Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Avatar
tekijänä Kantti
#39710
Vanhoissa taloissa ja kapeilla kaduilla on paljon enemmän tunnetta ja sisältöä kuin uusissa lasitorneissa. Se on selvää taas näitä katsoessa!
Hieno satsi..
tekijänä Luukie
#39711
Se on kyllä totta mitä Kantti sanoi, toivoisi että Turku vanhana kaupunkina pystyisi samaan. Nyt en vähyksy kaupunkiani. pari 30 kerroksista ei tee kenenkää mitään vaikutusta.
Avatar
tekijänä henkka
#49725
Käytiin taas Spinnin kanssa klubbaamassa, tällä kertaa Barcelonassa. Tässä joitain otoksia pikaisilta turistikierroksilta.

Metrolla oli helpoin ja yleensä viileintä matkustaa paikasta toiseen. Paikkallista ratikkaa tuli myös kokeiltua.

Kuva

Diagonal ZeroZero, jossa asustaa tällä hetkellä Telefonica. Kyllä tätä jäätorniksikin voisi kutsua.

Kuva

Yllä olevan tornin vieressä sijaitsee vuoden 2004 Universaalin kulttuurifoorumin jäljiltä puisto nimeltään Parc del Fòrum, jossa sijaitsee muun muassa Herzog & de Meuronin suunnittelema kultturikeskus. En ottanut kulttuurikeskuksesta kuvia, koska se paljastui paikan päällä ruman siniseksi ja seinät näyttivät korallista tehdyiltä. Puistossa sijaitsee myös veistoksellinen aurinkopaneelikatos, jonka jalat ovat puhdasta betonia. Lisäksi puistossa on kaksi tilaa, jotka molemmat näyttävät hylätyiltä varastoilta, joista on seinät poistettu. Ne kuitenkin on selvästikin rakennettu sen näköisiksi jo uutena.

Kuva
Kuva
Kuva

Kuva

Sitten vuorossa on dildo, eli Torre Agbar ja sen vieressä sijaitseva melkoisella ylityksellä varustettu rakennus.

Kuva
Kuva

Lähemmässä tarkastelussa Torre Agbarin seinät lasilevyjen alla osoittautuivatkin melko halvan näköiseksi aaltopelliksi.

Kuva

Käytiin myös katsomassa Sagrada Familiaa kun kerran Barcelonassa oltiin. Ja onhan se melko vaikuttava rakennelma.

Kuva
Kuva
Kuva

Kuva
Kuva

Park Güell

Kuva

Loppuun vielä liukuportaat, jotka sattuivat kohdalle kun yritimme eksyä Park Güellille.

Kuva
tekijänä Luukie
#49774
Oisiko lisäkuvia Torre Agbaramista, kauempaa. En tiedä muista, mutta minua häiritsee jotenkin jos kuviin ei laita väliä vaan ovat yhdessä. Mukavampi katsoa kun kuvat eivat ole kiinni toisissaan.
tekijänä tissot
#60430
Klazu kirjoitti:Sagrada Familia valmiina vuonna 2026. On kyllä must-see rakennus valmiina.

[video]http://youtu.be/RcDmloG3tXU[/video]
On hieno rakennus ja muutenkin itselle Barcelona on muodostunut Euroopan lempikohteeksi missä olen nyt käynyt viimeiset 4 vuotta putkeen yhdistäen F1:n tai Barcan pelin. Ruoka on myös parantunut siitä mitä se oli 7 vuotta sitten, eikä se silloinkaan huonoa ollut. Jos joku ei ole käynyt, suosittelen ehdottomasti. Kylläkin tuo väenpaljous saattaa nousta hattuun. Itse olen tuosta pyrkinyt eroon käymällä toukokuussa milloin kelit ovat itseä lykästäneet sateettomina ja reippaasti yli 20 asteisina. Itse olen käytännössä kävellyt kaikkialle Barcelonassa, lukuun ottamatta F1 rataa.

Ravintoloista voin suositella Matsuri Sushi baria. Tuohon paikkaan on jäänyt jäätävän pahasti koukkuun. :D Tapas paikoissa kun on vähän silmää, ettei mene niihin kiiltomuovi menu paikkoihin niin ei hätää. Eli La Ramblasin ja uimarannan ympärillä olevat paikat jotka ovat monesti ihan yhtä kalliita tai kalliimpia kuin paljon paremmat paikat esim. Moll'd espanyalla, jotka eivät välttämättä ole aivan parhaita, mutta missä tulee käydä jo tuon meren ja maisemien takia samalla kun vedät tapaksia kurkkuun.