Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talon aulassa voit esitellä omia kuvia rakennuksista, kaupungeista ja muista urbaaniin teemaan liittyvistä kohteista. Esittele kotikaupunkisi tai kommentoi muiden kuvia. HUOM! Kuvat ovat tekijänoikeuslain suojaamia, eikä kuvien kopiointi ole sallittua ilman kuvaajan lupaa!

Onko tämä aihe turha?

Kyllä, talkkareiden pitää poistaa välittömästi.
Ei ääniä
0%
Ei, antaa olla vaan ja katsellaan syntyykö jotain.
16
100%
tekijänä Hypno
Jape kirjoitti:Kiitoksia, tuossa tone mappingissa alkoi jo näyttää jokseenkin halutunlaiselta.

Se on defaulttina "Tone Compressorina", eikä se siitä suostunut miksikään muuttumaan vaikka kuinka klikkailin, tiedä sitten missä syy. Onko sulla siis ihan tuo Photomatixin Basic-versio? Pitääkö tuo asetus muuttaa jostain muualta?
Pro versio kyseessä, entiä onko basic jotenkin tuon suhteen rajoitettu, ei ihme jos ei saa mitään detaileja esiin jos puuttuu tuo detail enhancer :P
tekijänä Jape
Hypno kirjoitti:
Jape kirjoitti:Kiitoksia, tuossa tone mappingissa alkoi jo näyttää jokseenkin halutunlaiselta.

Se on defaulttina "Tone Compressorina", eikä se siitä suostunut miksikään muuttumaan vaikka kuinka klikkailin, tiedä sitten missä syy. Onko sulla siis ihan tuo Photomatixin Basic-versio? Pitääkö tuo asetus muuttaa jostain muualta?
Pro versio kyseessä, entiä onko basic jotenkin tuon suhteen rajoitettu, ei ihme jos ei saa mitään detaileja esiin jos puuttuu tuo detail enhancer :P
Noniin, onnistuin sitten hommaamaan tuon pro-version, eli nyt alkaa jo detailitkin näkyä paremmin.

Kuva

Kuva

Kuva

Hitto kun ei pääse tekemään lisää - kameran usb-kaapelin plugi on jotenkin vääntynyt niin, ettei se sovi enää koneen usb-porttiin.
tekijänä OlliMolli
Juu komean näköstä on. Itsekin yritin tossa uutena vuotena HDR:ää, mutta en oikein hallitse tota photomatixia, niin jätin sen touhun siihen sitten. Onko noihin kuviin muuten lisätty värisaturaatiota? Mietin vaan kun olen huomannut, että HDR-kuvissa melkein poikkeuksetta on älyttömän kylläiset värit, että onko se jokin HDR:lle ominainen ilmiö?
tekijänä Jape
Kiitoksia kommenteista.
OlliMolli kirjoitti:Onko noihin kuviin muuten lisätty värisaturaatiota? Mietin vaan kun olen huomannut, että HDR-kuvissa melkein poikkeuksetta on älyttömän kylläiset värit, että onko se jokin HDR:lle ominainen ilmiö?
Siihen voi itse vaikuttaa, mutta poikkeuksellinen värikkyys on ominaista HDR-kuville. Tone mapping -vaiheessa saturaation voi kyllä itse määrittää, mutta noissa minun kuvissani se ei ole lähelläkään ääripäätä.

Itse olen oppinut tykkäämään tuosta efektistä, vaikkakin vieläkin olen sitä mieltä, että se sopii lähinnä sellaisiin kuviin, joissa yhdellä valotuskerralla ei voisi mitenkään saada kaikkea näkyviin.
tekijänä Hypno
Kuva
Tuttu paikka, jälleen Satakunnansiltaa ja maisemia ihastelemassa.

Kuva
Hämeensillalta näkymää pohjoiseen, koskipuistoa kummallakin puolella.

Kuva
Hämeensillalta näkymää etelään, vasemmalla matkailutalo, verkarantaa ja Ilves. Oikealla Tako josta seuraavassa kuvassa lisää..

Kuva
"TEHDAS KESKUSTASSA? OMG!" Tarviihan kaupungin juuristaan kiinni pitää, vai kauankohan tuo vielä tuossa tönöttääkään..?

Tällaisia tällä kertaa :)
tekijänä RV
Hypno kirjoitti:Kuva
Tuttu paikka, jälleen Satakunnansiltaa ja maisemia ihastelemassa.
Wow, tuossa kuvassa Tampere näyttää ihan vanhan ajan Lontoolta.
tekijänä grendy
Jännä toi vika kuva... tykkään :)
tekijänä Jape
Kävin böndellä tuulettumassa ja tuli vähän kuvattua Puumalan luonnonkauniita näkymiä. HDR-kuvaukseen olen alun puristisista asenteistani vapauduttua retkahtanut lopullisesti. Se on sopivan haastavaa ja hyvä lopputulos sitten myös on hyvää, eikä sitä ainaista "ihan kivaa".

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Puumalansalmen komeasta sillasta otin kaksikin kuvasarjaa tehdäkseni HDR-yhdistelmän, mutta kummastakaan ei tunnu tulevan mitään. Vaikka kameran liikahtelun aiheuttaman vääristämän sainkin tuskin ja vaivoin hoidettua Fotarilla, alkoi Photomatix lätkiä HDR-generointivaiheessa kuvan päälle haamuja ja ties mitä bittipuuroja:

Kuva

Kuva

Jos joku osaa vastata yllä esittämiini kysymyksiin, olisin erittäin kiitollinen.

Loppuun vielä viime syksynä otetusta yhdestä RAW-kuvasta tehty "pseudo HDR", sumuisen ja kylmän syysaamun tunnelmasta välittynee jotain:
Kuva
tekijänä okl
TODELLA upeita kuvia luonnosta. :P Keskimäärin luontokuvat ovat mitä hirveintä katsottavaa, kun joku marjastaja on ottanut ne upouudella kännykkäkamerallaan jne. Luontokuvissa usein onkin ongelmana värien puute, mikä tekee kuvista inhottavan vaaleita. Tällaisia kuvia katselee mielellään! Viides kuva on ehdoton suosikkini. Todella makeat värit ja muutenkin herkullinen maisema. Tuo sumu kuva on kans jännä. ;)
tekijänä Janne_H
Jape kirjoitti:
Kuva

Mulla on kanssa kokeilussa tullu samanlaista bittipuuroa, kuin tuo vedenpinta. Mulla ainaki ne häipyi, kun otin enemmän kuvia eri valotuksilla.

Eli siis, 3 kuvalla saattoi tulla tuollaista jossain kuvissa, mutta kun yhdistin 6 erilailla valottunutta kuvaa, niin enää ei näkynyt.
tekijänä RV
Kuva

Kuva
Nämä ovat lempikuvani. Ei voi muuta sanoa kuin että oikeita mestariotoksia.
Viimeksi muokannut RV, 24.05.07 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11