Sivu 20/21
Re: Vantaan tulevat tornitalot
Lähetetty: 03.09.08 12:02
Kirjoittaja -Gentleman82-
http://194.188.93.116/wl_vansan/newsp/v ... 080831.jpg
Vantaan Sanomissa juttua 31.8. Vantaan tornitaloista. Projektit lykkääntyvät.
www.vantaansanomat.fi ja arkistosta 31.8.2008. jos linkki ei toimi.
Re: Vantaan tulevat tornitalot
Lähetetty: 14.09.08 09:23
Kirjoittaja H.C.
Jos Vantaan Sanomien juttu meni ohi, niin tässä se on vähän isompana:
http://koti.welho.com/pcatani/avt3.jpg
Tässä vähän uudempi kuva Avia Towerista, joka oli Vantaan Sanomien sivuilla silloin jokin viikko sitten. On muuttunut vähän massiivisemmaksi

Re: Vantaan tulevat tornitalot
Lähetetty: 14.09.08 12:50
Kirjoittaja jusa-masa
Vaikka rakennus ei ole hirveän korkea(paitsi tietysti suomen mittakaavassa) on ton tornin ulkonäköön panostettu niin
paljon, että voin ihan hyvällä omalla tunnolla sanoa sen olevan suomen kaunein torni.
Omaperäisintä on toi päivän mukaan vaihtuva väritys ja ylöspäin levenevyys, eikä tornin juuressa oleva
ns."tukitankokaan" tuo siihen mitään haittaa vaan ennemminkin omaperäisyyttä. Great!
(Odotellessa Tähtitornia Tampereelle.

)
Re: Vantaan tulevat tornitalot
Lähetetty: 14.09.08 15:10
Kirjoittaja zeizei
Kukas muuten tämän saa rakennettavakseen? Rakentajasta riippuen tietyt toteutukset voivat olla liian vaikeita, epätaloudellisia, mahdottomia jne.

Mutta toivotaan että toteutuu tälläisenään eikä tehdä mitään kompromissiratkaisuja.
Re: Vantaan tulevat tornitalot
Lähetetty: 14.09.08 15:58
Kirjoittaja H.C.
Ei ole ainakaan vielä kerrottu kuka sen rakentaa, mutta rakennuttaja on kai Eläke-Fennia (joka on Jumbonkin takana). Palmberg rakensi Jumbon toisen vaiheen, mutta eiköhän nämä aina jotenkin kilpailuteta. Toivotaan parasta, eiköhän koko talon tarkoitus ole vetää katseet Jumboon päin.
Re: Vantaan tulevat tornitalot
Lähetetty: 07.11.08 11:08
Kirjoittaja -Gentleman82-
Re: Vantaan tulevat tornitalot
Lähetetty: 20.08.09 08:54
Kirjoittaja Purkki^
Avia Tower kuollut ja kuopattu?
Onko viimeisen puolenvuoden aikana kaavailtu vantaalle yhtään uutta tornitaloa?
Re: Vantaan tulevat tornitalot
Lähetetty: 20.08.09 10:18
Kirjoittaja H.C.
Ei ole kuollut vaan kaava on nyt tulossa lopullisesti hyväksyttäväksi, kaupunkisuunnittelulautakunta hyväksyi jo äskettäin. Tontille on tulossa jonkinlainen julkisivu-mallikappale mainostamaan tornia lähiaikoina, jos oikein olen ymmärtänyt.
Ei muistaakseni mitään kummempia uusia torneja suunnitteilla. En ole kauhean tiiviisti enää seurannut.
Re: Vantaan tulevat tornitalot
Lähetetty: 29.09.09 10:46
Kirjoittaja Juna
Laitetaan tämä tänne kaikkien talolaisten nähtäväksi. Avia Tower siis nytkähti jälleen eteenpäin.
Kerrankin kerroskorkeutta lisätään ja saadaan jotain näyttävämpää aikaiseksi. Olisi jäänyt Flamingon tapaan hieman vaisuksi alkuperäisellä suunnitelmalla. Vantaalla on hyvä asenne rakentamisen suhteen.
Vantaalle nousee ehkä 21-kerroksinen pilvenpiirtäjä
28.9.2009 20:04
Kaisu Moilanen
Helsingin Sanomat
Arkkitehtitoimisto Davidsson – Tarkela Oy
Avia Towerista tulee Vantaan korkein rakennus. Kuva on havainnekuva.

