Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

tekijänä Klazu
Kiitos! Milloinpa olet täällä käynyt? Jos siitä on yli viisi vuotta aikaa, niin ihan varmasti on muuttunut huomattavasti. :)

Laitahan vaan kuvia jos saat ne jonnekin hostattua. Laittelen noita hissukseen itsekin aina kun jotain uutta ja kiintoisaa tulee kuvattua.
tekijänä Jary
Siis asut itse nyt paraikaa siellä ? Ooh, en huomannutkaan !

No, sitä suuremmalla syyllä olisin mieluusti näyttänyt sinulle kuvat omasta albumistani. Yleensä tämän kaltaisilla foorumeila on latausmahdollisuus omalta koneelta, mutta ihmettelen miksei tällä foorumilla...

Vancouverista on mulla paljon hyviä muistoja, jospa ne kuvani joskus voin tälle saitille joskus laittaa...mutta laita ihmeessä sun omia kuvia lisää vain tulemaan. Mielenkiinnolla vertailen mennyttä ja tätä päivää.

Ei muuta kuin terkkuja sinne rapakon taa täältä kotomaasta nimeltä Suomi :)
tekijänä henkka
Jery kirjoitti:No, sitä suuremmalla syyllä olisin mieluusti näyttänyt sinulle kuvat omasta albumistani. Yleensä tämän kaltaisilla foorumeila on latausmahdollisuus omalta koneelta, mutta ihmettelen miksei tällä foorumilla...
Täällä oli joskus mahdollisuus kuvien lataamiseksi, ei taida olla enää. Mutta onhan noita palveluita joita käyttää. Imgur satunnaisille latauksille ja Flickr tai Picasa tärkeämmille kuville.
tekijänä Klazu
Jery kirjoitti:Siis asut itse nyt paraikaa siellä ? Ooh, en huomannutkaan !
Juu, kaksi vuotta olen nyt asunut täällä ja mahtavaa on ollut. Kerrassaan kaunis ja kiintoisa kaupunki, jonne olisi helppo kuvitella jopa jäävänsä. :)
tekijänä Jary
Klazu kirjoitti:Kiitos! Milloinpa olet täällä käynyt? Jos siitä on yli viisi vuotta aikaa, niin ihan varmasti on muuttunut huomattavasti. :)
Juu, on siitä yli 5 vuotta. Muutoksia on tullut tosiaan paljon ja lisää vaan rakennetaan, että ihan tässä hirvittää!
Vinkiksi totean, että Vancouverin skylinessa ei ollut silloin vielä noita lasitorneja. Mutta samoilla paikoilla olet kuvannut kuten minäkin, mielelläni katselisin vielä lisääkin...
tekijänä Jary
Klazu kirjoitti: Laitahan vaan kuvia jos saat ne jonnekin hostattua. Laittelen noita hissukseen itsekin aina kun jotain uutta ja kiintoisaa tulee kuvattua.

Tässä tullee nyt pari mun albumista. En ole käsitellyt kuvia mitenkään, vaan ne on alkuperäisiä.
Arvaatkos vuoden...

Kuva

Kuva
tekijänä Klazu
Heh, noista maisemista on kyllä tovi. Jos nyt oikein tulkitsen, alemman kuvan korkea rakennustyömaa on Scotia Tower, joka on valmistunut 1977. Se tarkoittaisi, että valokuvasi on ehkä vuodelta 1976.

Mahtavaa aina nähdä näitä vanhoja valokuvia ajalta ennen kuin esimerkiksi Coal Harbour on rakennettu. Nyt melkein kaikki kuvassasi näkyvät tornit ovat jo jääneet rantaan nousseiden uusien lasitornien taakse. :o
tekijänä Jary
Klazu kirjoitti:Heh, noista maisemista on kyllä tovi. Jos nyt oikein tulkitsen, alemman kuvan korkea rakennustyömaa on Scotia Tower, joka on valmistunut 1977. Se tarkoittaisi, että valokuvasi on ehkä vuodelta 1976.
Scotia Tower ei näy siinä kuvassa, mutta tässä näkyy. Sitä vastapäätä oikealla oleva matala pyöreäkulmainen valkoinen rakennus oli muistaakseni joku tavaratalo, jonka nimen olen jo unohtanut... Ja toivottavasti tuota kuvasta selvästi erottuvaa "vanhan ajan" pilvenpiirtäjää ei ole purettu pois. Ne kun ovat niin klassisen tyylkkäitä!

