Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

tekijänä tyyrpuuri
#66725
Luukie kirjoitti:Eikö kerrostalon piha-alue ole yksityisaluetta. Käsittääkseni turun kaupunki omistaa Etelärannan tontin, mutta on vuokralla tietenkin. Ei kai autot voi mennä toisten pihan läpi ja ei tuo tönö tuossa nyt hetkeen valmistu niin ehtii sitä asfalttia tekemään ihan sinne päätyyn asti. Meneehän sinne joka aamu työmiehetkin omilla autoillaan. Jos talo valmistuu loppuvuodesta niin kyllä sitä ajotietä on ehditty parantaa paljon siihen mennessä. Ja luulisi ettei tuolta takaa pääse ajamaan autohalliin.

Olikos tyyrpuuri eilen katsomassa vaimonsa kanssa tulevaa rakennusta?
Kyllä se kulkuyhteys on ainakin mun mappeihin merkitty Erik Pommerilaisen rannan kautta. Ja siihen viimeiseen ropoon tulee joku
ponttoonisilta, siitä menevät sitten työmiehet ja asukkaat aluksi.

En ole ollut vielä lähikontaktissa taloon, eikä oikeastaan ole nyt tarvettakaan Kantin valaisevien kuvien jälkeen. Parin viikon päästä
on osakkeenostajien kokous, siellä varmaan valitaan rakennustyön tarkkailija.

Täällä foorumilla kun tuntuu olevan asiantuntemusta tällaisiin rakennusprojekteihin, niin mielellään luetaan kommentteja projektin
edistymisestä. Varsinkin jos jotain negatiivista tai omituista rakentamista joku havaitsee - pääsen sitten valistamaan SRV:tä.
tekijänä Enkoo
#66728
Luukie kirjoitti:Eikö kerrostalon piha-alue ole yksityisaluetta. Käsittääkseni turun kaupunki omistaa Etelärannan tontin, mutta on vuokralla tietenkin. Ei kai autot voi mennä toisten pihan läpi...
Tontin alueelle on mahdollista perustaa tierasite ("kulkuyhteysrasite") toisen tontin hyväksi pysyvänä tai määräaikaisena (kiinteistönmuodostamislaki 14 luku 154 §). Asemakaava-alueella saadaan perustaa 154 §:n 1 momentin 11 kohdassa tarkoitettu rasite (tierasite) ilman rasitetun rekisteriyksikön (Etelärannan kiinteistö) omistajan suostumusta, jos rasite on oikeutetulle kiinteistölle tai kunnalle tärkeä eikä siitä aiheudu huomattavaa haittaa rasitetulle rekisteriyksikölle tai alueeseen ennestään kohdistuvan rasiteoikeuden haltijalle. (KML 14 luku 156 § 2 mom.)
tekijänä Sisu
#66738
Luukie kirjoitti: Ei kai autot voi mennä toisten pihan läpi ja ei tuo tönö tuossa nyt hetkeen valmistu niin ehtii sitä asfalttia tekemään ihan sinne päätyyn asti. Meneehän sinne joka aamu työmiehetkin omilla autoillaan. Jos talo valmistuu loppuvuodesta niin kyllä sitä ajotietä on ehditty parantaa paljon siihen mennessä. Ja luulisi ettei tuolta takaa pääse ajamaan autohalliin.
Tässähän tuo lisähaastetta se, että tyyrpuurin "eteen" tulee vielä useampi torppa (yksi SRV:n, kaksi Lemminkäisen), eikä työmaan läpi ole kulkemista. Erik Pommerilaisen ranta tuossa altaan kohdalla ei ole käytössä vielä pariin vuoteen. Vasta kun Lemminkäinen tekee autohallin loppuun asti, on kulkeminen näihin ensimmäisiin taloihin kaupungin suunnasta mahdollista. Silloinkin autotallin kautta.
tekijänä Luukie
#66796
Lemminkäinen aloittaa Telakkarannassa

Lemminkäinen on pitkään toiminut Wärtsilän alueen rakentamisessa, mm. louhinnoissa ja vastaavissa hankkeissa. Nyt Lemminkäisen rooli kasvaa, kun yritys tulee mukaan yhdeksi alueen rakentajaksi. Lemminkäisen rakentama kohde tulee sijoittumaan vanhan korjaustelakan altaan reunalle, meren ja Aurajoen välittömään läheisyyteen.
http://www.asunnot.fi/rakennus/katso/id/463#Kohde

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kai tuonne kehtaisi muuttaa vaikka veri vetääkin Kupittaalle.
Avatar
tekijänä Kantti
#67294
Telakkarannan omalla nettisivulla näkyy 3 uutta kohdetta.

