- 11.12.17 20:36
#91931
Mä en nyt oikein hahmottanut, mitä reittiä tämä sinun U-metrosi oikein kulkisi. Kutkuttaisi melkein nähdä karttapiirros.
Jos Helsinkiin olisi haluttu lisää metroa, niin pari vuotta sitten olisi ollut tuhannen taalan paikka sitoa uusi metrohanke (Jätkäsaari-Hernesaari-Kamppi-Töölö-Meilahti-Pasila-Arabia-Malmin lentokenttä [jos rakennetaan]) Jätkäsaaren, Hernesaaren, Keski-Pasilan ja Malmin lentokentän aluerakentamishankkeisiin. Noihin tulee yhteensä noin 60 000 asukasta ja enemmänkin olisi helposti mahtunut. Tuo olisi myös linjauksena ihan fiksu ja helpottaisi muutamia kantakaupungin ongelmallisia poikittaisyhteyksiä (esim. mainittu Meilahti-Pasila).
Metrofaneja mahtanee nyt harmittaa, kun tuo juna meni ja toista samanlaista mahdollisuutta ei ole näköpiirissä? (Valmiiksi rakennetuille alueillehan metroa ei kannata rakentaa, koska metrot ovat niin helvetin kalliita, että kaupungin pitää saada jotain takaisin kasvaneina tontinluovutustuloina, jotta hommassa olisi edes vähän järkeä).
Sinänsä kaupunki voisi puolestani rahoittaa korvaavien asukasparkkihallien rakentamista Töölöön ja muualle kantakaupunkiin 20-50 miljoonalla eurolla, jos sillä tavalla saataisiin enimmät kadunvarsipaikat pois ratikkaväylien varrelta. Tuo olisi toki aika iso subventio, mutta maksaisi itsensä takaisin jonkin ajan kuluessa.
pallo kirjoitti: Näen jonkinlaisen junatunnelin tulevaisuudessa tarpeellisena ja jopa väistämättömänä kehityksenä, mikäli kaupunkisuunnittelu ei täysin irtaudu tosielämän ongelmista. Oma suosikkini ratkaisuksi on U-metro, joka koukkaisi etelästä kantakaupungin alareunoilta kattaen muutakin kuin päärautatieaseman, Töölön ja Hakaniemen, jotka Pisara kattaisi.
Mä en nyt oikein hahmottanut, mitä reittiä tämä sinun U-metrosi oikein kulkisi. Kutkuttaisi melkein nähdä karttapiirros.
Jos Helsinkiin olisi haluttu lisää metroa, niin pari vuotta sitten olisi ollut tuhannen taalan paikka sitoa uusi metrohanke (Jätkäsaari-Hernesaari-Kamppi-Töölö-Meilahti-Pasila-Arabia-Malmin lentokenttä [jos rakennetaan]) Jätkäsaaren, Hernesaaren, Keski-Pasilan ja Malmin lentokentän aluerakentamishankkeisiin. Noihin tulee yhteensä noin 60 000 asukasta ja enemmänkin olisi helposti mahtunut. Tuo olisi myös linjauksena ihan fiksu ja helpottaisi muutamia kantakaupungin ongelmallisia poikittaisyhteyksiä (esim. mainittu Meilahti-Pasila).
Metrofaneja mahtanee nyt harmittaa, kun tuo juna meni ja toista samanlaista mahdollisuutta ei ole näköpiirissä? (Valmiiksi rakennetuille alueillehan metroa ei kannata rakentaa, koska metrot ovat niin helvetin kalliita, että kaupungin pitää saada jotain takaisin kasvaneina tontinluovutustuloina, jotta hommassa olisi edes vähän järkeä).
veka kirjoitti:Aikamoista niukan tilan tuhlaamista.En ole yllättynyt, että sinun logiikallasi niukka tila pitää käyttää joko autojen liikuttamiseen tai autojen seisottamiseen, muuten se on tuhlausta. Tällä hetkellähän Topeliuksenkadun niukka tila on allokoitu asukaspysäköintiin, josta maksetaan jopa huimat 20 euroa kuukaudessa. Tosin jos tila on oikeasti niukkaa, niin luulisi, että noista tunnuksista perittäisiin muutakin kuin nimellistä maksua?
Sinänsä kaupunki voisi puolestani rahoittaa korvaavien asukasparkkihallien rakentamista Töölöön ja muualle kantakaupunkiin 20-50 miljoonalla eurolla, jos sillä tavalla saataisiin enimmät kadunvarsipaikat pois ratikkaväylien varrelta. Tuo olisi toki aika iso subventio, mutta maksaisi itsensä takaisin jonkin ajan kuluessa.
"tekninen kehitys tekee jalankulusta turhan toimenpiteen"