Yritätkös arvata uudestaan vuoden :)

Kuva
tekijänä Klazu
Ah, 35-kerroksinen ja 140-metrinen Park Place on varmaan Vancouverin pahiten aliarvostettu rakennus, joka on älyttömän helppo unohtaa. Se sijaitsee nykyisin niin skylinen seassa, ettei se muistuta itsestään, eikä sen arkkitehtuuri pistä silmään katutasolta katsottaessa. Itse kyllä pidän tästä rakennuksesta paljon ja koska se on valmistunut 1984, veikkaisin kuvasi olevan vuodelta 1983. :o

Huippukiinnostavia kuvia sinulla kiintoisalta aikakaudelta. Laitahan toki lisää! :)
tekijänä Jary
No nyt meni arvaukses nappiin, 1983 aivan oikein! Kesä, jolloin Jedin paluu sai siellä ensi-illan.

Kuvat ovat siis aitoa retrokamaa näin nykypäivän näkövinkkelistä katsottuna. Nyt varmasti ymmärrät, miksi niin mielelläni vertailen omia kuviani esim. sinun ottamiisi.

Tässä tulee vielä pari kuvaa, mutten toki halua vesittää sinun viestiketjua omilla kuvillani :smt001
Yhdessä kuvassa on varmaankin rumin ikinä näkemäni rakennus, jos neuvostoajan rakennuksia ei oteta homioon, eli Control Tower. Vancouverilaisena varmastikin osaat päätellä, missä olen istuskellut, kun noita kuvia olen ottanut...

Kuva

Kuva
tekijänä Jary
Ilttiksen jutussa mainittiin Kitimat. Upeaa seutua, mutta varmasti sekin on kasvanut niin, että luonto on saanut taas tuta!
Vancouverista pääsi koneella lähimmälle kentälle, joka oli Kitimatista aika kaukana. Tarkemmat paikkojen nimet olen unohtanut.
Kitimatin liepeillä oli todella iso tehdas luontoa saastuttamassa, taas luonto parka tietty ihan hädissään :shock:
Ja joku intiaanikylä museona, jonka pihalla oli isoja toteemeja, suosittelen.

Laita sieltä kans kuvia, jos liikut siellä päin...
tekijänä Klazu
Kitimat on tosiaan pieni satamakylä pohjois-BC:ssä, joka on ollut otsikoissa siksi että sinne on suunniteltu Albertasta vuorten yli vedettävän öljyputken päätepistettä ja satamaa suurille öljytankkereille. En nyt ole ihan varma, että hyväksyttiinkö tuo putki vähän aikaa sitten vai ei, mutta asiasta on ollut erittäin paljon porua sen ympäristöriskien vuoksi. Alberta haluaisi putken, mutta BC on ollut kovasti vastaan (ainakin ilman kunnon korvausta). Myös putken varrella asuvat intiaaniheimot ovat olleet putkea vastaan (ainakin ilman kunnon korvausta).

Eli sinne tuo Tallinkin paatti hinataan työntekijöiden tilapäisasunnoiksi. Epäilenpä ettei paikanpäällä tule käytyä kuin ehkä joskus Alaska Marine Highwaytä pitkin ohi kulkiessa.
tekijänä Jary
Laitan tässä vielä vertailun vuoksi päivitetyn kuvan tuosta Control Towerista, jonka löysin saitilta nimeltä
Vancouver Cruise Critic Message Board Forums.

Take care everybody :)

Kuva
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 42