Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

tekijänä Klazu
Vautsi, hieno rakennus tosiaan jos toteutuu tuollaisenaan. Tuohon yhteyteen tulee varmaan jonkinlaisia terminaalitilojakin, kun itse rakennus on kerran noin pitkä?

Aluetta tuntemattomana ihmettelen havainnekuvissa olevien risteilyalusten määrää. Onko Helsingin satamassa joskus noin monta risteilyalusta yhtä aikaa, vai onko näissä havainnekuvissa korvattu "ilmapallot" risteilyaluksilla. ;)
tekijänä hmikko
Klazu kirjoitti:Vautsi, hieno rakennus tosiaan jos toteutuu tuollaisenaan. Tuohon yhteyteen tulee varmaan jonkinlaisia terminaalitilojakin, kun itse rakennus on kerran noin pitkä?
Kyllä. Ks. Purkin linkkaama PDF. Rakennuksessa on hotellin lisäksi uusi terminaali, bussiterminaali kannen alla ja liiketiloja.
Klazu kirjoitti:Aluetta tuntemattomana ihmettelen havainnekuvissa olevien risteilyalusten määrää. Onko Helsingin satamassa joskus noin monta risteilyalusta yhtä aikaa, vai onko näissä havainnekuvissa korvattu "ilmapallot" risteilyaluksilla. ;)
Monissakin kesäaikaan otetuissa valokuvissa näkyy kolme tai neljä laivaa yhtaikaa, esim. Tallinnan ja Pietarin lautat kääntymässä ja pari risteilyturistien laivaa parkissa. Suunnittelutoimiston rendereissä tunnetusti kalseinkin betoniaukio on täynnä onnellisia ihmisiä, miksipä siis ei satama-allas olisi täynnä paatteja.
tekijänä Clepe
Klazu kirjoitti:Aluetta tuntemattomana ihmettelen havainnekuvissa olevien risteilyalusten määrää. Onko Helsingin satamassa joskus noin monta risteilyalusta yhtä aikaa, vai onko näissä havainnekuvissa korvattu "ilmapallot" risteilyaluksilla. ;)
Noi uudisrakennuksen vierestä lähtevät "risteilyalukset" ovat Tallinnaan ja Pietariin kulkevia autolauttoja (Länsisatamasta 6 eri laivaa mutta eivät siis koskaan kaikki samaan aikaan satamassa). Jostain syystä ollut tarvetta laittaa jotain risteilyaluksia siihenkin. Mutta kyllä Helsingin satamissa on joka kesä päiviä jona risteilijöitä on paljon, voi katsoa vaikka täältä. Käsittääkseni ajatuksissa on ollut keskittää suurimmat risteilyalukset tuonne Hernesaaren kärkeen, koska Kustaanmiekassa taitaa olla ~200 metrin pituusrajoitus.
tekijänä magno
Klazu kirjoitti:...
Aluetta tuntemattomana ihmettelen havainnekuvissa olevien risteilyalusten määrää. Onko Helsingin satamassa joskus noin monta risteilyalusta yhtä aikaa, vai onko näissä havainnekuvissa korvattu "ilmapallot" risteilyaluksilla. ;)
Ei tietenkään. Vesikin on liian kirkasta ja puut vihreitä.
tekijänä jake
Tämä hanke tuli minulle ihan puskista, mutta komealta näyttää! Jätkäsaareen on tulossa pienimuotoinen hotelliklusteri, neljä hotellia laskujeni mukaan: Kämp Tower (16-kerroksisena), Stora Enson puukorttelin hotelli, Art Hotel ja sitten vielä tämä uusi terminaalihotelli.
tekijänä jusa-masa
Tää rakennus muistuttaa hienosti sivuprofiililtaan juuri hieman pyöristettyä risteityalusta jonka piippu toi aalto on. Toimii omaan silmään erittäin hyvin.
tekijänä RV
Ihan turha koko Kämp-tower joka keskinkertaisen korkeutensa vuoksi peräti pilaisi alueen (ellei ole hyvin kapea ja leveä), tuo on upea.
tekijänä Kantti
Hienoa että tehdään jotakin oikeasti omaperäisempää eikä vain näennäiserilaista! Enemmän pitäisi olla uskallusta saada aikaan erottuvuutta muista pohjoismaiden - miksei muistakin - pääkaupungeista Helsingilläkin, ettei ole pelkkää pikkunäppärää. Kääntöpuoli näissä tietenkin on maksettava hinta (raha).
tekijänä Chae-chu
Kyllä! Tätä juurikin Länsisataman alue tarvitsee! Olen jo pitkään mietiskellyt mihin tuon Länsisataman autoruljanssin saisi piiloon kun asuintalot saavuttavat tuon pienen poukaman; tietysti katutason alle, kuten Olympiaterminaalissa on tehty jo aikoja sitten. Uskon että hotelli tuolla sijainnilla on enemmän kuin tervetullut ja rakennuksen arkkitehtuurikin on mielestäni oikein uljasta. Olen samaa mieltä jusa-masan kanssa siitä että rakennuksen profiilista tulee mieleen kuin yksi ylimääräinen risteilylaiva, olkoonkin että kyseessä on hieman "sliikimmän" muotoinen versio. Kaikin puolin onnistunut lisä nykyiseen tylsähköön terminaalirakennukseen.

Pientä kritiikkiä kuitenkin, (ei välttämättä ole tämän suunnitelman tehneitten arkkitehtien valinta) mutta eikö tuota pienen niemen kärkekäkin voisi käyttää rakentamiseen. Ei välttämättä asuintaloille, mutta vaikkapa jonkinsortin ravintolalla olisi aikamoisen spesiaalit näkymät tuolta :shock:
tekijänä Urbaani
Yksi asia mikä minua Jätkäsaaressa ihmetyttää on se, että Jätkäsaaren eteläiset rannat näyttävät kaavoitetun pientaloille! Miksi kerrostaloista koostuvaa korttelikaupunkia ei voisi rakentaa koko Jätkäsaaren alueelle?
tekijänä MindW
TANDE kirjoitti:Yksi asia mikä minua Jätkäsaaressa ihmetyttää on se, että Jätkäsaaren eteläiset rannat näyttävät kaavoitetun pientaloille! Miksi kerrostaloista koostuvaa korttelikaupunkia ei voisi rakentaa koko Jätkäsaaren alueelle?
Eteläisillä rannoilla ei ole vielä lainvoimaista asemakaavaa, ainoastaan osayleiskaava, joka ohjaa asemakaavoitusta. Voi olla, että Kalasataman townhousejen menekistä opitaan ja Jätkäsaareen kaavoitetaan kerrostaloja.
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 150