- 02.02.07 15:29
En kyllä tajuu mitenkään, että miten tuo Turun tuomiokirkon torni voi olla Fortumin korkuinen! 
[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.
Mikä on Taloforum?
Janne_H kirjoitti:En kyllä tajuu mitenkään, että miten tuo Turun tuomiokirkon torni voi olla Fortumin korkuinen!Mitäs äimistelemistä tuossa nyt on… tuomiokirkkohan on niin korkea, että se näkyy aina Turun ja Suomen rajalle asti.

RV kirjoitti:Kauheaa vandalismia tuo puidenkaatamissuunnitelma! Itse olen nähnyt käytyäni Turussa nuo puut, ja olivat ne massiivisuudessaan aika mahtava näky. Aurajoki ja sen puut ovat kulttuurimaisemaa. Onko niiden korvaaminen taimilla ihan hyväksytty suunnitelma?Kyllä puiden korvaaminen uusilla on väistämättä edessä jossakin vaiheessa. Puut ovat jo vanhoja ja monet niistä huonossa kunnossa, jotkut pystyssä vain tekohengityksen ja erilaisten rautatangoista tehtyjen tukiviritysten avulla jotka estävät isoja massiivisia oksia repeytytymästä irti rungosta. Monesta puusta on kaivettu lahoa sisältä kahmalokaupalla, niitä on välillä täytetty betonillakin joka myöhemmin on taas poistettu. Tällaisen 160 vuotta vanhan puun kaatuminen tai sen oksienkin katkeaminen huonolla tuurilla jonku päälle olisi kohtalokasta, tämän vuoksi siinä lähellä, Porthanin ja Brahen puistoissa noin vuosi sitten (kohtalaisella kohulla tietty

Kantti kirjoitti:...jotkut pystyssä vain tekohengityksen ja erilaisten rautatangoista tehtyjen tukiviritysten avulla jotka estävät isoja massiivisia oksia repeytytymästä irti rungosta. Monesta puusta on kaivettu lahoa sisältä kahmalokaupalla, niitä on välillä täytetty betonillakin joka myöhemmin on taas poistettu.Tällaisia rautatangoilla tuettuja olen nähnyt täällä Saksassa ja Pietarissa Pietarhovin aivan käsittämättömässä puutarhassa näin myös tuollaisia betonilla täytettyjä. Ne kyllä pistivät hymyilyttämään, varsinkin kun "työskentelyaukko" oli peitetty vihreällä pellin palasella.
finn lily kirjoitti:Tässä muutama kuva minun reissuiltani. Täytyy päästä taas pian paikan päälle!Kun tänne jossain välissä taas eksyt niin pistähän muutama kuva tulemaan jälleen tänne foorumille sillä nämä sinun ottamasi kuvat Turusta ovat ’nääs’ aivan omaa luokkaansa:
Kantti kirjoitti:Kyllä puiden korvaaminen uusilla on väistämättä edessä jossakin vaiheessa. Puut ovat jo vanhoja ja monet niistä huonossa kunnossa, jotkut pystyssä vain tekohengityksen ja erilaisten rautatangoista tehtyjen tukiviritysten avulla jotka estävät isoja massiivisia oksia repeytytymästä irti rungostaOhessa hyvä esimerkki parhaimmasta/pahimmasta päästä:

Kantti kirjoitti:Tällaisen 160 vuotta vanhan puun kaatuminen tai sen oksienkin katkeaminen huonolla tuurilla jonku päälle olisi kohtalokastaNyt tullaankin asian ytimeen ja yksi päättäjien takaraivossa kummitteleva kauhuskenaario onkin juuri tämä: http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts= ... :0:0:0:0:0:

grendy kirjoitti:No kommentoidaan nyt että saatas se seuraava sivu vaihtuunKyllä täältä Tampereeltakin löytyy tuollainen vastaava betoninen tv-torni. Tai itse asiassa se taitaa sijaita Ylöjärven puolella.
En jaksa tota tasotonta Näsinneula-läppää kommentoida mutta yks juttu mikä pidemmänkin aikaa jo mietityttänyt on se, että miks tänkin threadin nimi on Suomen Turku? Eikä oo ainut paikka todellakaan missä tituleerataan Turkua Suomen omaisuudeks? Ei mistään muusta kaupungista mun muistaakseni oo näin sanottu vaan se on oletus että se on Suomen