- 17.09.23 13:44
#106229
^Kiinnitin itse kanssa Kampin kirjaimiin huomiota. Toteutus on varsin mukava ja on lisännyt ihmisten seisahtumista sisäänkäynnin luona, mikä muistuttaa hieman Stockmannin ovien edustaa.
Taustalla on Nizzan lisäksi toki lukuisat muut terrori-iskut etenkin Ranskassa, mutta myös Saksassa, Ruotsissa, Belgiassa ja Britanniassa. Esimerkiksi Drottninggatanin iskun jälkeen Ruotsin kaupungeissa selkeästi herättiin muuttuneeseen tilanteeseen, minkä myötä kaupunkien julkiset tilat aidattiin ensin betoniestein ja sittemmin hieman kauniimmin ratkaisuin. Helsingissä hommaan on lähdetty aika hitaasti, mitä nyt Temppeliaukion kirkon eteen laitettiin muutama este ison hämmästelyn saattelemana. Luulen Kampinkin esteiden tulleen lähinnä, koska ihmiset hermostuivat viime vuoden vapun tapahtumista, kun mielenvikainen kurvasi Mantan kulmalta talla pohjassa. Toivottavasti varotoimissa ei turhaan säästeltäisi, jotta välttyisimme kunnon terrori-iskuilta. Parhaimmillaan viehättävät ja ihmisen kokoluokan esteet voivat myös kehittää julkista tilaa houkuttelevampaan ja rauhallisempaan suuntaan.
Taustalla on Nizzan lisäksi toki lukuisat muut terrori-iskut etenkin Ranskassa, mutta myös Saksassa, Ruotsissa, Belgiassa ja Britanniassa. Esimerkiksi Drottninggatanin iskun jälkeen Ruotsin kaupungeissa selkeästi herättiin muuttuneeseen tilanteeseen, minkä myötä kaupunkien julkiset tilat aidattiin ensin betoniestein ja sittemmin hieman kauniimmin ratkaisuin. Helsingissä hommaan on lähdetty aika hitaasti, mitä nyt Temppeliaukion kirkon eteen laitettiin muutama este ison hämmästelyn saattelemana. Luulen Kampinkin esteiden tulleen lähinnä, koska ihmiset hermostuivat viime vuoden vapun tapahtumista, kun mielenvikainen kurvasi Mantan kulmalta talla pohjassa. Toivottavasti varotoimissa ei turhaan säästeltäisi, jotta välttyisimme kunnon terrori-iskuilta. Parhaimmillaan viehättävät ja ihmisen kokoluokan esteet voivat myös kehittää julkista tilaa houkuttelevampaan ja rauhallisempaan suuntaan.
Wikipedia: Pyöröovi koostuu usein kolmesta tai neljästä yhteenkiinnitetystä paneelilevystä, jotka pyörivät lieriömäisen kotelon sisällä joko ihmisen voimin tai moottorin avustamana.