Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talon aulassa voit esitellä omia kuvia rakennuksista, kaupungeista ja muista urbaaniin teemaan liittyvistä kohteista. Esittele kotikaupunkisi tai kommentoi muiden kuvia. HUOM! Kuvat ovat tekijänoikeuslain suojaamia, eikä kuvien kopiointi ole sallittua ilman kuvaajan lupaa!
tekijänä Quu
#4404
Vierailin Helsingissä ja Tukholmassa vuoden pahimpaan aikaan. Tässä kuvia reissulta.

Helsinki 28.2.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tukholma 1.3.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Helsinki 3.3.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Quu, 01.06.06 15:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tekijänä sw
#4407
Sanon vaan että sinne Tunnelbananiin en haluais mennä, kun näyttää niin pelottavalta sisäänkäynniltä.

Enkä kyllä tiennyt, että Helsingin kolmas virallinen kieli on venäjä :shock:
Avatar
tekijänä 16valve
#4411
Hienoja kuvia. Joo itsekin olin alkuviikosta Ruotsissa. Tosin Tukholmassa vain Arlandan lentokentällä (jos se nyt edes Tukholmaa on). Lähinnä kiertelin Keskiruotsia Arlanda-Mora-Sundsvall-Gävle akselilla. Aika oli todellakin huono näin suomalaisena, kun kaikki jaksoivat muistuttaa Torinon jääkiekkotuloksesta :roll: Matkan varrella silmiin pisti keskiaikaiset kartanot ja kirkot. Kyllä huomaa että ruotsalainen rakennuskulttuuri on vanhempaa kuin meillä Suomessa. Harmi etten ehtinyt kuvailla (kiireinen työmatka nääs).
Avatar
tekijänä Rokkikukko
#4413
Mukavia kuvia! Mäkin olin Tukholmassa 1.3. :) Kuten kaikki kaupungit, myös Tukholma on hieman edustavampi kesällä kuin räntäsateessa (No ylläri!). Muutenkin silmiin pisti se, miten keskustassa on kaikki samat liikkeet kuin Helsingissäkin ja vielä monena kappaleena (esim. Dinsko ja Ecco löytyi joka talosta :D )

Onneksi en kuitenkaan kertaakaan kuullut/nähnyt mitään tuohon surulliseen sunnuntai-iltapäivän matsiin liittyen. Nollat taulussa laahaamisessa ja epäsosiaalisuudessa on etunsa!

Oot onnistunut näköjään räpsäisemään kuvia myös ihan mun kotinurkilta.. Kyllä Etu-Töölö aina Tukholman kokoisen kyläpahasen pieksää!! :lol: Jos vaan saisin joskus rahaa ja niillä kameran, niin pystyisi itsekin esittelemään kuvia täällä.. Unelmia, unelmia.. :smt089
Avatar
tekijänä OlliMolli
#4414
Itsekin olen Tukholmassa muutaman kerraan ollut, ja viimeisimmillä kerroilla vieläpä hotellissa yötä. Perin outoa on se, että vasta nyt ekan kerran tajusin, että Tukholmastakin löytyy Jugendia. Ja minä kun aina luulin, että se on Suomen ja Latvian (ja vähemmässä määrin Liettuan) yksinoikeus. :lol:

