampit, Lindstedt kertoo.
Purkutöiden edetessä aloitettiin myös uuden P2-pysäköintirakennuksen maankaivuu- ja louhintatyöt ja perustusten rakentaminen. Uusi 1 800 parkkipaikan rakennus saadaan käyttöön viimeistään syksyllä 2020.
Bernheart kirjoitti: ↑03.01.20 10:08Sana on näköjään menettänyt merkityksensä lopullisesti. Ikoni muodostuu jos on muodostuakseen. Vielä työmaamonttuvaiheessa oleva rakennelma ei sitä missään tapauksessa ole. Helsingin todennäköisesti ainoa vähänkään laajemmin kansainvälisesti tunnistettava ikoni on Suurkirkko, keskellä vakiopostikorttinäkymää Eteläsatamasta.ikonisen
Bernheart kirjoitti: ↑14.04.20 22:22 Osoitteeksi on merkitty "Taivastie 2", joka on uusi katu lentoasemalla (karttapalvelu jo tunnustaa). Melkein uskonnollinen kaiku siis osoitteella.Kadun nimi suattanee olla enteellinen... jos tuo nyt ei varsinaisesti hotellihankkeiden taivaaseen asti pääse niin johonkin jäähylle kumminkin, erinäisistä yleisistä ajankohtaisista syistä johtuen. Toki rakennuksen valmistuminen on joka tapauksessa rokotteen jälkeisellä aikakaudella, ja lentoliikenteelle voinee ennusta aika varmaa normalisoitumista, mutta sitä ennen taitaa olla tulossa konkurssi poikineen alalla.
Bernheart kirjoitti: ↑12.05.20 05:05 Lentoposti esittelee laajassa 10.5 julkaistussa artikkelissaan lentoaseman laajennustöitä. Ehdottomasti lukemisen arvoinen juttu, jossa on paljon kuvia.Kiitos linkistä, olenkin yrittänyt etsiä kuvia työmaasta.