- 24.08.15 15:39
Johan sanoin, että kyllä Helsinki tätä saattaa kiirehtiä Sörnäistentunelin ja Kalasataman päällekkäisyyden vuoksi ainakin varausten mudossa, samoin kuin se on tehty Keskustatunnelin kohdalla. Tätä siis arvelin tämän vaatimuksen perusteella, että Hesinki olisi aikaistanut Kalasataman kautta kulkevan "Keskustatunneliverkon" aikataulua. En minä ole täällä muuta sanonut, juuta enkä jaata Sörnäistentunnelista näissä kahdessa viestissä, kuin että tuo saattaa vaikuttaa Helsingin aikatauluvaatimukseen. Sinä sen sijaan heitit hihastasi Keskustatunnelin ja mielipiteesi siitä.
Sellainenkin voi olla hyvin todennäköistä, että Redissä varaudutaan liittymään. Vastaan myös off-topic-kommenttiisi liittyen siihen, ketkäkö olisivat hankkeen hyötyjiä. Helsinki tietenkin, kun tämä helpottaa muiden sinne tulemista.
Eli haukut ihan väärää puuta ja jauhat ihan omaa settiäsi,ja opettele muuten täällä puhumaan muiden kanssa sivistyneesti, vihainen kakara.
sekovene kirjoitti:Ensinnäkin suostujat ovat Suomessa etukäteensuostujiasa meillä.RV kirjoitti:sekovene, turhaan pistät minulle miinusta jos Sörnäistentunneli ei etene ja vaikuttaa tietenkin töihin (vaikka onkin sinulle rakas hankeEn ole pistänyt sinulle miinusta pitkiin aikoihin, koska pidän horinoitasi viihdyttävinä. Tällä hetkellä en edes voi antaa "mainepisteitä", koska minulla on !VAROITUS! xD. Katso uudestaan, kuka sinulle sen miinuksen antoi.).
Mitä Sörnäistentunneliin tulee, niin olen joskus saattanut vähän naureskella sen puolesta esitetyille perusteluille, mutta siinä kaikki. Mistä olet saanut päähäsi, että se olisi minulle jotenkin erityisen tunteita herättävä hanke?
RV kirjoitti:Asia vaikuttaa kuitenkin varmasti monella tapaa mm. tunnelivarauksiin ja sitä kautta louhintatöihin. Varmasti Kalasataman nopean kasvun myötä Helsinki toivoo koko kokonaisuutta mahdollisimman pikaisesti,No ei se kyllä vaikuta. Sörnäistentunnelille on olemassa varaus Sörnäisten rantatien alla. Varaus ei vaikuta sen enempää kuin valmiskaan tunneli. Jos en väärin muista, niin tunnelin hyöty/kustannukseksi arvioitiin noin 0,3, jos keskustatunnelia ei rakenneta. Eli Sörnäistentunnelia ei missään tapauksessa kannata rakentaa, jos myös keskustatunnelia ei rakenneta. Näkeehän sen kartaltakin, että kyseessä on vain keskustatunnelin jatke. Keskustatunnelin toteutuminen taas lienee kiinni ennen kaikkea siitä, suostuvatko Espoo, Kirkkonummi ynnä muut hyötyjät maksumiehiksi.
Mielenkiintoista muuten, että aloitit yhtäkkiä jankutuksen Sörnäistentunnelista oikein kahdessa eri ketjussa. Onko kyseisestä hankkeesta kuulunut jotain uutta?
Johan sanoin, että kyllä Helsinki tätä saattaa kiirehtiä Sörnäistentunelin ja Kalasataman päällekkäisyyden vuoksi ainakin varausten mudossa, samoin kuin se on tehty Keskustatunnelin kohdalla. Tätä siis arvelin tämän vaatimuksen perusteella, että Hesinki olisi aikaistanut Kalasataman kautta kulkevan "Keskustatunneliverkon" aikataulua. En minä ole täällä muuta sanonut, juuta enkä jaata Sörnäistentunnelista näissä kahdessa viestissä, kuin että tuo saattaa vaikuttaa Helsingin aikatauluvaatimukseen. Sinä sen sijaan heitit hihastasi Keskustatunnelin ja mielipiteesi siitä.
Sellainenkin voi olla hyvin todennäköistä, että Redissä varaudutaan liittymään. Vastaan myös off-topic-kommenttiisi liittyen siihen, ketkäkö olisivat hankkeen hyötyjiä. Helsinki tietenkin, kun tämä helpottaa muiden sinne tulemista.
Eli haukut ihan väärää puuta ja jauhat ihan omaa settiäsi,ja opettele muuten täällä puhumaan muiden kanssa sivistyneesti, vihainen kakara.
"Tohtori Iggyn arkkiviholliset: Kapteeni RV ja Professori Darkmage." -Darkmage7280