Hyviä kuvia on, parhaita ketjuja vähään aikaan. Todella impressiveä miten loistavia kuvat ovat teknisesti, vaikka käytät sitä PowerShot A400 -pokkaria. Suosikkini on ehdottomasti tämä: http://www.kellotorni.com/hkisto/26.jpg Todella intensiivinen kaupunkimainen tunnelma. Mutta ihan ketjusta kokonaisuutenakin on sanottava, notta ei kyllä mitään turhia kuvia juuri ole. Oikein ehyt kokonaisuus.
tekijänä Quu
#4416
Kiitoksia kommentsuista. Vähän jäi harmittamaan, kun en osannut varata toista paria Duracelleja mukaan, niin jäi Gamla Stan tuohon yhteen kuvaan. Ensi kerralla täytyy viettää kaupungissa aikaa vähän kauemmin kuin sen pari tuntia, sillä nämäkin kuvat on otettu vain muutaman pääväylän varrelta. Kohteista tuli koettua tällä kertaa Wasa-museo, mutta paikka on ilmeisesti tarkoituksella tehty valaistusolosuhteiltaan sellaiseksi, että hylyn onnistunut kuvaaminen on mahdotonta.
Avatar
tekijänä 16valve
#4418
Q kirjoitti:Kohteista tuli koettua tällä kertaa Wasa-museo, mutta paikka on ilmeisesti tarkoituksella tehty valaistusolosuhteiltaan sellaiseksi, että hylyn onnistunut kuvaaminen on mahdotonta.
Tai itse asiassa hämäryys johtuu Wasa laivan hauraudesta. Ilmeisesti se ei kestä "päivänvaloa". Ja toisaalta saavat myytyä postikortteja ko. laivasta. Itse kävin tuolla pari vuotta sitten, on kyllä mykistävän hieno laiva.
tekijänä Joka
#4433
Minäkin olen ollut Tukholmassa :D

Hienot kuvat.
tekijänä Beaver
#4446
Kertakaikkiaan hienoja kuvia! Kylla molemmista kaupungeista saa kauniita otoksia. Itse olin viimeksi kunnolla Tukholmassa joskus lapsena.
tekijänä Anssi
#4602
Olen menossa Tukholmaan ihan lähiaikoina. Mitähän nähtäviä paikkoja olisi metron varrella kauempana keskustasta. Viimereissuilla on tullut käytyä pikaisesti Skärholmenissa ja Kistassa, mutta mitä seuraavaksi, onko Farstassa jotakin nähtävää? Paluumatkalla voisi käydä katsomassa vaikka Globenia.

Skärholmen oli kesällä ihan kivan näköinen paikka. Kistassa kävin talvella ja rumaa oli yhtä rakennusta lukuun ottamatta. ...tai no joo, olihan se länsipuolen asuntoalue ihan nättiä.
Avatar
tekijänä Rokkikukko
#4604
anssi kirjoitti: Kistassa kävin talvella ja rumaa oli yhtä rakennusta lukuun ottamatta. ...tai no joo, olihan se länsipuolen asuntoalue ihan nättiä.
Ei ole hirveän vaikea arvata mitä rakennusta tarkoitat! ;) Mitä aiheeseen tulee, en ainakaan itse tiedä noista Stokiksen lähiöistä mitään, mutta olis kyllä joskus metkaa käydä Sergelin toriakin kauempana (Tyypillinen turisti!!)...
Avatar
tekijänä Whose Homepage
#4606
O what a SUPERB thread, Mr. Q! :D

Thank you so much, I really enjoyed this series tremendously. :smt007
tekijänä Quu
#4607
I'm glad that you enjoyed the photos. I was a bit worried that my dark soul touched the city of Stockholm too strongly to make the place look desperate, but seems that there's some beautifulness left after all. ;)
Avatar
tekijänä Whose Homepage
#4627
Lol, true! :lol: Now that you mention it I see that you kept the raunch and grit to a minimum, a nice balance. ;)

And yes: I truly did enjoy these photos! :love7:
Avatar
tekijänä Sky-Will
#4754
Jotenkin on unohtunut katsastaa nämä Q:n tukholma reissun kuvat. Hyvin saman tyylisiä kaupunkeja mahtavat rakennuskulttuurin osalta olevan. Tukholmassa vaan vaikuttaa olevan pikkasen vanhempaa toi rakennuskanta. Ite kävin tukholmassa pari vuotta sitten mutta kaupunkia en sillä silmällä ole ikinä päässyt vielä tutkimaan. Mutta hyviä kuvia. ;)