Skanskalta As Oy Turun Telakanportti
Kuva

Lemminkäiseltä As Oy Turun Sataman Tähti,
Kuva

ja Satolta As Oy Turun Kuunarinranta.
Kuva

Skanska on ainoa jonka sivuilla on tietoa tulevasta projektista.
Kuva

Kuva

Telakanportin esite

Edittii: Pitääpä korjata kirjoituksia, siis onhan tuolla jo aikaisemmin Luukien postaama linkki Lemminkäisen Projektiin Erik Pommerilaisen rannassa!! Haku Lemminkäisen sivuilla ei sitä kokeillessani aiemmin, tuottanut tulosta?
http://www.asunnot.fi/rakennus/katso/id ... vagalleria
tekijänä Kepa
#67879
Hei vain kaikille :smt006

SRV:n As Oy Turun Tyyrpuuri Telakkarannassa on näköjään herättänyt täällä myös kiinnostusta,joten laitetaanpa muutama päivitys tähänkin ketjuun kuvien muodossa.


Alkuun pieni panoramakuva korppoolaismäen päältä katsottuna.

Kuva


Talo alkaa rungon osalta olla pystyssä...

Kuva


Viimeinen holvivalu parasta aikaa käynnissä. MBR:n 48m pumppu riittää juuri ja juuri :) Myös ensimmäisen asuinkerroksen kipsilattiapumppaus käynnissä, kipsisiilo näkyy kuvassa. Myös tukimuurin korkein osa näkyy kuvissa.

Kuva
Kuva


Muutama kuva itse kipsilattiapumppauksesta

Kuva
Kuva
Avatar
tekijänä Kantti
#67889
Kepa kirjoitti:Hei vain kaikille :smt006

SRV:n As Oy Turun Tyyrpuuri Telakkarannassa on näköjään herättänyt täällä myös kiinnostusta,joten laitetaanpa muutama päivitys tähänkin ketjuun kuvien muodossa.
Tervetuloa Taloon omasta puolesta! Mukava nähdä uusia turkulaisia jäseniä.

Hyvät kuvat, erityisesti nämä työvaihekuvat varsinaisista hommista on talossa aika originaalia materiaalia. Niitä ei kovin paljoa ole työmaan sisältä katsottuna. Telakkaranta kiinnostaa sijaintinsa ja historiansa vuoksi aivan erityisesti, se on lähes vaativin alue mitä Turusta löytää rakentamisen osalta.
Seuraamista riittää muutamaksi tulevaksi vuodeksi.
tekijänä Kepa
#67898
Kantti kirjoitti:
Kepa kirjoitti:Hei vain kaikille :smt006

SRV:n As Oy Turun Tyyrpuuri Telakkarannassa on näköjään herättänyt täällä myös kiinnostusta,joten laitetaanpa muutama päivitys tähänkin ketjuun kuvien muodossa.
Tervetuloa Taloon omasta puolesta! Mukava nähdä uusia turkulaisia jäseniä.

Hyvät kuvat, erityisesti nämä työvaihekuvat varsinaisista hommista on talossa aika originaalia materiaalia. Niitä ei kovin paljoa ole työmaan sisältä katsottuna. Telakkaranta kiinnostaa sijaintinsa ja historiansa vuoksi aivan erityisesti, se on lähes vaativin alue mitä Turusta löytää rakentamisen osalta.
Seuraamista riittää muutamaksi tulevaksi vuodeksi.

