- 23.11.12 16:07
#50691
Itse pidän erittäin paljon Tampereen rautatieasemasta, vaikka se onkin laatikkomainen. Se edustaa hienosti funkista.
[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.
Mikä on Taloforum?
Iggy.P kirjoitti:RV kirjoitti:No on kyllä _aika_ mitäänsanomaton... Olisi edes 8-kerroksinen, niin toisi ryhdikkyyttä jo huomattavastiMontako kaupunkia muistat jossa asemarakennus olisi korkeampi tai edes yhtä korkea kuin tämä?
RV kirjoitti:Väkisinkin tulee mieleen DetroitNo olipas kaukaa haettu.Ja kotoisammin Tikkurilan tuleva matkakeskus.
RV kirjoitti:Ehkei se mataluus, mutta massiivisuuden puute! Paljon olisi tehnyt kiskojen päälle menevä rakennuksen osa.Jotain tällaista olisin toivonut itsekin. Henri Löthmanin taannoin visioima ehdotus oli kovasti omaan makuuni. Tässä siitä kuva, jonka Iggy joskus postasi Oulu Visions-ketjuun:
Iggy.P kirjoitti:Matala, mutta massiivinen ja olisi kivasti yhdistänyt keskustan radan yli Raksilaan.
Purkki^ kirjoitti: Tikkurilan matkakeskukseta tulee 12-kerroksinen vain toimistotilan takia. Oli kaupunki kuinka suurin tahansa niin kyllähän matkakeskuksen tarpeet saadaan täytettä jo muutamalla kerroksella.Detroitin hylätyn aseman korkea osa on myös aseman päälle rakennettu toimistotorni, jolla ei ole rautatieliikenteen kanssa sen enempää tekemistä.
ÄmJii kirjoitti:Ei todellakaan kannata mitään tarpeettoman suuria komplekseja ryhtyä rakentamaan. Ajatelkaa hyvät ihmiset taloutta. Jos Oulusta silloin tällöin lähtee juna Helsinkiin, niin asema pitää rakentaa sen mukaan. Ei ole minkäänlaista ihmisvilinästä johtuvaa tarvetta rakentaa massiivista kolossia. Löthmanin ehdotus on suorastaan naurettava. Tuollaisella tuhoaa vain maksajan talouden - olipa se sitten julkinen tai yksityinen. Iso halli kumisisi tyhjyyttä. Siitä efektistäkö kannattaisi maksaa itsensä kipeäksi?Enemmänhän tuo toimisi kauppakeskuksena kuin varsinaisena matkakeskuksena. Nykyisessä suunnitelmassakin nimi on vaihdettu Kauppakeskus Asemaksi. Suurin osa koko rakennuksesta olisi liiketilaa, mille on kyllä kysyntää tuolla paikalla. Liiketilasta kuitenkin on keskustan alueella pulaa, niin miksei sitä voisi rakentaa matkakeskuksen yhteyteen?
ÄmJii kirjoitti:Ei todellakaan kannata mitään tarpeettoman suuria komplekseja ryhtyä rakentamaan. Ajatelkaa hyvät ihmiset taloutta. Jos Oulusta silloin tällöin lähtee juna Helsinkiin, niin asema pitää rakentaa sen mukaan. Ei ole minkäänlaista ihmisvilinästä johtuvaa tarvetta rakentaa massiivista kolossia. Löthmanin ehdotus on suorastaan naurettava.Löthman ehdotti tuota Ideaparkin vaihtoehdoksi ja sellaisena se oli minusta ihan järkevä ehdotus.
Janne76 kirjoitti:Propsit täältäkin Tampereen asemalle! Ulkoa saattaa näyttää joidenkin silmissä jopa brutaalille, mutta sisällä on tehty kunnon remontti uusine tunneleineen. Siellä on nyt muuten valmistumassa vissiin taas uus asematunneli?melkein oikeassa olet, mutta se ei ole uusi tunneli vaan sisäänkäynti hämpin parkkiin joka kulkee hämeenkadun alla koko itäisen osuuden koskeen asti rautatien toiselta puolelta.
jusa-masa kirjoitti:Kiitoksia tarkennuksesta!Janne76 kirjoitti:Propsit täältäkin Tampereen asemalle! Ulkoa saattaa näyttää joidenkin silmissä jopa brutaalille, mutta sisällä on tehty kunnon remontti uusine tunneleineen. Siellä on nyt muuten valmistumassa vissiin taas uus asematunneli?melkein oikeassa olet, mutta se ei ole uusi tunneli vaan sisäänkäynti hämpin parkkiin joka kulkee hämeenkadun alla koko itäisen osuuden koskeen asti rautatien toiselta puolelta.
Kaleva kirjoitti:Matkakeskuksen päärahoittaja vetäytyi, vaatekaupat edelleen sitoutuneitahttp://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/matka ... ta/617023/
Oulun matkakeskuksen rahoitus on avoinna. Päärahoittajaksi ehdolla olleen sijoittajan kerrotaan vetäytyneen. Asiasta uutisoi tänään Yle.
Lemminkäinen Talo Oy:n aluejohtaja Marko Palonen vahvistaa tapahtuneen, mutta ei paljasta vetäytynyttä rahoittajaa.
Marko Palonen vakuuttaa, että sijoittajien kanssa tehdään jatkuvasti töitä.
”Olemme herkässä tilanteessa. Neuvottelut jatkuvat. Käyttäjäpuolella meillä on hyvä tilanne. Pohjoismaiset vaatekaupat ovat tulossa. VR:n puolella muutoksia ei ole tapahtunut”, Palonen kertoo Kalevalle.
Kauppakeskukseen on kerrottu olevan tulossa muun muassa H&M, Cubus, Carlings, Dressmann, Bik Bok ja KappAhl.
”Yrittäjät uskovat Ouluun ja alueeseen. Osa yrityksistä on uusia Oulussa ja osa laajentaa toimintaansa. Ne täydentävät Oulun puutteellista erikoistavarakauppaa”, Palonen sanoo
Kaleva 3.1.2013 kirjoitti:Arina investoi vahvasti Limingantullissahttp://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/arina ... sa/617010/
Osuuskauppa Arina investoi Oulussa noin 30 miljoonaa euroa Limingantullin Prismakeskuksen uudistamiseen.
Liikekeskus laajenee ja pesee täydellisesti kasvonsa ensi marraskuuhun mennessä. Rakennustyöt, jotka on jo aloitettu, työllistävät noin sata henkeä. Uusi sisäänajo helpottaa liikennöintiä alueelle Nuottasaarentieltä käsin.