Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talon aulassa voit esitellä omia kuvia rakennuksista, kaupungeista ja muista urbaaniin teemaan liittyvistä kohteista. Esittele kotikaupunkisi tai kommentoi muiden kuvia. HUOM! Kuvat ovat tekijänoikeuslain suojaamia, eikä kuvien kopiointi ole sallittua ilman kuvaajan lupaa!
tekijänä H.C.
Siitä on kauan aikaa kun viimeksi olen kameran omistanut ja mä tässä vasta opettelen käyttämään tätä joten jälki ei kovin hyvää vielä ole. Mutta arvostelkaa mielellänne ja antakaa rakentavaa kritiikkiä, ehkä vielä joskus itse opin mitä kaikki rajaukset ja muu tarkoittaa ja mikä tekee kuvasta hyvän - itse en paljoa vielä tiedä enkä siksi toistaiseksi pahemmin ole muiden kuvia arvostellutkaan.

Alkuun vähän omaa lähiseutuani:

Rempattu midrise Myyrmäessä:
Kuva

Atean toimistotalo Martinlaaksossa, tossa vasemman siiven takana kohoaisi nyt 11-kerroksinen laajennus ellei yksi pientalo asoy olisis valittamalla viivyttänyt hanketta. Tuskin toteutuu enää kun rakennuksessa toimiva yrityskin on vaihtunut:
Kuva

Sanomala painotalo Martinlaaksossa. Valtava kompleksi, joskus pienenä ihmettelin että kuinkahan kauan on kestänyt muurata noi seinät. Noh, näkeehän sen nyt miten ne on tehty:
Kuva

Vanha viilatehdas, nytkyisin ravintola, Vantaankosken äärellä:
Kuva

Vanha mylly odottaa vielä remonttia. Sitä on nyt jonkun aikaa suunniteltu luontokeskukseksi:
Kuva

Kalastaja Vantaanjoessa:
Kuva

Vantaanjoki kävelysillalta kuvattuna:
Kuva

Pyrin tässä kesän aikana kuvaamaan enemmän sitä kaupunkimaisempaa Vantaata ja Aviapolista ja lisäilen sitten joskus tänne enemmän ja vähitellen parempia kuvia. Tässä oli tämmöinen alkuinnostuksen tuotos.
tekijänä grendy
Tänks! Lisää urbaania Vantaata kiitos, varsinkin ensimmäisen kuvan tapaista matskua ;)
tekijänä SdeS
Hyvin ovat onnistuneet :)
Tuo Atean toimistotalo näyttää kohtalaisen komealta.

http://koti.welho.com/pcatani/vantaa02.jpg
Tuntuu jotenkin ahtaalta, mutta sen ymmärtää jos kohde kerran on todella suuri.

P. Catani kirjoitti:Pyrin tässä kesän aikana kuvaamaan enemmän sitä kaupunkimaisempaa Vantaata ja Aviapolista ja lisäilen sitten joskus tänne enemmän ja vähitellen parempia kuvia.
Kielotornia myös, jooko? :)
tekijänä H.C.
Kiitokset :)

Joo, urbaaniutta, lentokenttiä ja yritysalueita on jatkossa tulossa, Vantaankoskea ja kirkonkylää lukuunottamatta täällä ei oikein kuvaamisen arvoisia luontokohteita ole (ellei pidä maaseudusta).
SdeS kirjoitti:Kielotornia myös, jooko? :)
Se on ekana listalla ja varmasti käyn sitä mahduttamassa ties mihin kuviin vielä ens vuonna ja sitä seuraavana... :D Tosin jää ens viikolle, nyt en ehdi sinnepäin lähteä vaan pakkaan ja häivyn mökille...
tekijänä Devi
P. Catani kirjoitti: Mutta arvostelkaa mielellänne ja antakaa rakentavaa kritiikkiä, ehkä vielä joskus itse opin mitä kaikki rajaukset ja muu tarkoittaa ja mikä tekee kuvasta hyvän - itse en paljoa vielä tiedä enkä siksi toistaiseksi pahemmin ole muiden kuvia arvostellutkaan.
Pöh ei se muakaan oo estänyt toisten kuvia arvostelemasta joten miksi se estäis suakaan :lol:

Jokatapauksessa, ihan hyviä kuvia, ja tosiaan lisää urbaania Vantaata kaivataan. Ite olisin kiinnostunut tuosta Tiksin seudusta, että mimmoseen kaupunkikeskukseen se Kielotorni oikein rakentuu. Ei oo paljon tullut sielläpäin liikuttua.

