Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

tekijänä jusa-masa
#8253
grendy kirjoitti:Joo ei oo Radissonista mitään uutta infoo.. Ainut mitä tänään Taloussanomien nettisivuilla Sokotelista luki oli:
Pääkaupunkiseudulle yhtiöltä on tulossa kolme hotellia lähivuosina, yksi Vantaalle kauppakeskus Jumbon yhteyteen ja kaksi Helsinkiin. Leville rakennetaan Sokos-hotellia parhaillaan ja Tampereen ytimeen on tulossa uusi hotelli. Pietariin suunnitteilla on jo kolme hotellia, ja todennäköisesti lisää on tulossa.

eli sen odotus jatkuu vielä kaaaaaaauan luultavasti :D
Ei sen odotuksen niin kauan pitäisi kestää, koska jos ei seuraavana keväänä ala Radisson SAS ilmestyä menee kaava taas umpeen ja sitten on turha toivoa, että se ikinä siihen rakentuukaan. Sen aikatauluhan on ajoitettu kevät/2007. Ja se mikä sitä viivästyttää oli tosiaan se, että se meni uudelleen suunniteltavaksi ja sok päätti kokouksessaan syksyllä asiasta tosin en tiedä mitä. :)
Viimeksi muokannut jusa-masa, 20.11.06 16:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tekijänä Tyna
#8254
Ne vanhat varastot tietääkseni olivat suomen sisällissodassa vankilana ja sinne ne punaiset sitten teurastettiinkin. :I
Ei niitä sitten varmaan saa purkaa jos ne kerran ovat historiallisesti tärkeitä paikkoja...
tekijänä jusa-masa
#8256
Tyna kirjoitti:
Ne vanhat varastot tietääkseni olivat suomen sisällissodassa vankilana ja sinne ne punaiset sitten teurastettiinkin. :I
Ei niitä sitten varmaan saa purkaa jos ne kerran ovat historiallisesti tärkeitä paikkoja...

Ne tietääkseni aiottaan purkaan kunhan se tunneli päätös saadaan aikaseks.
Avatar
tekijänä pks
#8271
Jos te puhutte Tampereen vanhasta tavara-asemasta, kaupungin kaavoituskatsaus tältä vuodelta sanoo näin:
Tampereen kaupunki kirjoitti: 3. TAMMELA, Ratapihankatu
Ratapihankatu suunnitellaan jatkettavaksi tulevaisuudessa Kekkosentielle asti. Samalla VR:n entisen tavara-asemaalueen maankäyttöä tarkistetaan. Tavara-asema- ja PMK:n rakennus suojellaan. Alueelle suunnitellaan tehokasta asuin- ja liikerakennuskorttelia. (7877)
Ratapihankatu siis tulee kaiketi kiertämään välittömästi radan vieressä sijaitsevat säilytettävät rakennukset. Rakennukset vaatinevat melko perusteellista kunnostusta.
tekijänä jusa-masa
#8289
pks kirjoitti:Jos te puhutte Tampereen vanhasta tavara-asemasta, kaupungin kaavoituskatsaus tältä vuodelta sanoo näin:
Tampereen kaupunki kirjoitti: 3. TAMMELA, Ratapihankatu
Ratapihankatu suunnitellaan jatkettavaksi tulevaisuudessa Kekkosentielle asti. Samalla VR:n entisen tavara-asemaalueen maankäyttöä tarkistetaan. Tavara-asema- ja PMK:n rakennus suojellaan. Alueelle suunnitellaan tehokasta asuin- ja liikerakennuskorttelia. (7877)
Ratapihankatu siis tulee kaiketi kiertämään välittömästi radan vieressä sijaitsevat säilytettävät rakennukset. Rakennukset vaatinevat melko perusteellista kunnostusta.
On järkyttävää, että se rotisko suojellaan kun tietää missä kunnossa se tosiaan on vaikka onkin historiallista arvoa, mutta kuinka moni se nykypäivänä tietää muutkin kuin minä, joka en arvosta ihmisteurastamoa kovin korkealle tampereen historiallisista kohteista.
Avatar
tekijänä grendy
#8293
jusa-masa kirjoitti:
grendy kirjoitti:Joo ei oo Radissonista mitään uutta infoo.. Ainut mitä tänään Taloussanomien nettisivuilla Sokotelista luki oli:
Pääkaupunkiseudulle yhtiöltä on tulossa kolme hotellia lähivuosina, yksi Vantaalle kauppakeskus Jumbon yhteyteen ja kaksi Helsinkiin. Leville rakennetaan Sokos-hotellia parhaillaan ja Tampereen ytimeen on tulossa uusi hotelli. Pietariin suunnitteilla on jo kolme hotellia, ja todennäköisesti lisää on tulossa.

