- 15.06.21 08:53
#102505
Jos tässä tunneleita tehdään, tehdään kunnolla. Vihreät vois koplata yhteen pisararadan.
[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.
Mikä on Taloforum?
bonk kirjoitti: ↑15.06.21 08:53 Jos tässä tunneleita tehdään, tehdään kunnolla. Vihreät vois koplata yhteen pisararadan.Pisara ei tosin taida olla vihreille mikään sen kummempi intohimo. Kannatusta mille tahansa raidehankkeelle varmaan puolueessa on lähtökohtaisesti, mutta Pisaran kannattavuuslaskelmat eivät ole juurikaan paremman näköisiä kuin keskustatunnelin.
veka kirjoitti: ↑15.06.21 10:13 Keskustatunnelin tärkein tehtävä on mahdollistaa laaja, pääosin autoton kävelykeskusta, myös poliittisesti. Toivottavasti isot puolueet löytävät tässä toisensa. Ei näin isoa asiaa pidä päättää pienellä, sieltä täältä haalitulla enemmistöllä.Jälleen kerran, tuossa ei ole järkeä. Tunneli piilottaa liikenteen maan alle reitillä suuaukolta toiselle. Se ei vaikuta keskustassa asioimiseen. Jos keskustan kohteisiin pitää päästä autolla ja viereen parkkiin, niin sitten pitää. Tunneli ei siihen auta.
hmikko kirjoitti: ↑15.06.21 16:07 Jälleen kerran, tuossa ei ole järkeä. Tunneli piilottaa liikenteen maan alle reitillä suuaukolta toiselle. Se ei vaikuta keskustassa asioimiseen. Jos keskustan kohteisiin pitää päästä autolla ja viereen parkkiin, niin sitten pitää. Tunneli ei siihen auta..Tunnelin tärkein tehtävä on saada kaikkein tarpeettomin liikenne eli läpiajoliikenne pois keskustan kaduilta. Ymmärtääkseni myös keskustan parkkihalleihin ajettaisiin tunnelin kautta, jolloin sillä olisi suuri vaikutus myös asiointiliikenteeseen. Laivasatamien liikenne on kolmas iso ryhmä kaduilta poistuvia autoja. Huoltoliikenne on jo nykyään osittain tunneleissa, mutta varmaan sieltäkin saataisiin hyötyjä. Sen sijaan en itsekään lämpene niille tunnelivirityksille, joissa tunnelin kautta luotaisiin uusia käteviä ajoliittymiä eri puolille keskustan katuverkkoa.
arkkinikkari kirjoitti: ↑16.06.21 13:27 Hinnoittelu pitäisi päinvastoin tehdä maanpäällisille kaduille, jotta maksimoitaisiin kalliin tunnelin käyttöaste.Se mikä kannattaisi maksimoida on kaiketi tunnelin välityskyky. Jos sinne tungetaan hintaohjauksella enemmän autoja kuin se vetää niin siitäkään ei tietysti hyvää seuraa.