- 29.08.19 00:24
#98373
Hesarin jatkojuttu: Jätkäsaaren ruuhkia helpottava ramppi olisi politiikkojen mielestä vain lyhyen aikavälin ratkaisu
Poliitikot siis pitävät siltaa täysin irrallisena tunnelisuunnitelmasta, jonka hinta olisi aivan eri mittaluokassa. Pitäisin yllättävänä, jos ramppi jäisi rakentamatta, sillä helsinkiläiset kaipaavat kovin ripeitä ratkaisuja ruuhkiin. Eri asia sitten on, voiko pelkillä uusilla kaistoilla ja rampilla puolittaa autoliikennettä, kuten suunnitelma lupailee. Autoliikenteen volyymi tuppaa yleensä vain lisääntymään kaistoja kasvattamalla, muutoinhan Yhdysvalloissa ei olisi esiintynyt ruuhkia enää vuosikymmeniin.
Tunneli saattaisi kenties auttaa Jätkäsaaren yksittäiseen sumppuun, mutta todennäköisesti ruuhka vain siirtyisi toiseen osaan kaupunkia rekkojen noustessa ylös sisääntuloväyliä tukkimaan. Todelliset voimakkaat keinot ratkaista Helsingin ruuhkat piilevät ruuhkamaksujen käyttöönotossa ja raideverkoston kohentamisessa. Niin ja onneksi kärkipoliitikotkin vihdoin ymmärtävät kannattaa rekkaliikenteen siirtämistä Vuosaareen.
Poliitikot siis pitävät siltaa täysin irrallisena tunnelisuunnitelmasta, jonka hinta olisi aivan eri mittaluokassa. Pitäisin yllättävänä, jos ramppi jäisi rakentamatta, sillä helsinkiläiset kaipaavat kovin ripeitä ratkaisuja ruuhkiin. Eri asia sitten on, voiko pelkillä uusilla kaistoilla ja rampilla puolittaa autoliikennettä, kuten suunnitelma lupailee. Autoliikenteen volyymi tuppaa yleensä vain lisääntymään kaistoja kasvattamalla, muutoinhan Yhdysvalloissa ei olisi esiintynyt ruuhkia enää vuosikymmeniin.
Tunneli saattaisi kenties auttaa Jätkäsaaren yksittäiseen sumppuun, mutta todennäköisesti ruuhka vain siirtyisi toiseen osaan kaupunkia rekkojen noustessa ylös sisääntuloväyliä tukkimaan. Todelliset voimakkaat keinot ratkaista Helsingin ruuhkat piilevät ruuhkamaksujen käyttöönotossa ja raideverkoston kohentamisessa. Niin ja onneksi kärkipoliitikotkin vihdoin ymmärtävät kannattaa rekkaliikenteen siirtämistä Vuosaareen.
Wikipedia: Pyöröovi koostuu usein kolmesta tai neljästä yhteenkiinnitetystä paneelilevystä, jotka pyörivät lieriömäisen kotelon sisällä joko ihmisen voimin tai moottorin avustamana.