grendy kirjoitti:Pelottavasti tulee mieleen Jyväskylän Horisontti...toivottavasti pelko on aiheeton
.. ei kyllä kuvan perusteella herätä oikein mitään positiivisia tunteita, lähinnä vaan "nojaa". Mutta toivomme anyway projektille pikaista käynnistymistä!
"Emolehti" ehtikin vastata Grendy kysymykseesi kuvamateriaalista sillä välin kun olin syrjäisellä rannikkoseudulla.
Juu, sama assosiaatio Jyväskylän Horisonttiin tuli valitettavasti mieleen. Kuvan perusteella keskustornin sivuilla (Tampellan esplanadin suuntaiset sivut) ei ole ylimääräisiä ulokkeita. Aina kun käyn Jyväskylässä tai ajan siitä ohi, mietin, onko Horisontti onnistunut vai ei. Jos rakennus olisi kaunis, tarvitsisiko sitä miettiä? Olen tullut tulokseen, että rakennus näyttää siltä, kuin arkkitehdin viivoitin olisi lipsahdellut.
Takaisin Tampereelle:
Miksi taas punatiiltä? Nyt ei olla Tammerkosken partaalla, vaan aivan toisennäköisessä ympäristössä. Aamulehden kuvan perusteella torni näyttää siltä kuin se olisi karkotettu Hervannasta, jossa päätettiin uusimpien korttelien kohdalla, että nyt saa punatiili riittää. Kiitos siitä, mutta keskustorni näyttää valitettavasti Hervannan hylätyltä B-suunnitelmalta. Huomioiko rakennuksen yläosa lainkaan sitä seikkaa, että kyseessä on uusi maamerkki, joka näkyy Pellavarinteen yli myös kauas etelään? Vai onko siellä katolla "koristeena" tuollainen 70-lukulainen kenkälaatikko, joka kuvassa pilkottaa?
Huoneistohotellille on tarvetta Tampereella. Kyseisen kategorian majoitustilasta on pulaa. Oletan, että esim. keikkatyöläiset ovat kohderyhmä. Toasin opiskelijatalo ei sitten toteudu tuolle paikalle. Huoneistohotelli tuo käytännössä jopa enemmän trafiikkia kuin pysyvä asutus, joten minulle ei täysin avaudu, miksi lähialueella vastustettiin opiskelijataloa mutta ei huoneistohotellia.