Olin taas liikkellä Kalevassa, joten kuvia Kalevanrinteen työmaalta.
Seitsemäs kerros on siis menossa ja vaikka elementtisaumat vielä irvistävätkin niin niistä ei ehkä kannata olla huolissaan.
Katutason liiketiloihin näkee hyvin sisälle ja niistä näkee hyvin ulos.
Vaikkei elementeissä olekaan syvennyksiä saumojen siloittamiseksi, se ei näköjään haittaa tasaisen seinän tekemistä, riittää kun ruiskutetaan vähän laastia pinnalle. En sitten tiedä kuinka kestävä tällainen ratkaisu on.
S-Marketin kulmalta kohti Prismaa koko Kalevanrinteen alueen poikki. Ei ole enää teollisuusrakennuksia.
Samaa tekniikkaa seinäpintojen tasoittamiseksi on käytetty myös Yliopistonkatu 52:ssa. Tosin raidoitetut elementit ovat edelleen eri paria.
Yliopistonrinteen Technopoliksella asennetaan seinälaattoja ja saunaosaston(?) seinätkin ovat paikoillaan. Paljonkohan tuossa pyöristyksessä on mennyt rakennusoikeutta hukkaan? Täytyy kyllä kiittää uhrauksesta jos niin on käynyt.
Pohjolankadulla 21:n laajennus on saamassa neljättä kerrosta.
Lapintien sillalla ollut nosturi nosti siltakannen palkit paikoillee ja kansi odottanee valua, mikäli alapuolella on muotti paikoillaan. Muistaakseni oli.
Lapintie 9:ssä kairataan paaluja talon perustuksia varten.
Hatanpään Ruukinpatruunan tontille on tullut kaivuri ja Hatanpään valtatien varren puita on kaadettu.
Satamakatu 17:n purku- ja rakentamistyöt alkavat marraskuun alussa.
tampere.fi kirjoitti:Ympäristönsuojelupäällikkö on hyväksynyt ympäristönsuojelulain (527/2014) mukaisen, häiritsevästä tilapäisestä melusta tehdyn ilmoituksen. Lujatalo Oy:n tekemä ilmoitus koskee purku- ja rakennustöitä osoitteessa Satamakatu 17 1.11.2015–1.11.2017 maanantaista lauantaihin klo 7.00–18.00. Erityisen häiritsevää melua aiheuttavia töitä, kuten iskuvasarointia ja paalutusta, tehdään ainoastaan maanantaista perjantaihin.
http://www.tampere.fi/tampereinfo/ilmoi ... lXMCC.html
Yhdyskuntalautakunnan kokouksen asialistalla on lausunnot ja asemakaavan hyväksyminen Kaukajärvelle tulevan automarketin/kerrostalon kaavasta. Alunperinhän kaava käsitti yhden liikekerroksen ja 3 asuinkerrosta. Kaavatyön edetessä asuinkerrosten määrä on kasvanut ja on nyt 8. Parkkipaikat ovat edelleen kuitenkin paikoillaan.
Lisäksi selvä leikkaa-liimaa -metodi vastineluettelossa kertoo kuinka meistä välitetään.
Kaava-aineistot:
http://www.tampere.fi/cgi-bin/kaava/kaavadoc?8590