Janne_H kirjoitti:Höpö höpö. Tuosta on 700 metriä tulevalle Tapiolan metroasemalle. Sen nyt mummokin kävelee viidessä minuutissa. Jalankulkusilta Länsiväylän yli lähtee vieläpä aivan tontin edestä.
edit: Niin ja Westendin bussiasema on naapurissa. Asema on Jokeri-linjan päätepysäkki, joten se tuskin lopettaa toimintaansa Länsimetron myötä.
Linnuntietä 750 metriä. Jos taloon on muuttamassa ihan tavallisia siivettömiä ihmisiä on matka yli 900 metriä. Mutta kyse ei ole siitä etteikö ihmiset olisi kykeneväisiä kävellä tai etteikö heillä olisi aikaa. Ihmiset nyt vaan menevät keskimäärin sieltä mistä aita on matalin. Varsinkin kun kävelyreitti sinne metroasemalle on tylsintä ja epämiellyttävintä kansallismaisemaa koko maailmassa.
tissot kirjoitti:Juu tuossa on suoraan tornien edessä kivan näköinen, leveä kevyen liikenteen ylikulkusilta, tuosta kun jatkaa sillan ylitettyä suoraan sille pienemmälle kävelytiellä niin pääsee suoraan Stockan oville muutamassa minuutissa, eikä tarvitse ylittää yhtäkään tietä.
Oletko koskaan ylittänyt kyseistä siltaa ilman korvatulppia? Siinä on jalosti ajateltu kuulovammaisia, asentamalla siltaan katto joka heijastaa alhaalta kantautuvan äänen voimistaen sitä niin että myös kuulovammaisilla olisi mahdollista nauttia länsiväylän urbaanista äänimaisemasta.
Ja mitä tulee jokeriin niin sekin huvi häviää westendistä viimeistään kun raidejokeri toteutuu. Westendin aseman asiakkaathan häviävät metron myötä sillä luokkaa 95% kyseisen pysäkin käyttäjistä vaihtaa motaribussista jokeriin tai toisinpäin, vaihdot tapahtuvat tulevaisuudessa Tapiolassa. Eli aivan turha maalailla kovinkaan ruusuista kuvaa westendin tulevasta joukkoliikennetarjonnasta.
Ajoneuvoliikenteen siirtyessä Keskustatunneliin voidaan jalankulkijoiden liikenneturvallisuutta ja viihtyisyyttä parantaa usealla kadulla lisäämällä ajoneuvoliikenteelle varattua katutilaa.
-Helsingin Kaupunginsuunnitteluvirasto