- 21.01.07 19:36

Onko kenelläkään minkäänlaista aavistusta, miksi tämän talon julkisivu on valaistu? Arkkitehtuurin korostamiseksi sitä tuskin on tehty, mutta onko tämä parkkipaikkoja varten, jotta ne eivät houkuttelisi yhtä paljoa autovarkaita? Itse nimittäin joka päivä tämän talon näen, ja ihmetyttää miksi juuri tämän julkisivuissa on jättimäiset valonheittimet (en tarkoita, että muissa olisi vähemmän saumaloisteiset julkisivut), vaikka muissa ei ole... Talo edustaa uudempaa Keltinmäen aluetta, eli läntisempää. Itse asun melko lähellä tätä rakennusta.
Tämä päätyjulkisivu on myös hyvä esimerkki siitä, miten Keltinmäessä käsitetään elementtien "rappaus", tosin saumoja ei kuitenkaan rapata umpeen. Pakkasen ansiosta elementit rupeavat vääntyilemään, ja tässä talossa ne eivät ole edes pahasti muihin verrattuna. Voisi joku päivä loputkin Keltinmäkikuvat postata tänne.. Keltinmäentie on tästä kohdalta melko mielenkiintoisesti joukkoliikenteen kannalta toteutettu: tien vierellä on piiiitkässä rivissä saman korkuisia rakennuksia. Joka toisen edessä on linja-autopysäkki. Väleissä olevien talojen asukkaiden on joka aamu mietittävä kummalle pysäkille tällä kertaa. Jos menee lähemmäksi päätepysäkkiä, voi myöhästyä linkistä, tai saa paremman paikan. Jos menee lähempänä keskustaa olevalle, ehtii melko varmasti, mutta voi käydä niin, että joutuu seisomaan näinkin alussa linjaa. Ainakin linjalla 27 jo tässä kohdalla kaikki istumiseen tarkoitetut paikan on täynnä, vaikka linja-auto on ajanut vain pientaloalueiden läpi (n. +1500 as. luulisin). Kysyntä täällä lännessä on kovaa, vaikka autot ajavat aamuisin 5 min vuoroväliä, silti kaikki tuntuu olevan täynnä.

Onko kenelläkään minkäänlaista aavistusta, miksi tämän talon julkisivu on valaistu? Arkkitehtuurin korostamiseksi sitä tuskin on tehty, mutta onko tämä parkkipaikkoja varten, jotta ne eivät houkuttelisi yhtä paljoa autovarkaita? Itse nimittäin joka päivä tämän talon näen, ja ihmetyttää miksi juuri tämän julkisivuissa on jättimäiset valonheittimet (en tarkoita, että muissa olisi vähemmän saumaloisteiset julkisivut), vaikka muissa ei ole... Talo edustaa uudempaa Keltinmäen aluetta, eli läntisempää. Itse asun melko lähellä tätä rakennusta.