eli sen odotus jatkuu vielä kaaaaaaauan luultavasti :D
Ei sen odotuksen niin kauan pitäisi kestää, koska jos ei seuraavana keväänä ala Radisson SAS ilmestyä menee kaava taas umpeen ja sitten on turha toivoa, että se ikinä siihen rakentuukaan. Sen aikatauluhan on ajoitettu kevät/2007. Ja se mikä sitä viivästyttää oli tosiaan se, että se meni uudelleen suunniteltavaksi ja sok päätti kokouksessaan syksyllä asiasta tosin en tiedä mitä. :)
Tota en muuten ajatellutkaan että kaava menee umpeen ja sitä ennen varmasti joku päätös tulee! Eli odotus ei voi jatkua ainakaan ikuisesti ;).. Muistaako kukaan koska kaava menee umpeen oikeasti? En kyllä enää jaksa odottaa ees koko Radissonia, ehkä johtuu siitä lähinnä kun on vähän muuta actionia ollu elämässä nyt niin ei oo tälläset ongelmat tuntunu niin tärkeiltä :D
tekijänä jusa-masa
#8295
grendy kirjoitti:
jusa-masa kirjoitti:
grendy kirjoitti:Joo ei oo Radissonista mitään uutta infoo.. Ainut mitä tänään Taloussanomien nettisivuilla Sokotelista luki oli:
Pääkaupunkiseudulle yhtiöltä on tulossa kolme hotellia lähivuosina, yksi Vantaalle kauppakeskus Jumbon yhteyteen ja kaksi Helsinkiin. Leville rakennetaan Sokos-hotellia parhaillaan ja Tampereen ytimeen on tulossa uusi hotelli. Pietariin suunnitteilla on jo kolme hotellia, ja todennäköisesti lisää on tulossa.

eli sen odotus jatkuu vielä kaaaaaaauan luultavasti :D
Ei sen odotuksen niin kauan pitäisi kestää, koska jos ei seuraavana keväänä ala Radisson SAS ilmestyä menee kaava taas umpeen ja sitten on turha toivoa, että se ikinä siihen rakentuukaan. Sen aikatauluhan on ajoitettu kevät/2007. Ja se mikä sitä viivästyttää oli tosiaan se, että se meni uudelleen suunniteltavaksi ja sok päätti kokouksessaan syksyllä asiasta tosin en tiedä mitä. :)
Tota en muuten ajatellutkaan että kaava menee umpeen ja sitä ennen varmasti joku päätös tulee! Eli odotus ei voi jatkua ainakaan ikuisesti ;).. Muistaako kukaan koska kaava menee umpeen oikeasti? En kyllä enää jaksa odottaa ees koko Radissonia, ehkä johtuu siitä lähinnä kun on vähän muuta actionia ollu elämässä nyt niin ei oo tälläset ongelmat tuntunu niin tärkeiltä :D
Ei odotus ikuisesti voi kestää. Oikeassa olet.
Viimeksi muokannut jusa-masa, 28.11.06 14:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tekijänä Sasu K
#8446
jusa-masa kirjoitti:Ei sen odotuksen niin kauan pitäisi kestää, koska jos ei seuraavana keväänä ala Radisson SAS ilmestyä menee kaava taas umpeen ja sitten on turha toivoa, että se ikinä siihen rakentuukaan.
Ei asemakaava voi "mennä umpeen" siinä mielessä, että se raukeaisi. Tarkoittanet asemakaavan ajanmukaisuuden arviointia (maankäyttö- ja rakennuslain 60 §).

Ajanmukaisuuden arvioinnin määräaika on lähtökohtaisesti 13 vuotta. Sitä voidaan erityisestä syystä lyhentää tai pidentää. Rajat ovat 5 vuotta ja 20 vuotta. Onko siis niin, että Radissonin asemakaavassa määräaikaa on lyhennetty? Jos on, ajanmukaisuus joudutaan arvioimaan rakennuslupaa myönnettäessä.
tekijänä jusa-masa
#8452
Sasu Karjalainen kirjoitti:
jusa-masa kirjoitti:Ei sen odotuksen niin kauan pitäisi kestää, koska jos ei seuraavana keväänä ala Radisson SAS ilmestyä menee kaava taas umpeen ja sitten on turha toivoa, että se ikinä siihen rakentuukaan.
Ei asemakaava voi "mennä umpeen" siinä mielessä, että se raukeaisi. Tarkoittanet asemakaavan ajanmukaisuuden arviointia (maankäyttö- ja rakennuslain 60 §).