Ja tuo Atean entinen talo on kyllä aika hieno, joskin turhan lättänä. Aika persoonallista lasipintaa kerrankin!
tekijänä H.C.
Tiksi on tosiaan se paikka jossa on eniten nähtävää. Mä teen jossain vaiheessa jonkunlaisen kunnon kierroksen ainakin siellä, Myyrmäessä ja Aviapoliksessa, ehkä sitten myöhemmin myös Korsossa. ;)

bonuskuva jonka näppäsin kun olin hakemassa kakrua tarhasta, näkymä Louhelan asemalta Myrtsin midrise-rivistöä päin:

Kuva
tekijänä H.C.
Martinlaakso on nyt arkistoitu. :x
tekijänä Quu
Mukava nähdä kuvia Myyrmäestäkin, sillä kyseinen kaupunginosa oli minulle tähän mennessä pieni arvoitus. Näyttää siistiltä, viihtyisältä ja modernilta paikalta - ehkä vähän liiankin modernilta minun makuuni. :)
tekijänä SdeS
Kiitos kierroksesta.
Näyttää paremmalta kun muistin, itseasiassa melko hyvännäköinen paikka. :)
tekijänä late-
Tuohon junasiltaan voisi sanoa, että silta-arkkitehtuurilla ei pääkaupunkiseudulla paljon ole ollut tapana juhlia. Varsinkin Martinlaakson radan ja metron sillat ovat koko lailla ankeita. Lisäpanostuksella olisi varmasti saatu aikaan paljon miellyttävämpää ympäristöä.
tekijänä Devi
Liesitorin seutu oli minustakin ulkonäöltään positiivinen yllätys, joskin vähän elottoman oloinen (se tosin saattoi johtua siitä että kuvat otettu hiljaisena hetkenä). Jotain pientä klassisen tyylin mukaista suihkulähdettä näkisin mielellään tämmöisissä kävelykeskustoissa vähän pehmentämässä tuota perisuomalaista kursailematonta (ja minusta hieman tylsää) ilmettä. Kuitenkin tuo Liesitori on sieltä keskivertoa paremmasta päästä...
Noista kuvista tulee jostain syystä aika paljon Tapiola mieleen.

edit: Minusta nuo pari laillista graffitia näytti ihan hyviltä. Paremmilta kuin paljas harmaa betoniseinämä... Sen sijaan ne laittomat sotkut tuolla parkkihallissa -> yhhh aivan hirveitä
tekijänä qazwsx
Kyllä nyt töhryt kuuluvat kunnon kaupunkiin. Ne jotka eivät pidä graffiteista voivat mielestäni muuttaa maaseudulle tai espooseen.

Hienoja kuvia joka tapauksessa. 8)
tekijänä H.C.
Kiitokset kommenteista :) Ennen kun muutin aikoinaan Myyrmäkeen en pahemmin välittänyt koko paikasta, mutta rakastuin siihen nopeasti. Vielä kymmenen vuotta sitten asemalla nuokkui aina paljon juoppoja ja juna-asema haisi vahvasti kuselle. Nyt ovat juopot suurelta osin poistuneet Myyrmäestä ja juna-asemaa rempattu, se ei haise enää ja sinne on kuulema jopa harkittu jotain liiketilaakin. Ehkei Myyrmäki mikään häkellyttävän kaunis paikka ole mutta nerokkaasti suunniteltu ja mukava on seurata alueen jatkuvaa kehitysta. Siellä pääsee vapaasti liikkumaan kävellen jokapuolella ilman että edes tarvitsee miettiä missä autotiet menee, ja samalla kuitenkin myös liikenne toimii. Ehkä se Kilterinmäki sitten tuo vähän enemmän väriä tohon paikkaan, näissä kuvissa tosin vaikutti myös sään harmaus. Paikan elottomuus johtuu tosiaan siitä että kello oli 11.50 - 12.30 kun sillä kävin ja sunnuntai ja lisäksi oli sateen jäljiltä harmaata. Normaalisti terassit nuokkuu asiakkaita ja asema-myyrmanni-liesitori-myyrmäenraitti alue on täynnä elämää. Ehkä mulla loppukesästä on aikaa käydä kuvaamassa normaalia arki-iltapäivää.

Junasilloista voin vain toivoa että niitä jossain vaiheessa vähän kohennetaan, eikä tekisi pahaksi asemillekkaan saada jonkinlainen remppa. Myyrmäessä harmaata betonisiltaa riittää kun rata kulkee monin paikoin pitempiäkin pätkiä muun yläpuolella, tosin mielummin rumat sillat kuin se että juna halkoisi alueen maata pitkin.

Noista graffiteista en pidä sillä vaikka ovatkin ne lailliset suht hienoja, niin ne myös vetävät puoleensa kaiken maailman taggaajia. Toisaalta ehkä suhtaudun turhan kielteisesti asiaan. Se ongelma on kuitenkin nyt onneksi hyvin kurissa Myyrmäessä, siellä on melko siistiä eikä paljoa enää töhritä. Parkkitalon töhryt on syntyneet vuoskymmenten aikana kun kiinteistön omistaja ei ole niitä korjannut pois. Ja graffitteja pelkäävienhän kannattaa nimenomaan välttää Espoota pk-seudulla, etenkin Espoon keskusta.
tekijänä H.C.
otetaan seuraava sivu käyttöön Tiksiä varten varten -------->