Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talot eivät ole kaikki kaikessa. Raideliikenne, puistoalueet ja muut kaupunkikuvalliset projektit saavat aikaan keskustelua täällä.
tekijänä zeizei
#26223
UPnotOUT! kirjoitti:Saattaapi olla, että se ratikka vedetäänkin etelä-Helsinkiin jokunen päivä...

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Uus ... 5248579266

"Etelä-Helsingin raitiolinja on osa Helsingin liikennepoliittista näkemystä siitä, että kantakaupungin joukkoliikenne hoidetaan tulevaisuudessa sähköisillä välineillä. "Pyrimme siirtymään dieselbusseista kiskoille", Lehmuskoski sanoo. "Etenkin Etelä-Helsingissä on voitava liikkua raiteilla."
Siis onko niin, että tuolla hoitaa liikenteen bussit? Ja asukkaat vastustavat niiden vaihtoa raitiovaunuihin? Nyt ei pysty ymmärtämään. (Harvemmin tullut käytyä etelä-Helsingissä)

Suoraan sanottuna inhoan paikallisbusseja. Ei niihin voi luottaa, aikataulut sekavat ja mitä milloinkin! Lisäksi ne saastuttavat. Kaupungissa huomaa hyvin kuinka tuuletusikkunoiden välit täyttyvät mustalla paskalla.
Avatar
tekijänä UPnotOUT!
#26225
Paikalliset asukasyhdistykset ovat vastustaneet, koska pelkäävät ratikoiden melua sekä parkkipaikkojen vähenemistä.
Uskon, että kultahammasrannikon väestön ikääntyessä huomaavat ratikan tarpeellisuuden. Oma ajokortti menee hyllylle ja pitäisi päästä lääkäriin sekä bingoon...
Ratikat antavat tasaisempaa kyytiä vanhuksille, kuin nopeasti kiihdyttelevät ja kaartelevat maakaasubussit:)
tekijänä -Gentleman82-
#26242
En tiedä, olitko sinä upnotout kyseisessä asukastilaisuudessa. Minä olin ja tuntuu, että kaikki höyrypäät olivat liikkeellä. Sinne oli tultu porukalla huutamaan sitä vastaan, että ysiä ei pitäisi jatkaa rantaan. Kyseessä on taas pieni ja äänekäs porukka, jonka ainoa huoli on autopaikat. Hyi saatana että kuvotti. Asioita vääristeltiin oikein urakalla ja ratikkaa vastustettiin m.m "kaupunkikuvallisista" syistä. Korkeavuorenkatu menee pilalle kuulemma.
Avatar
tekijänä UPnotOUT!
#26243
En ollut paikalla, mutta uskon höyrypäiden olleen.
Raideratkaisut jostain syystä vain saavat höyrypäät liikenteeseen. Kenties pikaratikka olisi oikea vastaus :lol:
tekijänä -Gentleman82-
#26244
Ei kun ihan oikeasti, tilaisuus oli aivan raivokas. Bussia 17 vaadittiin takaisin, vaikka ysi nimenomaan korvasi bussin.
Uskon, että tällä palstalla kaikki voivat yhtyä siihen, että ratikka pitäisi jatkaa rantaan. Siellä oli kokoomusjupit huutamassa, että ei saa rakentaa kun menee parkkipaikat jne.

Tiedätkö, multa kuumeni pää niin saatanasti siellä, että tarttin heti kaljan kun tulin ulos. Paikalla ollut kaupunginjohtaja Saurikin lähti vetämään. Siellä oli tämä Burberry-jengi raivoamassa asiasta. Pääperuste: autopaikat ja se, että Korkeavuorenkatu menee pilalle. Voi v-tu!
tekijänä Jussi
#26247
-Gentleman82- kirjoitti:Tiedätkö, multa kuumeni pää niin saatanasti siellä, että tarttin heti kaljan kun tulin ulos. Paikalla ollut kaupunginjohtaja Saurikin lähti vetämään. Siellä oli tämä Burberry-jengi raivoamassa asiasta. Pääperuste: autopaikat ja se, että Korkeavuorenkatu menee pilalle. Voi v-tu!
Mitäs noille sekopäille vastattiin tosta autopaikka-jutusta? Vähenisikö ne sitten (oleellisesti)? Noi tollaiset yleisötilaisuudet on usein melkeinpä demokratian pilkkaamista - Ullanlinnan kymmenestätuhannesta asukkaasta varmaan aika tuntuva prosentti kuitenkin kulkee pääasiassa julkisilla ja miltei kaikki ainakin joskus.. eihän tuolle alueelle tarvittaisi ollenkaan busseja jos ko. raitiotie toteutettaisiin?
tekijänä -Gentleman82-
#26248
Ei siellä keskusteltu, siellä huudettiin. Toivon, että Mikko Alameri tai Antero Alku tekevät kunnon briiffin tilaisuudesta. Se oli aivan uskomattoman mauton. Ei siellä päästy selostamaan mitään, ainoa, jotka olivat äänessä olivat nämä jupit, jotka samaan aikaan päivittelivät 17:n viemistä, väittivät, että h14 on turha ja pitäisi korvata pikkubussilla ja että kaupat kuolevat, ja että kaupunkikuva menee pilalle. Ei tilaisuudessa ollut mitään asiallista. Eräs entinen turkulainen, jonka kanssa juttelin puolusti ratikoita, kiitos siitä turkulaiselle. Hän muisti Turun ratikat teinivuosiltaan!
tekijänä -Gentleman82-
#26558
http://www.hel.fi/wps/portal/Helsinki/A ... ttisivusto
31.08.09 Uudistunut Länsimetron nettisivusto kertoo metrohankkeen edistymisestä


