Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

tekijänä Urbane
Luukie kirjoitti: Tuohon tehdään varmain jotain todella mielenkiintoista. Oli muuten monta Eestin rekkarissa olevaa autoa parkissa. Eestin suurlähetystöä tuohon tekevät?
Siihen taitaa tulla kyseisen projektin seinänaapurin laajennososa vain elikkäs kyseessä on Isoheikkilän vanhustentalon uusi osa ellen väärin ole ymmärtänyt? / nähnyt väärin sijaintiasi.
tekijänä Luukie
Siinä missä vanha paskalaitos on. Oli niin tylsän näköinen projekti että ole pakko kuvata.
tekijänä julexi
Pistetäänpäs tästä Fortuna-korttelista vielä tännekin, vaikka huutoikkunassa tuo uutinen jo pyöriskeli.
Eli korttelin suunnittelu on taas nytkähtänyt askeleen eteenpäin.
TS:n uutinen aiheesta: http://www.ts.fi/online/kotimaa/162587.html
YLE-Turun uutinen: http://yle.fi/alueet/turku/2010/09/uutt ... 15939.html

Ylen sivuilla oli vielä seuraavanlaisia kuviakin tarjolla:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Täytyy kyllä sanoa, että mielenkiinnolla seuraan suunnitelmien etenemistä!
Ja loppuun vielä Fortuna-korttelin kotisivut: http://www.fortunaturku.fi
tekijänä Luukie
Ei kyllä mitään hajua mistä toi eka kuva on, mutta tuo pyöreä/soikio talo toisessa kuvassa näyttää hienolta. Tosin en tiedä sopisiko se tuohon kohtaan koska siinä on paljon vanhaa rakennusta vieressä.
tekijänä julexi
Mun mielestä ton kuvan torso-tornin sijaan tää mun ehdotus sopis paremmin ;)
Kuva
Tuolla huipulla vois olla vaikka kahvila, josta näkisi tuonne Fortuna-kortteliin..
tekijänä tae
Minulla ei ole mitään modernia arkkitehtuuria vastaan, päinvastoin, mutta tuo kortteli on täysin väärä paikka modernille arkkitehtuurille. Kyseessä on kuitenkin yksi turun ainoista kortteleista, jossa on vain ja ainoastaan vanhoja, kulttuurihistoriallisesti merkittäviä rakennuksia, mistä johtuen mikään uusi rakennus ei siihen sovi (poislukien ehkä pienehkö uusvanhaa tyylisuuntaa edustava tönö).
tekijänä Luukie
Jumaliste ois hieno. Sais varmaan kukkahattutädit liikkeelle kun on kumminkin ihan Tuomiokirkon tuntumassa. Tuo, se 35-paskalaitos ja Resoon vielä joku korkea niin Turkukin näyttäisi paremmalta. Tosin, jos nuo nyt leikisti toteutuisi niin saisivat olla lähempänä toisiaan. Mutta hyvä jos tohon jotain saataisiin rakennettua, paikka näyttää niin ontolta.
tekijänä bitterfly
^ Oho.. , tuo näyttää niin paljon paremmalta kuin alkuperäinen. Siis se jotenkin jopa sopii tuohon paremmin korkeana kuin matalana, vaikka sijainti ei mikään paras torneille olekaan.

Se vain on niin, että jos haluaa rakentaa tornitalon, siitä pitää myös tehdä korkea, tai se kannattaa jättää tekemättä kokonaan.
tekijänä julexi
Sijaintihan on tornille kyllä hullunkurinen, mutta jotenkin tuollaisena "kunnon" kokoisena (ja nimenomaan pyöreänä) se voisi jopa sopia paikalle!
tekijänä bitterfly
^ Tuollaisena korkeana se jotenkin irtaantuu muusta ympäristöstä yksilölliseksi teokseksi ja tavallaan häiritsee jopa vähemmän ympäristöään, kun taas matalana tulee liikaa kiinnitettyä huomiota siihen, kuinka se ei millään tavalla sovi linjaa ympäristön talojen kanssa.
tekijänä Luukie
Joo ja jos ylhäälle tulee kahvila niin näköalat ovat mahtavat. Kenen tekemä tuo korkeampi versio on ja kuinka realistinen? Vai tuleeko siihen Turku-lisä ja siitä tulee 3 kerroksinen pilvenpiirtäjä.
tekijänä Luukie
julexi kirjoitti:Siis Luukie sehän oli ihan mun photoshoppaus vaan

Ai ;D No sit oon innostunut ihan turhaan. Tai sit mennään kaupungintalolle sanomaan perkele!
tekijänä ÄmJii
Mun mielestä toi originaali suunnitelma on oikeastaan erittäin hieno lisä tohon paikkaan! Tykkään todella paljon, toivottavasti toteutuis kuta kuinkin tollaisenaan. Muutama lisäkerros ei tosin ois pahitteeks, mutta tota julexin suunnittelemaa jättitötteröä en kyllä ite kannata.
tekijänä Joggeri
ÄmJii kirjoitti:Mun mielestä toi originaali suunnitelma on oikeastaan erittäin hieno lisä tohon paikkaan! Tykkään todella paljon, toivottavasti toteutuis kuta kuinkin tollaisenaan. Muutama lisäkerros ei tosin ois pahitteeks, mutta tota julexin suunnittelemaa jättitötteröä en kyllä ite kannata.
Oon tässä samoilla linjoilla ÄmJii:n kanssa. Kovin korkeata rakennusta en tuohon sijoittaisi, sillä mielestäni se kiinnittää turhaan kaiken huomion. Historiallisessa keskustassa ei saa moderni arkkitehtuuri hyppiä liikaa silmille. Jopa matalampana rakennus voisi olla aika makea vaikkapa terasseineen siinä katolla, mutta sellaista en ehkä rakentaisi, sillä se olisi jo liian tuhlailevaa tilan käyttöä keskusta-alueella. Korkeammat rakennukset voisi sijoittaa omaan kaupunginosaansa, kuten Pariisin La Defensessa tai Helsingin (toivottavasti) tulevassa Pasilassa.
  • 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 291