Kiitos kiitos :)

Kyllähän tämä telakkaranta mielenkiintoinen alue on ja tulee olemaan upea kunhan taloja saadaan pystyyn enemmän. Muutama vuosi tosin saattaa vierähtää ;)

Voin tänne silloin tällöin lisäillä jotain kuvia eri työvaiheista, kunhan tulee taas jotain mielenkiintoista vastaan.
Lemminkäinenkin on varmaan kuukauden kahden päästä aloittamassa louhintoja viereisellä tontill, täytyy napata sieltäkin sitten kuvia.
tekijänä Luukie
#68324
Kuva
En tiedä mitä nuo työkoneet tuolla tunnelin päällä tekevät. Nurmikkoa siellä ainakin oli kun tunneli valmistui. Toivottavasti tuota kallioseinämää laittaa nätimmäksi kun on läheltä katsottuna aika karu.

Kuva
Tyyrpuuri ollut harjassa jo hetken aikaa. Zoomiputki on vaimolla Paraisilla niin parempaa kuvaa en nyt vielä ainakaan saanut.....

...varsinkin kun muistikortti hajosi kesken kuvausreissun niin pari zoomikuvaa jäi jonnekkin unholaan. Telakkarannan asuntojen myynnit takkuilevat odotetusti, mutta Telakanportti on myynyt aika hyvin jos vertaa jo valmtuneeseen Androksenrantaan. Jossa 33 asunnosta vielä 16 vapaana kun taas Telakanportilla 31 asuntoa ja 18 vapaana ja valmistuu loppuvuodesta 2015. Mitään ei ole vielä aloitettu tuon Telakanportin rakentamiseen liittyen.
Kuva
Avatar
tekijänä Kantti
#68794
Telakkarantaan on ilmaantunut pari sataa metriä katuvalaistusta! Melko yllättävää, tuo alue on jatkossa talonrakennustyömaata vielä. Luulisi sen haittaavan töitä?
Kuva
tekijänä Miko
#68911
Maanantaina alkaa srv:n toisen talon rakennus työt.
Samoin lemminkäinen aloittaa maanantaina omansa.
Skanskan pitäisi myös kohta alottaa uutta kohdetta.
Ranta/tie projekti valmistuu elokuun loppuun.
Avatar
tekijänä Kantti
#68922
Miko kirjoitti:Maanantaina alkaa srv:n toisen talon rakennus työt.
Samoin lemminkäinen aloittaa maanantaina omansa.
Skanskan pitäisi myös kohta alottaa uutta kohdetta.
Ranta/tie projekti valmistuu elokuun loppuun.
Kiitos tiedoista. :)
Suoraan sanoen vähän yllättää noin vahva aktiviteetti Telakkarannassa! Onkohan markkinakartoitus osoittanut riittävää kysyntää asunnoille jotka eivät ole suinkaan halvimmasta päästä? Erinomaista kuitenkin että koko ajan edetään ja tulee valmista!

Huomasinkin että asfaltti oli vedetty jo satamanpuoleisen nosturin kohdalle. Ei kai siitä kuitenkaan läpi tule pääsemään Etelärannan rakennusten edustalle? Kuopan reuna ainakin tulee olemaan työmaata aika pitkään rakennustöiden vuoksi.
tekijänä jusa-masa
#68928
Kannattaa tutustua myös värtsilän vanhaan tehdashalliin yh:n ja jatkeen toimesta rakennettavaan telakkaarannan loft-tehtaaseen.
Sanoisin, että erittäin mielenkiintoinen projekti joka valmistuu 2016 puoleenväliin mennessä.

http://www.loft-tehdas.fi
Avatar
tekijänä Kantti
#68931
jusa-masa kirjoitti:Kannattaa tutustua myös värtsilän vanhaan tehdashalliin yh:n ja jatkeen toimesta rakennettavaan telakkaarannan loft-tehtaaseen.
Sanoisin, että erittäin mielenkiintoinen projekti joka valmistuu 2016 puoleenväliin mennessä.

http://www.loft-tehdas.fi
Aivan oikein!

Tästä olikin jo aikaisemmin pientä juttua Turun projektit -osassa: http://taloforum.fi/viewtopic.php?f=23&t=223&start=2441
Omaa luokkaansa oleva hanke tällainen konversioprojekti! Telakkarantaanhan tämä myös kuuluu.
Hienot sivut Loft-tehtaalla myös!
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 28