- 28.09.21 10:10
#102954
veka kirjoitti: ↑27.09.21 18:08 Ei kai päätöstä ole tehty vain tämän kuvan perusteella?Ei tietenkään, mutta Vantaa ei ilmeisesti julkaise rakennuslupien piirustuskoosteita Helsingin kaupunkiympäristölautakunnan lupajaoston tapaan. Tässä kuitenkin Vantaan karttapalvelusta kaivettu rakennuslupateksti:
Luvan LP-092-2019-07787 tiedotSummattuna: julkisivut on betonisandwichelementtejä, joiden edessä pystysuuntaisia lasisäleitä. Rakennuksen sisäpihalla lasisäleitä ei ole.
Lentokenttäalueelle sijoittuva kongressihotelli (Airport center hotel = APC).
• Kerrosluku: 12 + kellar
• Louhinnan tarve: n. 8300m3
• Rakennuksen kantavana runkona ovat kantavat TB-seinät, TB-pilarit, liittopilarit, palkit ja ontelolaattatasot.
• Kantavat rakenteet ovat paloluokkaa R90 ja osastoivat rakenteet EI60
• Rakennus varustetaan automaattisella sammutuslaitteistoilla, automaattisella paloilmoittimella, savunpoistolla (kellari-2.krs + 3.krs IV-konehuoneet koneellinen / 3.-12.krs painovoimainen) ja palokunnan kuivanousuilla.
Kaavatiedot
• Lentokentällä sijaitseva ohjeellinen terminaalitoimintojen alue.
• kohdalla sijaitsee maanalaiselle rautatieasemalle varattu alueen osa.
Rakennusoikeuden käyttö
• kokonaiskerrosala on 37 822 kem²
• rakennusoikeudellinen kerrosala on 31 571 kem²Pohjaratkaisu• kerroksissa 3.-11. on majoitushuoneita (Yht. 719kpl).
• 0. kerroksessa (kellari) on kokoustiloja, teknisiä tiloja, väestönsuojat ja kokoustiloja palveleva keittiö.
• 1. kerroksessa on kokoustiloja, hotellin aula, ravintola ja sitä palveleva keittiö aputiloineen sekä lastauspiha, jätehuolto, varasto ja teknisiä tiloja
• 1. kerroksessa on yhdyskäytävä, joka kulkee rakennuksen läpi Taivastien sisäänkäynnistä kehäradan asemarakennukseen
• 2. kerroksessa on kokoustiloja, hotellin aula, ravintola ja sitä palveleva keittiö, baari ja toimistotiloja.
• 4. kerroksessa on kuntosali, spa ja sisäpiha
• 12. kerroksessa on ravintola ja sitä palveleva keittiö, baari ja kattoterassi.
• IV-konehuoneet sijaitsevat 0.kerroksessa (kellari), 3.kerroksessa ja 11. kerroksessa
Julkisivut
• Rakennuksen kahden alimman kerroksen julkisivut koostuvat lasijulkisivuista ja valkobetonielementeistä.
• Hotellihuonekerrosten 3. - 10./11. julkisivut toteutetaan sandwich-betonielementeistä. Julkisivu verhoillaan pystysuuntaisilla lasievillä. Hotellihuoneiden ikkunat toteutetaan MSE-ikkunoin.
• Rakennuksen ylimpien kerrosten ravintolatilojen julkisivut ja 11.krs IV-konehuoneen sisäpihan puoli toteutetaan sisäänkäyntikerrosten tavoin keveinä, osittain silkkipainettuina / taustamaalattuina järjestelmälasiseininä johtuen lentoesterajapinnan rajoittamista nostokorkeuksista. 11.krs IV-konehuoneen kadun puoleiset julkisivut verhoillaan majoituskerrosten tavoin pystysuuntaisilla lasievillä.
• Sisäpihan julkisivut toteutetaan valkoisista sandwich-betonielementeistä.
• Lentokenttäalueen melu on huomioitu kohteen julkisivujen ja ikkunoiden dB-arvoissa.
Pysäköintiratkaisu
• Asemakaava ei sisällä autopaikkavaatimusta
• Henkilökunnan autopaikat sijoittuvat lentokenttäalueen julkisiin pysäköintilaitoksiin.
• Asemakaava ei edellytä polkupyöräpaikkoja.
• Henkilökunnan polkupyöräpaikat sijoittuvat lentokenttäalueella sijaitseville polkupyörille varatuille pysäköintialueille
Väestönsuojaratkaisu
• Rakennuksen väestönsuojatilat 740 henkilölle sijaitsevat rakennuksen kellarissa viidessä S1-luokan väestönsuojassa.
• Rauhan aikana suojissa sijaitsevat sosiaalitilat sekä varastotilaa.
Piha-alueet ja ulkotilat
• Rakennus täyttää annetun rakennuspaikan kokonaan, eikä pihaa ole.
• Rakennuksen 4.kerroksen tasolla sijaitsee sisäpiha.
• Hulevesien viivytys on hoidettu lentokenttäalueella keskitetysti.
Esteettömyys
• Kaikkiin tiloihin on hissiyhteys ja esteetön pääsy
• Jokaisessa majoituskerroksessa on esteettömiä huoneita, yhteensä 39 kpl (5,4% huoneiden kokonaismäärästä)
Liittymät ympäristöön
• Rakennuksesta on 1.kerroksen tasolla sisäyhteys kehäradan asemarakennukseen ja sitä kautta T2-terminaalin laajennukseen.
• 2.kerroksen tasolla hotelli liittyy T2-terminaalin laajennukseen ulkoyhteyden kautta.
• Rakennuksesta on poistumis- ja huolto-ovia Parkkikujalle ja poistumistieovia rakennuksen koillispuolelle suunnitellulle aukiolle.
• Palokunnan sammutusreitti ja poistumistiereittejä on Parkkikujan ja rakennuksen koillispuolelle suunnitellun aukion kautta.
• Rakennuksen huoltopiha avautuu Parkkikujan päähän.
Laajempi hankekuvaus lupaliitteenä.
veka tykkää tästä
"Taas uus Ideapark jossain suolla, muttei siellä mitään uusii ideoita vuolla."
"Kehittynyt valtio ei ole paikka, jossa köyhillä on autot vaan paikka, jossa rikkaat käyttävät julkista liikennettä ja pyöräilevät."
"Kehittynyt valtio ei ole paikka, jossa köyhillä on autot vaan paikka, jossa rikkaat käyttävät julkista liikennettä ja pyöräilevät."