Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Tornitaloja - lisää tornitaloja! Yläkerrassa keskustelua kaikesta korkeisiin taloihin liittyvästä ja korkeuksiin kohoavista uudisrakennuksista.
tekijänä bitterfly
Olen aika varma siitä, että TYS ikituurin habitus on kesän vehreydessä aivan erilainen kuin nyt. Se on nyt sitten kesä helteitä odotellessa.
tekijänä julexi
Tuli mentyä pitkästä aikaa Ikituurin ohitse autossa ja tottakai oli kuva pakko räpsäistä.. Näitä Ikituuri-kuvia on ehkä vähän turhan paljon täällä, mutta ei kai yksi lisää haittaa :)

Kuva
tekijänä Luukie
bitterfly kirjoitti:Korkeus on optinen harha, lienee ihan tavallinen katulamppu!
Näyttää selvästi Ikituuria korkeammalta ja ei tuota näy vanhemmissa kuvissa.

Edit: No käyn huomenna kuvaamassa Kupittaanpuistoa ja sitten käyn katsomassa että oliko optinenharha ;D
Viimeksi muokannut Luukie, 09.02.11 19:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tekijänä bitterfly
^

Minä olin ymmärtänyt, että niitä olisi varattu jo etukäteen, mutta voi olla, että toisen käden tieto on pettänyt.
tekijänä Ukilainen
bitterfly kirjoitti:^

Minä olin ymmärtänyt, että niitä olisi varattu jo etukäteen, mutta voi olla, että toisen käden tieto on pettänyt.
Arvalla menevät, toinen puoli uusille hakijoille ja toinen puoli TYS:in sisäistä siirtoa hakeville.
tekijänä Janne_H
Aboensis kirjoitti:Sain sattumalta tietää tällaisesta suunnitelmasta. Ilmeisesti Hartela aikoo purkaa Brahecenterin ja rakentaa kadun varteen nykyisen oloisen talon, mutta korttelin keskelle 12-kerroksisen tasokkaan tornin! Tällä hetkellä ei kai mitään muuta tietoa tilanteesta ole, kuin että kaikki ympäröivien taloyhtiöiden asukkaat kirjaimellisesti nimbyilevät - tai no, ainakin osa. Fiksuimmat ymmärtävät, että koko korttelin arvo nousee tuollaisen myötä.

http://img26.imageshack.us/img26/5811/torni1.jpg

http://img26.imageshack.us/img26/4951/torni2.jpg
Onko tästä projektista mitään nykyaikaista tietoa? Sangen hieno talo ja ympäristö.
tekijänä bitterfly
^ Kaavahausta ei ainakaan löytynyt mitään. Oliskohan taantuma toppuutellut?

Tällä hetkellä eniten on odotuksia ladattu Vaasanpuiston asemakaavaan, jonka mukana saadaan Linnakaupungin tornitalon luonnos.
tekijänä 1000ft
Näyttäisi olevan julkisivultaan likimain valmis :) - ainoastaan katutasolla keskeneräistä vielä. Tässä pari pokkariräpsyä

Kuva

Kuva

1000ft
tekijänä grendy
^Toi on kyllä SA-INTein rakennus mitä Suomesta löytyy :D.. Logokaan ei oo kaukana tornilogosta :D.. erittäin omaperäinen ja outo joten siitä thumbs up!
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 33