Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talon aulassa voit esitellä omia kuvia rakennuksista, kaupungeista ja muista urbaaniin teemaan liittyvistä kohteista. Esittele kotikaupunkisi tai kommentoi muiden kuvia. HUOM! Kuvat ovat tekijänoikeuslain suojaamia, eikä kuvien kopiointi ole sallittua ilman kuvaajan lupaa!
tekijänä grendy
Tässä nyt sit pari fötöö mitä kameralla tuli napsittua! Biletys-kuvia ei oo ja muutenkin kohteiden takia lähinnä kuvat on pelkästään torneista :D.. Kiitokset vaan kaikille seurasta! :)

Kuva
Tässä vasta junassa kympin pintaan Tampereella!

Kuva
Hoblaa nyt ollaankin jo Vuosaaressa ;)... ja seuraavien muutamien kuvienkin ajan kohde on aika lailla sama :D

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Vuosaari oli maineensa veroinen eli täynnä juoppoja...

Kuva
Samat juopot linssiluteina :roll:

Kuva
Suomen hienoin terveysasema? :D

Kuva
Pistetään toi rumakin puoli nyt :cry:

Kuva
Kun oltaiskin näin nopeesti päästy ihan toiselle puolelle pk-seutua, eli takana metromatka Kamppiin ja sieltä sitten Kivenlahteen bussilla!

Kuva
Stadionin torni ihan selkeesti

Kuva
Kirjaimellisesti meritorni

Kuva
WTC-isku meneillään Reimarintorniin mini-lentokoneella ;)

Kuva
Tälläinen näkymä oli koko reissun ankeimman kujan jälkeen... Kivenlahti ei ollutkaan ihan niin siisti paikka kun oletti :D.. Itse kujasta ei oo kuvaa harmi vaan ;)

Kuva
Tässä kuva niistä kujan juopoista sit ;)

Kuva
Sit taas bussireissun ja junareissun jälkeen hypättiinkin Leppävaaraan jossa oli tietysti Panorama-tower. Siinä vaiheessa olikin niin nälkä ettei jaksanu enää kameran kans riehua sen enempää :D.. Muuten Leppävaara oli kyllä hienoin näistä keskuksista mitä tuli nähtyä päivän aikana, kovat mahdollisuudet sillä paikalla ja kun lisää torneja tipahtelee alueelle niin kyllä Keilaniemellä tulee oleen toinenkin vastine Suomessa ja vielä saman kaupungin sisällä!

Kuva
Tässä onkin jo sit seuraava päivä ja räjähtänyt+krapulainen Jukka Tikkurilassa ja Majakkaa kuvaamassa... H.C. heitti asemalle ja mentiin Kartanonkosken kautta joka kyllä näytti livenäkin just niin hienolta alueelta kun toivoi! Ja Flamingokin oli tosi laadukkaan näkönen ja hieno rakennus :)

Kuva
Toinen puoli ei sit todellakaan ollut ihan yhtä edustava kun radan puoleinen julkisivu ;)

Kuva
Perus settiä...

Kuva
Ja sit kohti Tamperetta!
tekijänä zeizei
Hyvä kuvasetti Grendy! Itse jätin kuvaamisen muille. ;)

Toi auton takalasi-kuva on todella hieno. Ja muutama muu erityisen hyvä kuva:
http://www.elisanet.fi/grendy/talo/miitti/IMG_5617.jpg
http://www.elisanet.fi/grendy/talo/miitti/IMG_5622.jpg
http://www.elisanet.fi/grendy/talo/miitti/IMG_5658.jpg
tekijänä Janne_H
Tapaaminen klo 12:15 asemalla.
Kuvassa poseeraa zeizei, Toni, grendy ja satama
Kuva

Metrolla Vuosaareen
Kuva

Kuva

Kuinka ylvästä!
Kuva

Kuva

grendy itse-teossa
Kuva

Kuva

Olli
Kuva

Nokka kohti länteä.
Kuva

Kampin kautta bussilla Espooseen
Kuva

Kuva

Kuva

Ja lisää high-raissia..
Kuva

Kuva

Olli ihmettelee Monikonpuroa
Kuva

Kuva

Kuva

Sitten lähdettiinkin Vantaalle H.C.:n kämppään.
Kuva

Illemmalla junalla kohti Helsingin yötä. Japekin oli tässä vaiheessa eksynyt mukaan.
Kuva

Bar Chaplin
Kuva
tekijänä grendy
Hehe hyviä kuvia! :).. Kuvaamisen kuvaaminen on aina fiksu harrastus :D.. Eikö niistä Martinlaakso-kuvista saanut mitään photoshoppausta aikaseks? Ja tota mun bilis-kuvaa voisin käyttää omiinkin tarkotuksiin varmaan jos passaa? Sen verran onnistunut kuva (ei selkeesti ollut hajuakaan että jouduin kameran taltioimaks) :)
tekijänä Krio
Varmaan oli kivaa! Täytyy pitää jalka kunnossa ensi kertaa varten. Hyvät kuumeet nostatti se haava jalassa lauantain aikana :smt010 mutta miitin hengessä otin alkoholia (tuskiini).
tekijänä zeizei
Paljon hyviä kuvia. Mutta varmaan passaa että käytän myös noita kuvia omiin tarkoituksiin? Siis joissa itse olen. :) Omasta kamerasta löytyy vain yksi kuva eilisestä, mutta pistettäköön se nyt tänne:

Kuvassa näkyy kaikki paitsi Janne_H, joka otti kuvan. Satama ikkunassa:
Kuva
tekijänä Janne_H
Heh, tajusin että mulla on tossa sarjassa vain yksi puhtaasti arkkitehtuuri kuva. Kaikissa muissa esiintyy ihmisiä. Jotenki poikkeuksellista itselleni..
Joo käyttäkää vaa miten haluuttee noita kuvia. Yritän huomenna kattoa sitä Martinlaakso kuvaa, nyt nukkumaan!
tekijänä 16valve
Hyvältä näytti teidän sessiot siellä etelässä. Harmi etten päässyt messiin, tosin tuleehan niitä meetingejä toivottavasti taas joskus. :smt023
tekijänä satama
Alkupäivästä myös omaan kameraani tallentui muutama otos reissusta. Suuri kiitos H.C:lle illan vieraanvaraisuudesta sekä hyvästä musiikista ja Grendylle pullonavaajasta.

Kuva Kuva

Kuva Kuva

Kuva Kuva

Kuva Kuva
Grendy kuvaamassa ensimmäisiä kuviaan Vuosaaresta, toisessa kuvassa jo sitten Janne H ja Toni Aurinkolahden aukiolla.

Mites Martinlaakson aseman kuvat? Ei haittaa vaikka meni teknisesti piloille, ne on silti postattava jos ne on yhä tallella. :)
tekijänä sw
Mahtavaa!!! Upeeta, että porukkaa saatiin hyvin kasaan. Keep it up! Pitää painattaa Talo-tarroja joita miiteissä voi lätkiä pitkin seiniä "Talo was here"...

i smell banneri
tekijänä grendy
^Ihmeteltiin kyllä että missä meidän isännöitsijä oikein on?! :D
tekijänä Quu
Hyviä kuvia olette napanneet. Toivottavasti itsekin pääsen seuraavaan miittiin.
grendy kirjoitti: Kuva
"Näkyykö NIMBYjä?" :D