Länsimetron nettisivut uudistuivat. Sivustolla kerrotaan Länsimetron ajankohtaisista asioista ja tiedotetaan rakentamiseen liittyvistä töistä. Asukkaat voivat antaa sivuston kautta palautetta ja esittää kysymyksiä. Töiden alkaessa sivustolta voi myös seurata louhinnan etenemistä ajantasaisen seurantajärjestelmän avulla.

Länsimetron rakentaminen alkaa syksyllä Ruoholahdesta. Rakennustöistä tiedotetaan lähialueen asukkaille ja toimijoille säännöllisesti koko rakennusajan.

Länsimetro Oy on Ruoholahti-Matinkylän 13,9 kilometrin pituisen metrolinjan tekninen toteuttaja. Länsimetron rakentaminen on Espoon ja Helsingin kaupunkien yhteishanke.
www.lansimetro.fi
http://www.lansimetro.fi/
tekijänä Jussi
#26559
http://www.lansimetro.fi/
K:Miksi Keilaniemeen rakennetaan asema, vaikka kaikki tulevat sinne omilla autoilla?
V:Keilaniemen asema mahdollistaa siellä työssä olevien siirtymisen joukkoliikenteen käyttäjiksi, kun joukkoliikenneyhteydet paranevat merkittävästi. Asema palvelee myös Itärannan asukkaita."
Tiukkoja kysymyksiä. Yksi kysyi kuka korvaa jos maljakko tippuu lattialle louhintatöiden vuoksi. On se monen mielestä niin vaarallista, ongelmallista ja jännittävää tuo rakentamistyö (ja joukkoliikenne ja varmaan aika moni muukin asia)
tekijänä zeizei
#26590
-Gentleman82- kirjoitti:http://www.rhk.fi/hankkeet/hankintailmo ... nittelu_j/

Pisara saa boostia kivasti.
Uskon töiden alkavan jo 3-5 v sisällä. Rata on myös välttämättömyys.
Mikäli alkaa pian, niin voi jo sanoa pk-seudun panostavan raideliikenteeseen kiitettävästi. Länsimetro, kehärata, pisara-rata ja mahdollisesti Espoon kaupunkirata. Aikamoinen määrä näin lyhyellä aikavälillä.

Ja todellakin toivon että tuota aletaan rakentamaan mahdollisimman pian. Mahdollistaakohan yhtään ratojen purkamista rautatieasemalta? Muuttaa varmasti myös hieman keskustan painottumista entisestään Forumin alueelle.
tekijänä ultrix
#26656
-Gentleman82- kirjoitti:http://www.rhk.fi/hankkeet/hankintailmo ... nittelu_j/

Pisara saa boostia kivasti.
Uskon töiden alkavan jo 3-5 v sisällä. Rata on myös välttämättömyys.
Pisara on muuten ihan kiva, mutta se rakennetaan liian syvälle ja sillä on ydinkeskustassa vain yksi asema (Forum). Minusta parempi Pisara olisi sellainen, joka pysähtyisi Töölön torilla tai Oopperalla, Kampissa (valmiiksi louhitussa Töölön metron laiturihallissa), Espalla ja Hakaniemessä. Tällöin ydinkeskustassa olisi kaksi asemaa, Kampissa ja Espalla. Rantametroon voisi vaihtaa Kampissa ja Hakaniemessä, Mini-Pisaran Forum-asemalta on pitkät kävelymatkat, kulki sitten Kampin tai Rautatientorin metroasemalle.

Jos erillinen Töölön metro halutaan päällekkäiseksi jostain syystä rakentaa, se on vielä Kampin kauttakin kulkevan Pisaran kautta mahdollinen. Tällöin se haarautuisi Espoon haarasta Kampissa ja jatkaa nykyistä Hankenin alle päättyvää umpikujaraidetta pitkin Töölöön ja edelleen Meikun kautta Pasilaan tai Haagan suuntaan.
Avatar
tekijänä Krio
#26661
Ohhoh, miksen itse ole tuota ajatellutkaan?! :shock: Itse olen suunnitellut metron laajennusta ja siinä Töölön linja menisi samaa reittiä Kampista Pasilaan, luonnollisesti, mutta haarautuisi vain Viikkiin Käpylästä.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 26