- 10.09.12 15:05
#48597
1) Kuinka hyvin tunnet Lahtea, sen keskustan alueen maaston korkeuseroja ja matkustajavirtoja eri suuntiin?
2) Miksi lahtelaisten verorahoilla pitäisi rakentaa tyyris läpikulkupaikka, mistä vähiten hyötyisi juuri lähiseudun bussimatkustajat?
3) Miksi esim. Tampereella tai Helsingissä rautatie- ja linja-autoasemat eivät ole yhdessä, jos se kerran on paras vaihtoehto?
Jos itse olet/olet ollut riippuvainen julkisesta liikenteestä, niin ymmärrät varmaan, miten paljon tärkeämpää sen toimivuus niiden todellisten käyttäjien kannalta on, kuin että miltä ne hienot visiot näyttävät konsulttien ja päättäjien bemarien ikkunoista katsottuna. En todellakaan vastusta yleisesti kehitystä, kuten toriparkkia (vaikka ajatus tulevasta melu/pöly/rekkahärdellistä risookin), vaan harmittaa, jos pitää mennä pilamaan kaupungista yksi ilmeisesti liian hyvin toimiva järjestelmä.
grendy kirjoitti:^Linja-autoliitto se jaksaa kusta ihmisiä linssiin:Millä tavoin tämä Linja-autoliiton kanta ei pidä paikkaansa? Jos ollaan realistisia, ei Päijät-Hämeeseen ole vielä vuosikymmeniin mitään mahdollisuutta saada kattavaa raideverkostoa Pietarin radan lisäksi.
"Linja-autoliikenne on nyt ja tulevaisuudessa Lahden seudun joukkoliikenteen perusta.... Junaliikenteen osuus seudulla on perin pieni suhteessa bussiliikenteen matkustajamääriin, jonka vuoksi tulevaisuuden ratkaisuja päätettäessä tulee lähtökohtana olla bussimatkustajan etu ja vasta toissijaisena junaliikenteen ratkaisut." - Linja-autoliitto ry
1) Kuinka hyvin tunnet Lahtea, sen keskustan alueen maaston korkeuseroja ja matkustajavirtoja eri suuntiin?
2) Miksi lahtelaisten verorahoilla pitäisi rakentaa tyyris läpikulkupaikka, mistä vähiten hyötyisi juuri lähiseudun bussimatkustajat?
3) Miksi esim. Tampereella tai Helsingissä rautatie- ja linja-autoasemat eivät ole yhdessä, jos se kerran on paras vaihtoehto?
Jos itse olet/olet ollut riippuvainen julkisesta liikenteestä, niin ymmärrät varmaan, miten paljon tärkeämpää sen toimivuus niiden todellisten käyttäjien kannalta on, kuin että miltä ne hienot visiot näyttävät konsulttien ja päättäjien bemarien ikkunoista katsottuna. En todellakaan vastusta yleisesti kehitystä, kuten toriparkkia (vaikka ajatus tulevasta melu/pöly/rekkahärdellistä risookin), vaan harmittaa, jos pitää mennä pilamaan kaupungista yksi ilmeisesti liian hyvin toimiva järjestelmä.