- 28.11.13 01:33
#62926
Yksi vaihtoehto olisi nostaa metro bulevardin yläpuolelle, mutta ei sekään ihan ilmaista ole (muiden ongelmien lisäksi).
cobaink kirjoitti:Jaa, että metro menisi bulevardilla muun liikenteen seassa. En ole Berliinissä nähnyt, miten tällainen ratkaisu toimii, mutta äkkiseltään ei tunnu ihan ongelmattomalta vaihtoehdolta. Asemat vaativat melkoisesti tilaa ja ylimääräinen pysähtely sekä alhaisempi matkanopeus huonontaisivat itäisen Helsingin yhteyttä kantakaupunkiin. Osaavatko palstan liikenneammattilaiset ottaa tähän kantaa?JR kirjoitti: Mitä pitäisi mielestäsi tehdä metroradalle itäisessä Helsingissä tämän bulevardisoinnin yhteydessä?Eipä sille tarvihe tehdä. Mm. Berliinissä metro rymistelee oikein näppärästi tiiviin kaupunkirakenteen keskellä. Tunnelmallista!
Jos itäväylän vartta oikein innostutaan rakentamaan, voisi ehkä harkita jotain pikku säätöä: metron nopeuden laskemista, asemien lisäämistä/uudelleen sijoittelua tjs.
Yksi vaihtoehto olisi nostaa metro bulevardin yläpuolelle, mutta ei sekään ihan ilmaista ole (muiden ongelmien lisäksi).