- 23.10.18 01:03
#96055
Tämän ja esimerkiksi Annankatu-Roba -risteyksen ongelmana on nähdäkseni, että lähinnä tien materiaalia on vaihdettu hetkeksi nopeuksia hidastamaan. Jos shared space -alueita halutaan lisää (eivätkä ne todellakaan ole mitään välttämättömyyksiä) niiden pitäisi pakottaa autoilijat kääntymään ja todella keskittämään huomio ympäröivään liikenteeseen. Jaettu alue ylipäänsä toimii ainoastaan kovin pienillä ja tehokkaassa käytössä olevilla ylityksillä, joissa kaikki joutuvat hieman hidastamaan vauhtia löytääkseen sopivan kolon määränpäähän pääsemiseksi. Tietysti Hollannin väenpaljouteen idea sopii, mutta Kalasataman tyhjyydessä nopeudet ovat vauhdikkaita ja varomattomia.
Wikipedia: Pyöröovi koostuu usein kolmesta tai neljästä yhteenkiinnitetystä paneelilevystä, jotka pyörivät lieriömäisen kotelon sisällä joko ihmisen voimin tai moottorin avustamana.