Vantaan kaupunki saa oman taivaita hipovan maamerkkinsä Kehä kolmosen varteen. Toimistotalo Avia Tower noussee Kehä III:n varrelle, kauppakeskus Jumbon viereen. Toteutuessaan Avia Towerista tulee Vantaan korkein rakennus.
Vantaan kaupunginvaltuusto hyväksyi maanantaina asemakaavamuutoksen, joka mahdollistaa Avia Towerin komeuden nostattamisen aiempaa korkeammalle. Toimistotornin kerrosneliöt ovat matkan varrella kaksinkertaistuneet ja kerrokset lisääntyneet jopa 21:een.
Rakennuksen suunnittelusta järjestettiin vuonna 2006 suunnittelukilpailu, jonka voitti Arkkitehtitoimisto Davidsson Oy.
Kahteen alimpaan kerrokseen on mahdollista sijoittaa liiketiloja, mutta muuten torni tulee toimistokäyttöön.
Avia Tower on osa Kehä III:n varteen rakennettavaa palvelukeskittymää.
Re: Vantaan tulevat tornitalot
Lähetetty: 29.09.09 12:07
Kirjoittaja H.C.
Toivotaan että lähtee piakkoin rakenteille
Sellainen toinen asia että Martinlaakson uusi ostari ja torni ovat saamassa rakennusluvat tänään iltapäivällä. Katuja on koko kesän ja syksyn ajan myllätty uuteen uskoon ja työt jatkuu joulukuuhun saakka. Vanhan ostarin purkamisesta ei ole mitään tietoa, saatta vielä mennä jonkin aikaa...
Re: Vantaan tulevat tornitalot
Lähetetty: 04.04.10 20:19
Kirjoittaja Purkki^
Vantaansanomissa oli juttua Avia Towerista.
http://www.vantaansanomat.fi/Uutiset/Ju ... ousukautta
Toivotaan, että rakentaminen alkaisi vielä tänä vuonna.
Re: Vantaan tulevat tornitalot
Lähetetty: 09.02.11 16:52
Kirjoittaja UPnotOUT!
http://www.aviatower.fi/
Avia toweria markkinoidaan...
Re: Vantaan tulevat tornitalot
Lähetetty: 09.02.11 17:27
Kirjoittaja Purkki^
Vihdoinkin!
Vaikka vähän vedänkin kotiinpäin niin mielestäni tästä tulee yksi Suomen hienoimmista tornitaloista. (Eipä tota kilpailua nyt niin kovin paljon ole)

Re: Vantaan tulevat tornitalot
Lähetetty: 09.02.11 17:41
Kirjoittaja RV
Aikataulusta mitään hajua?

Re: Vantaan tulevat tornitalot
Lähetetty: 09.02.11 18:12
Kirjoittaja grendy
Purkki^ kirjoitti:Vihdoinkin!
Vaikka vähän vedänkin kotiinpäin niin mielestäni tästä tulee yksi Suomen hienoimmista tornitaloista. (Eipä tota kilpailua nyt niin kovin paljon ole) 
Renderöinti näyttää ainakin eeeerittäin lupaavalta ja mahdollisesti tulee oleen jopa hienoin!

.. Tosin esitteen ilmestymisestä rakentamiseenkin voi mennä vielä hetki.. mutta eiköhän tällä taloustilanteella ainakin toivoa ole ihan kiitettävästi
