Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talon aulassa voit esitellä omia kuvia rakennuksista, kaupungeista ja muista urbaaniin teemaan liittyvistä kohteista. Esittele kotikaupunkisi tai kommentoi muiden kuvia. HUOM! Kuvat ovat tekijänoikeuslain suojaamia, eikä kuvien kopiointi ole sallittua ilman kuvaajan lupaa!
Avatar
tekijänä OlliMolli
#5631
Jo joutui armas aika ja sitä rataa. Oltiin tossa pari viikko sitten kuvaamassa Tonin kanssa ja nyt pääsen vasta lataamaan kuvia kun olen ollut maallla missä ei internettiä tunneta. Tai jotain. No mutta kummiskin, tässä jotakin kuvia joita olen ehtinyt säätää, laita lisää kun ehdin. Pyydän anteeksin Gimpin ja sen myötä perspektiivivääristymän korjauksen puutetta.

Yrjönkatu:
Kuva

Pohjoisranta:
Kuva

Eira:
Kuva

Marski:
Kuva
Kuva

Töölö:
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut OlliMolli, 01.01.08 01:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tekijänä H.C.
#5634
Tuosta viimeisimmästä kuvasta pidän ehdottomasti eniten, hyvä kohde ja selkeä kuva - ei mitään ylimääräistä. Sääkin on juuri sopiva luomaan merellistä tunnelmaa. Muutenkin hyviä kuvia, näitä katselee aina mielellään vaikka onkin tutuista paikoista kyse.
Avatar
tekijänä Rokkikukko
#5635
Mukavia kuvia khyllä! Oot sitten meitsin kotikatuakin erehtynyt kuvailemaan. Kylläpä näyttääkin idylliseltä! :D Museokatu on mielestäni varsin hieno jo siitä syystä, että taitaa olla koko kadulla yksi ainoa 20- ja 30-lukujen jälkeen rakennettu rakennus!? Ei kannata ottaa varmana tietona, mutta muistelen näin lukeneeni Töölöläisestä. Joka tapauksessa näkeehän tuon itse kukin, että ei paljon 60-luvun nauhaikkunat noissa (Etu-) Töölö-kuvissa esiin paista. Toisin kuin esim. Punavuoressa, jossa on joitain aivan hirveitä luomuksia hienojen rakennusten seassa, kuten esim. Baari-ohjelman Baarin/ Cafe Punavuoren talo. No meni vähän off-topiciksi. Heti vaan näköjään innostuu, kun kotikulmia on edustavasti kuvailtu.. :)
Avatar
tekijänä RV
#5650
Hienoja kuvia! Helsinki on sitten kaunis kaupunki, ja esim. Mannerheimintie näyttää minusta lumisena tai harmaana päivänä oikein jylhältä, mutta aurinkoisena päivänä se ei näytä oikein miltään.
tekijänä Jape
#5732
Hyvin olen valinnut kuvauskohteet - ei niitä tuhat ja sata kertaa kuvattuja Tuomiokirkkoja ja Kauppatoreja vaan nimenomaan hienouteensa nähden alitunnettuja paikkoja, kuten Runeberginkatu, Pohjoisranta ja Yrjönkatu.

Useimmissa päiväkuvissa värit ovat hieman latteat mutta eihän sille mitään voi jos aurinko ei halua paistaa. Rajaukset - ja kuten jo sanoin - kuvauskohteet ovat kuitenkin onnistuneita.

Kuva Tennispalatsista on suosikkini. Tosin, reunat ovat selvästi olleet hieman utuiset (tiedän, kittilinssi tapaa joskus tehdä sellaista) ja niitä on vähän yliterävöitetty. Lisäksi taivaassa on pari tummaa täplää mitkä varmaankin ovat tahroja linssissä (niiden fotoshoppaaminen pois ei ole iso juttu). Tiukka rajaus kuitenkin toimii hyvin tuoden urbaanin tunnelman.

Tämä on myös tosi kiva. Tosin, toivoisin ylös hieman lisää tilaa, mutta muuten ei mitään moittimista. Olen itsekin yrittänyt yökuvata tuota kaunokaista, mutta ei oikeen onnistunut.
tekijänä Urbanius
#5746
On se Helsinki vaan niin hieno kaupunki :roll: Hienoja kuvia!
Avatar
tekijänä OlliMolli
#6449
Joo tässä nyt vielä hieman lisää viimeisimmältä kerralta. Jäätiin Tonin kanssa kuvaamaan Katajanokkaa ja pohjoisrantaa niin pitkäksi aikaa, että etelärannan kuvat menivät jo sinisen hetken väärälle puolelle ja ovatkin siksi shopattu kuoliaaksi, mutta toivottavasti niistäkin jotain irti saa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva



:coffee: :coffee: :coffee:
Avatar
tekijänä RV
#16145
OlliMolli kirjoitti:Kamppi:
Kuva
Että osaa olla urbaani kuva :shock:
Avatar
tekijänä grendy
#16159
Mikä toi punanen hökötys on? Kuvien perusteella ainakin aivan kauhee valaistus ja viritys muutenkin, toivottavasti kuvat valehtelee edes vähän :)
Avatar
tekijänä H.C.
#16161
grendy kirjoitti:Mikä toi punanen hökötys on? Kuvien perusteella ainakin aivan kauhee valaistus ja viritys muutenkin, toivottavasti kuvat valehtelee edes vähän :)
Se on Finlandiatalo. Jos siis puhut tuosta Janne_Hoon parissa ekassa kuvassa näkyvästä virityksestä. Joo, samaa mieltä olen sen valaistuksesta, näyttää todellisuudessa juuri yhtä hirveältä. Tulee aina junasta kauhisteltua että mitä ne on menny tekemään...

Mutta, hienoja ja tunnelmallisia kuvia molemmilta, kiitokset näistä, oli mukava katsella.