Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Kuin suoraan scifileffasta. Futuristisena vähän kiinnostava vaikka ei esteettinen elämys olekaan. Pimeään aikaan varsinainen joulukuusi ja katseenvangitsija. Komea mainosvideo kyllä.
hyperhamsteri kirjoitti:Silmäni oksensivat pienen annoksen verensekaista ulostetta yllä olevan rakennuksen pohjattoman rumuuden äärellä.
Kyllä.

Itselläni tuosta tuli assosiaatio Cirrukseen josta oli tehty jättikokoinen Huojuva Torni -palikkapeli.
Ja tällä hetkellä peli näyttäisi olevan noin puolivälissä.
Tuo torni näyttää lähinnä erittäin halvalta kaiken tuon lasin ja sekavan muotonsa kanssa. On myös harmi, että pilvenpiirtäjät valtaavat tuota perinteisesti matalampaa TriBeCan ja SoHon aluetta. Kaipa se on vain ajan kysymys, että Downtown ja Midtown kasvavat lopulta yhteen, mikä on vähän harmillinen kehitys IMO.

New Yorkissa rakennetaan tämän hetken condo-buumissa aivan käsittämättömän paljon korkeita torneja ja kaupungin silhuetti tulee muuttumaan melko perusteellisesti tämän vuosikymmenen aikana. En ole ainakaan vielä vakuuttunut, että muutos olisi kaikkien tornien osalta parempaan. :?
Tuli hauska mielleyhtymä tosta leonard streetin tornista. Kaikki jotka ovat muinoin pelanneet Transport Tycoon peliä ehkä muistavat ns. tulevaisuuden tornitalon jossa on päällekkäin nivottu laatikoita toistensa päälle. Leonard Street on se talo todellisuudessa, mutta lasipinnalla. :)
Kuva
Kuvassa näkyvä keltainen laatikkotorni.
Ihan hieno minun silmääni, hieman erikoisempaa tuohon kylään. Plussaa myös se, että sinne aletaan rakentaa korkermpaa. Alkaa paikat vähä loppua kesken. Lisää vain 350-450 metrisiä tuonne niin pysyy kaupunki pilvenpiirtäjien ykköspyhättönä vielä pitkään. Vaikka muualla olisikin jo korkeampaa.
Hieno, tornitalobulkista poikkeava rakennus. Väitän, että tätä tullaan tulvaisuudessa ihmettelemään kaukaakin. Havainnekuvissa kyllä ihmetyttää parvekkeet, mitenköhän kaiteet toteutetaan rakennuksen aineettomaan tyyliin sopivasti?
tekijänä wab
Kuva
New Yorkin viranomaiset evakuoivat lähitalojen ihmisiä läntisellä 57. kadulla Manhattanilla. Syynä on rakenteilla olevan pilvenpiirtäjän huipulla oleva nostokurki, joka on osin romahtanut ja roikkuu vaarallisesti kadun yllä 6. ja 7. avenuen välissä. Romahduksen on ilmeisesti aiheuttanut lähestyvä Sandy-myrsky. Valtava metallinen nostokurki voi tehdä suunnatonta tuhoa pudotessaan. Nostokurki on 90. kerroksessa rakenteilla olevassa One57-pilvenpiirtäjässä. 306-metrisen pilvenpiirtäjän on tarkoitus valmistua ensi vuonna.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201210 ... 4_ul.shtml
tekijänä Hmm
jusa-masa kirjoitti:Tuli hauska mielleyhtymä tosta leonard streetin tornista. Kaikki jotka ovat muinoin pelanneet Transport Tycoon peliä ehkä muistavat ns. tulevaisuuden tornitalon jossa on päällekkäin nivottu laatikoita toistensa päälle. Leonard Street on se talo todellisuudessa, mutta lasipinnalla. :)
Tuo TT:n torni on muuten Nakagin Capsule Tower Tokiossa:

Kuva
K-P kirjoitti:Pohjois-Korean pyramidihotelli avaamassa viimein ovensa
En nyt tarkoita latistaa tunnelmaa, mutta...
Yle kirjoitti:Kempinski-hotelliketjun toimitusjohtajan Reto Wittwerin mukaan hotelli avataan osittain todennäköisesti ensi vuoden puolivälissä.

105-kerroksisessa rakennuksessa on 150 hotellihuonetta, kauppoja, toimistoja, juhlasaleja ja ravintoloita.
Joko pyramidin huoneet ovat peräti suuria tai todennäköisemmin "osittain" tarkoittaa pientä osaa tornin huipulla. Vertailun vuoksi Turun nelikerroksisessa kylpylähotelli Caribiassa on 175 huonetta.
hmikko kirjoitti: Turun nelikerroksisessa kylpylähotelli Caribiassa on 175 huonetta.
Ottaisitko kotikaupunkiisi sitten mieluummin turkulaisen Caribian vai Pohjois-Korean pyramidin...?

Minä olen varma siitä kumman haluaisin jököttävän oman cityni steissillä. :D
K-P kirjoitti: Ottaisitko kotikaupunkiisi sitten mieluummin turkulaisen Caribian vai Pohjois-Korean pyramidin...?

Minä olen varma siitä kumman haluaisin jököttävän oman cityni steissillä. :D
No juu, Ryugyong-hotellin arkkitehtoninen idea ei ole pöljempi, ja itse asiassa Burj Khalifan kolmikantaideahan on vähän saman tyyppinen. En ehkä silti haluaisi maksaa verorahoista sataa tyhjää kerrosta keskelle kylää...
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 84