- 23.05.12 14:46
Lisätietoja täälläkin: http://www.archeus.fi/en/news/2012/loft ... vin-siilot
[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.
Mikä on Taloforum?
hmikko kirjoitti:Epäilen, että siiloihin on tulossa aika valmiiksi pureskeltuja kämppiä, mutta tuleepahan ainakin erinäköinen julkisivu kuin vakiopistetaloissa.Tuossa lehtiversion jutussa ja Pejotun linkissä mainitaan, että asunnon voi halutessaan ostaa myös puolivalmiina ns. raakapinnoilla, jolloin omistaja saa itse päättää asunnon sisustuksesta.
grendy kirjoitti:Kuka haluaa tosin sisälle tuollaisen harmaan raakabetonipinnan?Minä. Jos haluatte ostaa mulle yhden asunnon raakabetonipinnoilla tuolta, niin en laittaisi vastaan.
Kantti kirjoitti:Samantapaisia suunnitelmia oli parikymmentä vuotta sitten Turussakin viime kesänä purettujen Raunistulan siilojen kohdalla, se jäi kuitenkin vain ajatukseksi.Siilot ovat varsin hankalia teollisuusrakennuksia muuttaa asuin- tai toimistokäyttöön. Varmaan olisi selvästi halvempaa rakentaa uusi talo. Myös Helsingin Jätkäsaaren siilojen kanssa arvottiin uusiokäyttöä jonkin aikaa. Museovirasto ei tietenkään antanut tehdä ikkunoita, minkä jälkeen vaihtoehdot olivat vähissä. Pisteet oululaisille panostamisesta siiloihinsa.
henkka kirjoitti:Kaverilla on takkahuoneessa raakabetoniseinä. On muuten todella hieno varsinkin hämärällä, kun kattoon seinän viereen asennetut ledit on päällä. Seinän syvyysero-efekti näkyy tosi hienostigrendy kirjoitti:Kuka haluaa tosin sisälle tuollaisen harmaan raakabetonipinnan?Minä. Jos haluatte ostaa mulle yhden asunnon raakabetonipinnoilla tuolta, niin en laittaisi vastaan.
16valve kirjoitti:Menee jo vähän OT mutta itse kun en niin betonibrutalismista välitä niin oikeastaan viimeinen asia mitä pystyisin tekeen olis se että kotonakin olis sitähenkka kirjoitti:Kaverilla on takkahuoneessa raakabetoniseinä. On muuten todella hieno varsinkin hämärällä, kun kattoon seinän viereen asennetut ledit on päällä. Seinän syvyysero-efekti näkyy tosi hienostigrendy kirjoitti:Kuka haluaa tosin sisälle tuollaisen harmaan raakabetonipinnan?Minä. Jos haluatte ostaa mulle yhden asunnon raakabetonipinnoilla tuolta, niin en laittaisi vastaan.

Iggy.P kirjoitti:Kiitokset Jarzalle kuvista. Oulun kehittyminen on edelleen hyvin nopeaa. Hämmästyttävää suorastaan - ellei ydinkeskustaa lasketa....Jep. No, jospa ne keskustankin projektit alkaisi vähitellen nytkähtelemään liikkelle nyt kun kallioparkkia aletaan rakentamaan. Sehän tässä kai suurimpana jarrunna on ollut, tai pian se nähdään.