Ajanmukaisuuden arvioinnin määräaika on lähtökohtaisesti 13 vuotta. Sitä voidaan erityisestä syystä lyhentää tai pidentää. Rajat ovat 5 vuotta ja 20 vuotta. Onko siis niin, että Radissonin asemakaavassa määräaikaa on lyhennetty? Jos on, ajanmukaisuus joudutaan arvioimaan rakennuslupaa myönnettäessä.
No, juuri tätä mä vähän hain takaa tolla mun jutullani. Eikö toi 5 vuoden ollut? Joku asiasta paremmin tietävä jos vois tarkistaa? Hotellistahan on ilmoitettu, että sen rakentaminen pitäisi alkaa ensi keväänä ja näkisin, että jos ne siitä hirveästi vielä viivyttelee niin ovat hylänneet tornin rakentamiseen liittyvät aikeet tai siirtäneet ne hyvin pitkälle hamaa tulevaisuuteen.
tekijänä jusa-masa
#9978
Hienoa, Nyt näyttää hyvältä Radisson SAS hotellin suhteen.
Katselin tampereen sivuja ja löysin Tullin alueen kehittämissuunnitelmasta hotellin rakentumisaikatauluksi 2007-2008 välisen ajan. :D Muutenkin näyttää paremmalta ko tullin alue suunnitelmissa lisäksi tullin putki akselilla asematunneli-tullintori-tamperetalo on houkuttelevan kuuloinen.

Ohessa linkki kyseisille sivuille(ensimmäinen linkki):
http://www.tampere.fi/kaupunkisuunnitte ... index.html[/url]
tekijänä Sasu K
#9980
jusa-masa kirjoitti:Hienoa, Nyt näyttää hyvältä Radisson SAS hotellin suhteen. Katselin tampereen sivuja ja löysin Tullin alueen kehittämissuunnitelmasta hotellin rakentumisaikatauluksi 2007-2008 välisen ajan. :
Jos katselit tarkkaan, huomasit kyseisen kehittämissuunnitelman olevan toukokuulta 2006. Eli se ei tuo mitään uutta tietoa siihen, mitä silloin ja sen jälkeen on aiheesta täälläkin kirjoitettu.

Tuo rakentamisaikataulu ei tule toteutumaan. Kevät-kesän 2006 jälkeen Radisson SAS:sta ei ole kuulunut mitään uutta ja hotelliketju on ollut haluton kertomaan mitään hankkeen tilanteesta. Odotellaan...

Kävelyputki on poikkeuksellinen ja hauska idea. Juuri siksi olen skeptinen sen suhteen, että se toteutuisi Tampereella.
tekijänä jusa-masa
#9981
Sasu Karjalainen kirjoitti:
Tuo rakentamisaikataulu ei tule toteutumaan. Kevät-kesän 2006 jälkeen Radisson SAS:sta ei ole kuulunut mitään uutta ja hotelliketju on ollut haluton kertomaan mitään hankkeen tilanteesta. Odotellaan...

Kävelyputki on poikkeuksellinen ja hauska idea. Juuri siksi olen skeptinen sen suhteen, että se toteutuisi Tampereella.
Hyvä pointti. En huomannut tota suunnitelmaa luonnosaikaa kun tossa lueskelin tota suunnitelmaa. :D Harmi kun sekin pieni ilonaihe nyt sit näivetty. :D
Avatar
tekijänä 16valve
#9993
grendy kirjoitti:http://www.sci.fi/~olvari/08102006430.jpg
hehee ja päivän huumoriannista vastaa erittäin yllättäen NCC :)
Kuva otettu kännyllä lehden takasivusta joten quality rox0r
Ajoin eilen tästä tulevan Tullin Business Parkin ohi ja tuli todettua että rakennuksen pohjia on tehty jo pari kuukautta. Kamera ei ollut mukana, mutta ei siinä vielä ihan hirveesti olisi kuvaamista ollutkaan. Lipputangoissa liehui valkoisia lippuja joissa luki punaisella "Tulli" 8)

http://www.tullibusinesspark.fi/
tekijänä Arska
#9995
Toivotaan, että tampereella saadaan joskus jotain aikaan, (paljon hienoja suunnitelmia, 0-tulos)

Paikalliset saa sitten raportoida kun jotain lähtee käyntiin.

Toi SAS:i sopii kyllä hyvin tuohon ja sini-valkoinen väri toisi vaihtelua viimeaikaiseen puna-valko-harmmaaseen muotiin.

Tapahtuuko siellä nyt jotain vai mietitäänkö edelleen?
tekijänä jusa-masa
#9997
kaikki on mietinnässä eikä mitään kummallista tapahdu.
Radisson SAS, Fenix Sirius, hotelli tähtitorni, lentokentän laajennus, tampellan tunneli, ratapihan siirto, ratinan kauppakeskus, ratikka, yms.,yms.
Hienoja suunnitelmia, mutta tosiaan se suurin ongelma on ettei mitään tosiaan tapahdu käytännössä.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 129